ساعدنیوز
ساعدنیوز

سفارش ترجمه مقاله

  سه شنبه، 16 دی 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
سفارش ترجمه مقاله
در دنیای امروزی ترجمه یکی از پر کاربرد ترین خدمات محسوب میشود و طرفدران بسیار زیادی دارد از این رو باید خدمات ترجمه به صورت ساده و فوری و کم هزینه باشد تا مورد استفاده همگان قرار بگیرد. در این مطلب تصمیم داریم یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش های ترجمه مقاله به صورت تضمینی را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

منظور از یک ترجمه خوب چیست؟

از نظر بسیاری از مترجمان ترجمه خوب ترجمه ای است که نزدیک ترین معادل در زبان مقصد برای متن اصلی باشد تا جایی که ترجمه نامفهوم نباشد. ویژگی های زیادی در یک ترجمه میتواند نشان دهنده کیفیت آن باشد، در یک ترجمه درست باید عناصر زبانی مبدا و مقصد جایگزین شوند و این جایگزینی علاوه بر انتقال پیام نباید هیچ تغییری در معنا ایجاد کند؛ در واقع ساختار درست و زیبا نیز به اندازه محتوا در جذب مخاطبان تاثیر دارد. حفظ اصالت متن در ترجمه یکی از مهمترین عوامل است، به طوری که اگر مترجم قصد دارد توضیحاتی اضافه کند باید آن را در پاورقی ذکر کند.

بسیاری از افراد تصور میکنند که انجام ترجمه بسیار آسان و تنها تبدیل کلمات از یک زبان به معادل آنها در زبان دیگر میباشد؛ اما کسانی که با سرویس ترجمه گوگل کار کرده باشند میدانند که ترجمه لغت به لغت نتیجه اشتباهی در پی خواهد داشت و به هیچ عنوان اولین اصل ترجمه یعنی انتقال درست مفهوم را رعایت نمیکند.

معیار های مهم ترجمه خوب عبارتند از :

  • قابل فهم بودن
  • سلیس و روان بودن
  • حفظ اختصار و انسجام در متن
  • دارای ظرفت های متن اصلی
  • دارای عبارات و اصطلاحات معمول
  • توجه به زمینه های فرهنگی یا تاریخی متن
  • استفاده از سبک ترجمه مناسب با متن اصلی
  • ترجمه خوب تخصصی اصطلاحات خاص
  • انتقال پیام اصلی نویسنده به خواننده
  • حفظ لحن نویسنده در متن اصلی و بازگردانی
  • رعایت علامات نگارشی و نقطه گذاری
  • ویرایش شده و بدون غلط املایی
  • استفاده از نزدیکترین معادل طبیعی در زبان مبدا با رعایت سبک در زبان مقصد
  • توضیح نکات مبهم در حاشیه متن ترجمه خوب

تصویر

یک ترجمه خوب از نیازهای جدی عصر ما به حساب می آید. ما در دنیایی زندگی می کنیم که پیشرفت نه تنها یکی از عناصر اصلی آن، بلکه در حکم شاهرگ حیاتی جوامع شناخته می شود. بنابراین کیفیت ترجمه را دست کم نگیرید یک ترجمه خوب میتواند گام های موثری در روند پیشرفت جامعه و زندگی فردی شما بردارد از این رو با ما همرا باشید تا بهترین مترجمین ایران را برای شما معرفی کنیم. در اولین گام بهتر است ویژگی های یک مترجم خوب را بشناسید.

ویژگی های یک مترجم خوب

مترجم متخصص می بایست علاوه بر تسلط به مهارت های زبانی مبدا و مقصد، با واژه ها و اصطلاحات تخصصی آن رشته آشنا باشد و توان درک و فهم مطالب ارائه شده را نیز داشته باشد تا بتواند ترجمه دقیق و روان مطابق با بدنه اصلی متن ارائه دهد. البته فقط این کافی نیست، مترجم مقالات علمی و تخصصی باید چاپ مقاله را تجربه کرده باشد و خود با فرآیند مقاله نویسی، نگارش علمی و آکادمیک و همچنین زبان علمی مقالات تخصصی ISI آشنا باشد. بنابراین وظیفه سنگینی بر دوش یک موسسه ترجمه مقاله یا مترجمین ترجمه تخصصی مقاله است تا این دستاوردها به خوبی به زبان مقصد بازگردانی شوند.

  • شناخت و تسلط بر زبان ها
  • آشنایی با موضوع
  • نظم و انضباط
  • برخورداری از مهارت های ترجمه
  • داشتن خصوصیات اخلاقی مناسب
  • تسلّط به اصطلاحات خاص
  • امانت داری و بی طرفی
  • درک فرهنگ مبدأ و هدف
  • ترجمه اسناد و مدارک مهم

برآورد هزینه ترجمه چگونه است؟

شبکه مترجمین اشراق به صورت رایگان برآورد آنلاین هزینه های ترجمه را برای مشتریان عزیز انجام می دهد. هم چنین شما برای محاسبه و برآورد قیمت ترجمه می توانید از جدول سایت ترجمه تخصصی اشراق استفاده کنید. برای مشاهده قیمت ترجمه مقاله، قیمت ترجمه فارسی به انگلیسی، قیمت ترجمه انگلیسی به فارسی، قیمت ترجمه کتاب می توانید به راحتی با ثبت سفارش ترجمه و یا ویراستاری خود صرف چند دقیقه به صورت رایگان از هزینه ترجمه خود مطلع شوید. هم چنین با استفاده از راهنمای سایت می توانید قیمت ترجمه متن خود را محاسبه نمایید. پشتیبانی اشراق به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شما مشتریان عزیز است.

تصویر

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ترجمه

یکی از مهم ترین سیاست های موسسه اشراق که به نوبه خود یک مزیت کلیدی نیز به حساب می آید؛ سیاست شفافیت قیمت ترجمه است. در این راستا، خلاصه ای از هزینه ترجمه را در این متن آورده ایم تا ابهامی در خصوص نحوه تعیین قیمت ترجمه برای مخاطبان محترم وجود نداشته باشد.

به طور کلی عوامل موثر بر قیمت ترجمه مقالات تخصصی، قراردادها، پایان نامه ها و کتب به شرح زیر است:

  • تعداد کلمات: مهمترین عامل که در قیمت ترجمه موثر است، تعداد کلمات فایل مبدا است. متون شامل کمتر از ۲۵۰ کلمه، ۲۵۰ کلمه محاسبه می شود.
  • کیفیت مترجم: بسته به این که مهارت و سابقه مترجم چقدر باشد، هزینه ترجمه متفاوت است. سه سطح کیفی عمومی، نقره ای و طلایی به ترتیب متناظر با مترجمان تازه کار، مترجمان با تخصص نسبی و مترجمان باسابقه و مهارت بالا می باشد.
  • سرعت تحویل: هر چه زمان کمتری برای ترجمه در اختیار باشد، مترجم باید با فشار بیشتری کار کند که همین موضوع باعث افزایش دستمزد مترجم می شود.
  • زبان مبدا و مقصد: در مورد برخی زبان ها، تعداد مترجمان ماهر کمتر است و هزینه بیشتری برای این ترجمه ها تعیین می شود.
  • زمینه علمی متن: برخی از زمینه های علمی از قبیل متون حقوقی، هنری، پزشکی و فلسفی مترجمین کمتری دارند و هزینه بیشتری برای ترجمه طلب می کنند.
  • خدمات ویژه درخواستی: هزینه تایپ جداول و فرمول ها، یا طراحی فرمت یک مجله خاص، به مجموع هزینه سفارش اضافه می شود

نحوه ثبت شفارش ترجمه تخصصی

شما برای ثبت سفارش ترجمه میتوانید با کلیک بر این قسمت وارد معتبرترین سایت ترجمه رسمی شوید و بعد از برآورد دقیق هزینه و زمان سفارش خود را ثبت نمایید. در نظر داشته باشید که شما میتوانید برای ترجمه کتاب, مقاله, پایان نامه, رزومه ... سفارش خود را ثبت کنید این مجموعه ترجمه در تمامی زبان های زنده دنیا را تحت پوشش دارد و شما در هر زمینه تخصصی که باشید میتوانید از خدمات ترجمه این مجموعه بهره بگیرید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (283 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (107 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (78 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (61 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (54 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (54 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (43 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (37 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (32 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سلفی زیبا و جذاب مریم کاویانی، مرضیه سریال فاصله ها و پسر خوش چهره و چشم رنگی‌اش+عکس رونمایی کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ از تیپ و استایل متفاوتش در پشت صحنه/ کارشون واقعا سخته+عکس نگاهی به گوشه شیک خانه نسرین مقانلو و رونمایی از بوفه زیبا و لوکسش/ اصیل و ایرانی پسند+عکس تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده