سرویس خواب چیست؟

  پنجشنبه، 29 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
سرویس خواب چیست؟
یکی از تجربه های لذت بخش زندگی در دنیای پر از تنش و هیاهوی امروز، لذت غلطیدن روی تشک راحت و گذاشتن سر روی بالش نرم است، آنهم هنگامی که خود را برای خواب شبانه آماده کرده اید

یکی از تجربه های لذت بخش زندگی در دنیای پر از تنش و هیاهوی امروز، لذت غلطیدن روی تشک راحت و گذاشتن سر روی بالش نرم است، آنهم هنگامی که خود را برای خواب شبانه آماده کرده اید. تاریخچه تختخواب و متعلقات آن به پیش از تاریخ انسان یعنی ۲ میلیون سال گذشته، زمانی که گونه های متفاوتی از انسان به نام “انسان ماهر” وجود داشته اند میرسد. این بدان معناست که انسان از بدو پیدایش همیشه توجه خاصی به بستر خواب خود داشته است.
عجیب تر از آن این است که انسان در طول سالیان سال همیشه کوشیده است که با توجه به سلیقه و صنعت و تکنولوژی زمان خود بستر خواب خود را ارتقا داده و محیط خواب خود را همواره راحت تر، آسوده تر و لذت بخش تر کند.بالش های سنگی جای خود را به بالش نرم و طبی داده اند و تشک های پوستی نیز به همین ترتیب راحت تر و نرم تر شده اند و همچنین وسایل و تجهیزات دیگری نیز به اتاق های خواب اضافه شده است تا همه در قالب یک سرویس خواب بتوانند بهترین خدمات و آسودگی را به انسان هدیه دهند.

سرویس خواب چیست ؟

سرویس خواب در انواع مختلفی در بازار موجود است. سرویس خواب به شکل گرد، مستطیل، فانتزی عروسکی و انواع دیگر از نمونه ها و مدل های سرویس خواب در بازار هستند. شما به راحتی می توانید تخت آن را با هر ارتفاعی که علاقمند هستید تهیه کنید. تخت خواب بلند، کوتاه دو طبقه و نمونه های دیگر از انواع تخت خواب در سرویس خواب به شمار می روند که می توانید با توجه به سلیقه و اتاق خود، بهترین نوع تختخواب را انتخاب کنید. همچنین پاتختی های کنار تخت بسته به سلیقه شما مطابق با مدل تخت ست شده در بازار موجود هستند که می توانید آن ها را به عنوان جزء جدایی ناپذیر سرویس خواب و همراه با آن خریداری کنید. شما به راحتی می توانید یک آینه و میز آرایش نیز به سرویس خواب خود اضافه کنید. البته لازم به ذکر است که معمولا سرویس خواب های ارائه شده در بازار ایران همگی شامل این اجزاء هستند و به صورت یک ست کامل ارائه می شوند، اما در برخی اوقات نیز شما می توانید سرویس خواب خود را کاملا به صورت سفارشی و مطابق سلیقه خود خریداری نمایید.

ملزومات و وسایل سرویس خواب

ابتدا به معرفی وسایل موجود در یک ست سرویس خواب می پردازیم و سپس به دنبال جزئیاتی در رابطه با سرویس خواب می رویم. در این مطلب به صورت کلی این وسایل را معرفی کرده و در مطالب آتی نیز به طور کامل به سوال سرویس خواب شامل چه چیزهایی می شود، پاسخ خواهیم داد.

  • تخت خواب
  • میز توالت یا میز آرایش
  • پاتختی
  • کمد
  • آینه
  • مبل پا تختی یا پاف
تصویر

تخت خواب در سرویس خواب

مهم ترین کالایی که در سرویس خواب ساخته و طراحی می شود تختخواب است. عموماً تخت خواب ها به صورت یک نفره و دو نفره طراحی و ساخته می شوند. اگر سلامتی و ایمنی در حین خواب برای شما بسیار اهمیت دارد، به شما توصیه می کنیم در خرید یک تخت مناسب نکات اساسی که در ادامه به آن اشاره می شود را به درستی رعایت کنید. تخت خواب در انواع و اندازه های متفاوت بسته به نیاز افراد در بازار موجود است. اگر به زندگی اشرافی و پر زرق و برق علاقمند هستید، به شما پیشنهاد خرید سرویس خواب سلطنتی همراه با مدل شیک و جدید مبل استیل و یا مدل جدید مبل دسته منبتی را می دهیم. این سرویس خواب ها عموماً با تناژ رنگ طلایی ساخته و عرضه می شوند و در بین ایرانیان نیز طرفداران بسیاری دارند. حال اگر به زندگی مدرن و ساده علاقمند هستید، تخت خواب های متنوعی با رنگ های مختلف و زیبا برای شما موجود است.

تختخواب نوعی تخت است که از آن برای استراحت یا خوابیدن استفاده می شود. معمولا روی آن از تشک (خوشخواب)، بالش ، ملحفه و بالش استفاده می شود. اندازه تختخواب استاندارد معمولا بین ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی متر است و البته در اندازه های بزرگتر بین ۱۳۵ تا ۱۵۰ سانتی متر نیز افزایش میابد. ارتفاع تختخواب از سطح زمین معمولا ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر توصیه می شود تا نظافت زیر آن و جابه جایی اجسام به راحتی صورت پذیرد.تختخواب ها بنا به فرهنگ ها و سلیقه ها انوع مختلفی دارندکه افراد با توجه به سلیقه و دکوراسیون منزل خود اقدام به انتخاب و خرید تختخواب می کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (120 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (53 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (44 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (38 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (35 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (26 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (21 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (20 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (11 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز