رنگ مبل راحتی برای اتاق نشیمن منزل چگونه باید باشد؟

  پنجشنبه، 29 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
رنگ مبل راحتی برای اتاق نشیمن منزل چگونه باید باشد؟
شاید برایتان جالب باشد که بدانید چیدمان و دکوراسیون منزل نشان‌دهند‌ی شخصیت و سبک زندگی هر فردی می‌باشد. مثلا روانشناس‌ها معتقدند افرادی که تعداد صندلی‌های اتاق نشیمن‌شان بیشتر از تعداد موردنیاز است، شخصیت‌های مهمان‌دوست و اجتماعی هستند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چیدمان و دکوراسیون منزل نشان دهند ی شخصیت و سبک زندگی هر فردی می باشد. مثلا روانشناس ها معتقدند افرادی که تعداد صندلی های اتاق نشیمن شان بیشتر از تعداد موردنیاز است، شخصیت های مهمان دوست و اجتماعی هستند.ترکیب مبل هایی با رنگ های مختلف یکی از جدیدترین های ایده های دکوراسیون داخلی می باشد که می تواند چیدمان خاص و منحصربفردی را به شما هدیه دهد. برای این کار نیاز نیست شما به فکر دو دست مبل در دو رنگ متفاوت باشید ، بلکه می توانید به سادگی در سفارش یک دست مبل، سلیقه ی خود را اعمال کنید.

شاید ایده ی استفاده از رنگ های مختلف در دکوراسیون امروزی را بتوان ناشی از فاصله گرفتن ما از طبیعت دانست. یعنی بخاطر تغییر سبک زندگی و فاصله گرفتن ما از طبیعت و برای جبران این کمبود، امروزه با کمک روانشناسی رنگ ها، منازل را طوری طراحی می کنند که رنگ های موجود در طبیعت را هرچه بیشتر وارد دکوراسیون منازل کنند.

همیشه باید مبل اتاق نشیمن را برای راحتی و آسودگی خودتان انتخاب کنید. متاسفانه بسیاری از خانه دارها، خانه خود را بیشتر برای مهمانان تزیین می کنند تا خودشان. یکی از ایده هایی که کمک حال خانه هایی با نشیمن کوچک و بزرگ می شود، استفاده از مبل های مدولار در رنگ های متفاوت است. با کمک این مبل ها می توانید چندین کار را همزمان در اتاق نشیمن انجام دهید و در عین حال اتاق های بزرگ رابه محیطی مناسب برای گردهمایی اعضای خانواده تبدیل کنید. ست مبل های مدولار از چندین قطعه مجزا تشکیل شده و هر کدام رنگی متفاوت دارند. به همین خاطر است که می توان آنها در هر دکوراسیونی با هر اندازه ای استفاده کرد.

چگونه رنگ مبلمان را انتخاب کنیم؟

مبلمان یکی از مهم ترین اثاثیه اتاق پذیرایی است؛ پس انتخاب رنگ و طرح مناسب آن نقش مهمی در زیباترشدن جلوه خانه شما دارد. یک قاعده کلی در انتخاب رنگ مبلمان این است که در تضاد با سایر رنگ های اتاق یا مکمل آنها باشد. حالت اول جلوه بیشتری به مبل می دهد؛ حالت دوم نیز باعث هماهنگی و ست شدن رنگ ها می شود. دنبال کردن راهنمای زیر می تواند در انتخاب رنگ مبل به شما کمک کند:

۱. ایده بگیرید

برای شروع بد نیست نگاهی به مجلات روز یا صفحات مجازی فروشندگان مبل بیندازید. این کار علاوه بر اینکه شما را با جدیدترین طرح ها و رنگ های سال و مد روز آشنا می کند، تصویر واضح تری از آنچه به دنبالش هستید در ذهن ایجاد می کند.

۲. از رنگ های مکمل استفاده کنید

ساده ترین روش انتخاب رنگ مبل انتخاب رنگ هایی است که مکمل رنگ های موجود در اتاق باشد. این رویکرد باعث یکپارچگی دکوراسیون شما می شود. برای مثال اگر به خاطر وجود لامپ ها نور نارنجی زیادی در فضای اتاق دیده می شود، مبل آبی رنگ انتخاب مناسبی خواهد بود. همچنین، اگر دیوار اتاق با طرح های ملیله بنفش تزیین شده، مبل سبزرنگ بهترین انتخاب است.

۳. ست کنید

روش دیگر برای انتخاب رنگ مبل، ست کردن رنگ مبل با محیط است. می توان از برخی رنگ های هم خانواده برای این کار استفاده کرد؛ مثلا مبل مشکی با کف پوش خاکستری عالی به نظر می رسد.

۴. تضاد ایجاد کنید

استفاده از طرح ها یا رنگ های متضاد با محیط یا رنگ های چشمگیر مانند یشمی، یاقوتی یا یاقوتی کبود، مبل خانه را چشمگیر می کند. طرح های برجسته روی روکش مبل باعث به چشم آمدن مبل در اتاقی با رنگ های ساده و دکور خلوت خواهد شد.

۵. خودتان طراحی کنید

اگر اتاق موردنظرتان خالی و بدون دکور است، بهتر است از رنگ های خنثی مانند بژ یا خاکستری استفاده کنید تا بعد دست تان در طراحی دکور اتاق باز باشد. این رنگ ها برای کسانی مناسب است که بخواهند رنگ یا دکور اتاق را عوض کنند یا به خانه ای دیگر اسباب کشی کنند. همچنین شما می توانید رنگ و جلوه مبل های با رنگ بندی خنثی را با اضافه کردن کوسن یا روکش های مختلف تغییر دهید.

تصویر

مسلما یکی از پرطرفدارترین انتخاب های خانه دارهای آپارتمانی، تهیه مبلمان راحتی ال طراحی شده برای فضاهای کوچک است. مبلمان ال دوباره در حال بدست آوردن محبوبیت از دست رفته خود هستند. مبلمان راحتی ال تمام تمرکزشان بروی افزایش فضای رفت و آمد، قرار گیری در کنج دیوار، و ایجاد اتاق نشیمنی مرتب و ارگونومیک است که در کنار زیبایی، کارایی بسیار بالایی خواهند داشت. ترکیب رنگ مبل راحتی آورده شده در عکس اول پایین، خیلی زیبا سایه های روشن و تاریک را کنار هم قرار داده است. مدل های دیگر تاریک بوده اما با کوسن و بالشتک های روشن تزیین شده اند.

مبل راحتی رنگارنگ در اتاق نشیمن

یک ترکیب رنگ چشم نواز به شما این امکان را می دهد از بازی رنگ ها در فضا نهایت لذت را ببرید. برای نمونه نیازی نیست مدام به فکر ست کردن اتاق وسایل دکوری آن باشید و می توانید با بی نظمی در ترکیب رنگ ها به این مهم دست پیدا کنید. در دکوراسیون زیر از رنگ طبیعی چوب کمک بسیاری گرفته شده است و امتداد چیدمان نیز به آن متصل شده است. کوسن های رنگی به این فضا روحی شاداب و سرزنده بخشیده است و همچنین استفاده از یک ساز در ترکیب این دکوراسیون سبب شده یک فضای کاملا خاص ایجاد شود. بدون تردید در این دکوراسیون رنگارنگ اثربخشی رنگ ها به خوبی مشاهده می شود؛ یعنی اینکه شما همیشه بدون رعایت کردن هیچ اصولی از زیبایی رنگ ها در محیط می توانید لذت ببرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (142 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (131 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (60 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (33 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (31 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (25 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (25 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (24 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (23 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (22 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (19 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (19 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز