ساعدنیوز
ساعدنیوز

سفر به جاهای دیدنی تالش در گذر از گیلان

  چهارشنبه، 20 دی 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
سفر به جاهای دیدنی تالش در گذر از گیلان
یکی از زیباترین نقاط گیلان برای سفر، «تالش» است. اگر به دنبال مقصدی رویایی و متفاوت برای سفری چند روزه هستید، با معرفی جاهای دیدنی تالش همراه ما باشید.

هفته‌ها کار یا تحصیل خصوصاً در شهرهای شلوغ که پر از آلودگی و استرس هستند، باعث افت انرژی و تضعیف روحیه خواهد شد. بهترین تفریحی که می‌تواند غبار را از تن و روح‌تان بشوید، سفر کردن است؛ مخصوصاً اگر به بهشتی نظیر گیلان سفر کنید، اثر این موضوع چندین برابر خواهد شد. یکی از زیباترین نقاط گیلان برای سفر، «تالش» است. اگر به دنبال مقصدی رویایی و متفاوت برای سفری چند روزه هستید، با معرفی جاهای دیدنی تالش همراه ما باشید.

تالش کجاست و چگونه می‌توان به آن دسترسی داشت؟

تالش یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای استان گیلان و حتی کشور است که در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. حتماً تبلیغ تورهای گردشگری به «سوباتان» یکی از معروف ترین جاهای دیدنی تالش را به فراوانی دیده‌اید. سوباتان نیز یکی از ییلاقات تالش است و زیبایی آن، نشان‌دهنده گوشه‌ای از زیبایی‌های شهرستان تالش خواهد بود. این خطه از گیلان از نظر موقعیت جغرافیایی بسیار خاص و فوق‌العاده است؛ چرا که از یک سو به دشت، از یک سمت به دریا و از سوی دیگر به کوهستان منتهی می‌شود.

بنابراین می‌توانید تلاقی دشت و کوه و دریا را در یک شهر ببینید. تالش از سمت شرق با دریا مجاورت دارد و از سمت جنوب، به رضوانشهر می‌رسد. در غرب این شهرستان ییلاقات خلخال و کوهستان‌ها قرار گرفته‌اند و در شمال نیز با آستارا هم‌جوار است. می‌بینید؟ ترکیبی از تمام جاذبه‌های طبیعی را می‌توان در تالش مشاهده کرد.

اگر می‌خواهید با ماشین از تهران به تالش سفر کنید، می‌توانید از اتوبان قزوین-رشت خودتان را به گیلان برسانید. این مسیر نزدیک به 6 ساعت به طول می‌انجامد و سرانجام، قدم در بهشتی کوچک خواهید گذاشت. لازم به ذکر است روش‌های دیگری نظیر قطار یا هواپیما نیز برای دسترسی به تالش وجود دارند.

آشنایی با جاهای دیدنی تالش

جالب است بدانید ناحیه تالش که در گذشته وسعت بسیار بیشتری داشته و تا شمال قفقاز و شرق آن را نیز پوشش می‌داد، نقش پررنگی در تاریخ ما دارد. از این رو یادگاری‌های زیادی نیز از تاریخچه آن بر جای مانده است. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی تالش خواهیم پرداخت.

جنگل و ساحل گیسوم

در مسیر رشت به سمت آستارا در ناحیه تالش، جنگل زیبایی به نام جنگل گیسوم واقع شده که اوج زیبایی طبیعت را به شما نشان می‌دهد. این جنگل در نهایت شما را به ساحل می‌رساند و می‌توانید شاهد همسایگی جنگل و دریا باشید. انواع امکانات رفاهی در ساحل توریستی گیسوم در اختیار شما خواهند بود. جالب است بدانید که انواع سوغات گیلان و صنایع دستی را نیز می‌توانید از فروشگاه‌های ساحلی خریداری نمایید.

ییلاق سوباتان

ییلاق سوباتان در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا قرار گرفته و یکی از بکرترین ییلاقات تالش است. سرتاسر سوباتان با دشت‌های سرسبز و گلزارهای چشم‌نواز پوشیده شده و در هر گوشه از آن، چشمه‌ای گوارا از دل زمین جاری است. می‌توانید در دل این ییلاق کمپ کنید و از طبیعت‌گردی و ماجراجویی لذت ببرید.

تالش

جنگل اسالم

اگر اهل جنگل نوردی حرفه‌ای هستید، جنگل اسالم بهترین انتخاب برای شماست. این جنگل در جاده اسالم به خلخال واقع شده و از مسیر روستای اندبیل می‌گذرد. جالب است بدانید طی کردن کل این جنگل 20 ساعت طول می‌کشد. بخش‌هایی از جنگل اسالم صعب‌العبور هستند؛ اما عمده مسیر آن شامل پیاده‌روی معمولی می‌شود.

حمام تاریخی آق اولر

حمام تاریخی مریان در ییلاق مریان در نزدیکی روستای آق اولر واقع شده و یکی از جاذبه‌های دیدنی تالش است. این حمام مربوط به دوره قاجاریه است و در سال 1382 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این حمام بازسازی شده و در حال حاضر یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی ناحیه محسوب می‌شود.

منطقه گردشگری قروق

در معرفی جاهای دیدنی تالش نمی‌توان منطقه توریستی قروق را از قلم انداخت. این منطقه در حقیقت روستایی در چهار کیلومتری منطقه هشتپر است و به محیطی برای تفریحات ساحلی تبدیل شده است. کل ساحل شنی قروق، تقریباً 3 کیلومتر مساحت دارد. اگر قصد دارید به ساحل بروید و از زیبایی دریا لذت ببرید، حتماً سری به منطقه قروق بزنید.

تالش

چه زمانی به تالش گیلان سفر کنیم؟

با ورود به تالش، گویی از درهای بهشت عبور می‌کنید و وارد محیطی رویایی می‌شوید. محیطی که تا چشم کار می‌کند پر از درخت و سرسبزی است و خنکای نسیم بر گونه‌ها، روحتان را نوازش می‌کند. به طور کلی آب و هوای تالش، معتدل خزری است و در نواحی جلگه‌ای و کوهستانی گیلان واقع شده است.

چنین ترکیب درخشانی سبب شده‌اند که آب و هوای تالش، بسیار مطبوع باشد. در فصل زمستان معمولاً ییلاقات تالش با بارندگی و برف شدیدی همراه هستند؛ اما فصل‌های بهار و پاییز، میزبان نم نم باران بر تن‌ دشت‌ها خواهند بود. اگر به باران علاقه‌مندید، سفر در بهار یا پاییز را از دست ندهید. سفر به ییلاقات تالش در فصل تابستان بیشترین طرفدار را دارد. عمده تورهای گردشگری نیز در فصل بهار و تابستان برگزار می‌شوند.

تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل‌های تالش را به فلای تودی بسپارید

اگرچه سفر همواره با حس و حالی بی‌نظیر و روحیه‌ای سرشار از سرزندگی همراه است، اما فراهم کردن مقدمات سفر و انجام پروسه رزرو هتل و خرید بلیط قطار یا هواپیما می‌تواند کمی استرس‌زا باشد. از این رو پیدا کردن یک مجموعه گردشگری که تمام خدمات مورد نیاز را با بهترین کیفیت و کم‌ترین قیمت ارائه دهد، می‌تواند قدم مهمی در این مسیر باشد.

ما مجموعه فلای تودی را به‌عنوان یکی از بهترین‌های صنعت گردشگری به شما معرفی می‌کنیم. این مجموعه از سال 1395 مشغول به فعالیت است و توانسته رضایت مسافران را جلب کند. شما می‌توانید با ورود به سایت اصلی فلای تودی، از قسمت مورد نظر بهترین خدمات را دریافت کنید. امیدواریم فلای تودی بانی بهترین سفرهای زندگی‌تان باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (267 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (47 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (38 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (9 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (7 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو (7 نظر) حضور چهره های فوتبالی در منزل عمارت گونه امیر قلعه نویی برای تسلیت به سرمربی بابت فوت مادرش و گریه های بی امان سکاندار تیم ملی+عکس/ فرهاد مجیدی، فتح الله زاده و... (7 نظر) خلاقیت خنده دار اسباب بازی فروش اهوازی در کشاندن بچه ها به مغازه حماسه آفرید+عکس/ مغز تورو باید طلا نه الماس گرفت😂 (6 نظر)
دیگران می‌خوانند   
دلتنگی شدید فرزاد حسنی برای مادرش و گلباران کردن خانه ابدی مادر ساداتش+عکس/ روحش شاد چیدمان میز کنسول شیک و خاص خانه مدرن علیرضا بیرانوند با لوازم دکوری آنتیک/ خونه اس یا عتیقه فروشی؟ فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 ابتکار هوشمندانه و زیبای یک شخص در ایجاد کندوی عسل مدرن پشت پنجره خانه اش+ویدیو/ مغز تو رو واقعا باید طلا گرفت (ویدئو) غوغای صدای بهشتی پسر چوپان در صحرا با خوانندگی آهنگِ خدایا بی پناهم ،زتو جز تو نخواهم/حنجرشو فرشته ها بوسیدن... سکانس فراموش نشدنی از سریال باغ مظفر/حیف نون میگه به من رحم نمی کنین به عیالم رحم کنین!😂 تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس تنها قاب خانوادگی کامبیز دیرباز در کنار همسر و دخترش+عکس/ کنار هم خوشبخت بشین نگاهی به خلاقیت زیبا و جذاب شهرداری ایرانی برای طراحی نیمکت پارک/ چقدر خاص و دلپسند+عکس تبرک جستن رهبر معظم انقلاب از تربت حرم امام حسین (ع) +ویدئو/یا رب این گل از شش جهتش دار نگاه... نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
تیتر امروز   
تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس