دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

انقلاب متعلق به مردم و قاعده جامعه است 

چهارشنبه، 05 خرداد 1400
تحزّب یکی از ارکان دموکراسی است و حضور حداکثری در انتخابات مستلزم احترام به این اصل بنیادین مردم سالاری است. تلاش در جهت تقویت مشروعیت یک نظام سیاسی لاجرم موکول به زمینه سازی برای حضور سلیقه های مختلف در انتخابات در بستر قانون اساسی است. در گفتگو با مهندس سید محمد غرضی از نامزدهای ثبت نام کرده در انتخابات ریاست جمهوری 1400 نظر ایشان را پرسیدیم.

ساعد نیوز: با اعلام لیست نهایی اسامی نامزدهای ریاست جمهوری از سوی وزارت کشور، نامزدهای برجسته بسیاری از راه یافتن به این لیست بازماندند از جمله خود حضرتعالی که از مدیران با سابقه اجرایی کشور در سطح وزارت بوده اید. نظر خودتان را در این خصوص بفرمایید؟

سید محمد غرضی: اعتراضی ندارم. من وقتی در خدمت حضرت امام بودم، از سوی ایشان 5 مرتبه به عنوان نخست وزیر معرفی شدم ولی حزب مخالفت کرد. آن موقع هم اعتراضی نکردم؛ الان هم اعتراضی نمی کنم. این خمیر خودش باید درست شود. دعوای خیابانی و اعتراض روزنامه ای و این حرف ها دردی از ما دوا نمی کند. استدلال شان هم این بوده است که من در آستانه 80 سالگی توانایی این کار را ندارم. اشکالی هم نسبت به این استدلال ندارم. فعلاً به همین قدر بسنده کنید بعداً مفصل تر صحبت خواهم کرد. چون واعظ که بر بالای منبر که می رود باید به زندگی مردم ارتقاء کیفی بدهد. ایرادات شکلی گذشته را تکرار کردن که دردی از ما دوا نمی کند! اگر این ایرادات تکرار شود، چه چیزی گیر مخاطب می آید! نباید مأیوس کنیم و استعداد جوانان را از بین ببریم. شخصیت های بزرگ انقلاب از جمله شهید بهشتی و شهید مطهری و دیگران این طور فکر می کردند.

ساعد نیوز: در خصوص پرشورتر شدن فضای انتخابات چه نظری دارید؟ چه لوازمی برای پرشورتر کردن انتخابات مورد نیاز است؟

سید محمد غرضی: این که انقلاب سر جایش است و دولت ها هیچ منقبتی بر انقلاب ندارد. شور باید بر اساس عملکرد ما ایجاد شود. ببینید مردم برای حاج قاسم سلیمانی چه کردند. 25 میلیون نفر برای او عزاداری کردند. حالا ما می خواهیم برای رئیس جمهور چند تا رأی جمع کنیم این وضع است. دشمنان مأیوس شدند. شرق و غرب هر دو مأیوس شدند. مطمئن باشید که دشمنان داخلی هم مأیوس خواهند شد. اصل این است که مردم را مأیوس نکنیم. یک عده می خواهند بگویند که اگر ما نباشیم این انقلاب وجود نخواهد داشت؛ این طور نیست! خلاف این است. وجود شما از انقلاب است. انقلاب به مردم و قاعده جامعه تعلق دارد و باید به حقوق مردم احترام گذاشته شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی