دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع آش و سوپ /

آشپز شو؛ مثل رستوران سوپ خامه‌ای تبریزی درست کن / آموزش تهیه سوپ خامه‌ای خوشمزه 

پنجشنبه، 03 آبان 1403
کد خبر: 414792
ساعدنیوز: اصالت سوپ خامه‌ای به شهر تبریز بر می‌گردد و به عنوان یکی از سوپ‌‌های پرطرفدار این شهر شناخته می‌شود. این سوپ را می‌توانید به عنوان وعده عصرانه یا شام هم استفاده کنید. در ادامه مطلب می‌توانید طرز تهیه سوپ خامه‌ای تبریزی را بخوانید.

به گزارش سرویس مجله خانواده ساعدنیوز، طرز تهیه سوپ خامه‌ای بسیار ساده است و شما می‌توانید این سوپ را در زمان اندکی تهیه کنید. این سوپ یکی از موارد طرز تهیه انواع سوپ جو است و بسیاری آن را به نام سوپ خامه‌ای تبریزی می‌شناسند؛ چراکه روش تهیه آن به شهر تبریز باز می‌گردد. مواد اولیه این سوپ در دسترس بوده و شما می‌توانید بدون هیچ دردسری، این سوپ را درست مانند سوپی که در تبریز درست می‌شود یا مانند سوپی که رستوران‌ها سرو می‌کنند، تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سوپ خامه‌ای

جو

2 فنجان

شیر

4 فنجان

هویج

1 عدد متوسط

اب مرغ

سه فنجان

خامه

1 فنجان

جعفری خرد شده

2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

به میزان لازم

آب لیمو

به میزان لازم

طرز تهیه سوپ خامه‌ای

  1. در مرحله اول برای طبخ سوپ خامه‌ای ساده باید جو را خیس کنید. من همیشه جو را 24 ساعت قبل از این که سوپ را بپزم، خیس می‌کنم. یعنی یک روز قبل از پخت سوپ، اول جو را شسته، پاک می‌کنم و آن در ظرف پر از آب می‌ریزم. با این کار جو مغز پخت می‌شود و در سوپ، بافت کاملا نرمی دارد. توجه کنید که از جو مرغوب برای این کار استفاده نمایید. در بسیاری از مواقع من تجربه استفاده از جو بی‌کیفیت را داشته‌ام. جوهای بی کیفیت بافت خیلی سفتی دارند و با 24 ساعت خیسانده شدن در آب هم باف نرمی پیدا‌‌ نمی‌کنند. اگر یادتان رفت که جو را از 24 ساعت قبل بخیسانید، بهتر است مدت زمان پخت آن را افزایش دهید.

  2. بعد از 24 ساعت، جو خیسانده شده را با مقداری کره و آب مرغ بپزید. برای این که مطمئن شوید جو پخته شده، باید کمی از جو را زیر دندان خورد کنید تا متوجه شوید مغز آن کاملا پخته شده است. در حین پخته شدن جو، هویج‌‌ها را هم رنده یا ریز کنید و روی جو بریزید.

  3. اگر می‌خواهید سوپ شما رنگ هویج نگیرد، بعد از خرد کردن یا رنده کردن هویج،آن را کاملا بشویید. هویج‌‌ها را روی یک پارچه نخی تمیز بریزید و خشک کنید. با این کار رنگ نارنجی هویج در سوپ پخش‌‌ نمی‌شود. البته اگر روی این موضوع حساس نیستید، این مرحله را نادیده بگیرید اما به طور کلی سوپ خامه با رنگ سفید آن شناخته می‌شود.

  4. حالا شیر و خامه را ترکیب کنید و آن را روی هویج و جو پخته شده بریزید. در نهایت هم ادویه‌‌ها را به دلخواه به مواد خود اضافه کنید. کمی صبر کنید تا سوپ برای 15 دقیقه بپزد. حالا جعفری خرد شده را هم روی آن بریزید و شعله را خاموش کنید. در نهایت سوپ خوشمزه شما آماده است.

نوش جان.😍🤞

برای دیدن مطالب بیشتر درباره آشپزی با ما همراه باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
ضرب المثل های کهن ایرانی ؛ داستان ضرب المثل با همه بله با ما هم بله !!!
حکایت های خواندنی ؛ داستان شیر و گاو ( از داستان‌ های کلیله و دمنه)
نگاهی به میز صبحانه شیک و مدرن خانه شاهرخ استخری و صبحانه ساده و مقوی پناه و نبات کوچولو به سبک اروپایی/ چه مامان خوش سلیقه‌ای😍+عکس
مهران مدیری: به هزارتا دکتر بگم یه شب دیگه بیاید، خواهر زنم میخواد بیاد؟ حالا خواهرت میترکه یه شب دیگه بیاد؟ / جرو بحث مدیری و همسرش وسط عمل بزرگ در سریال "در حاشیه" +ویدئو
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل سابمیت مقاله
صف طولانی عاشقان بهروز تابانی شیرشاه ایرانی در ماسل شوی دبی +فیلم/ رقیب تبریزی هادی چوپان بچه معروف بدنسازی ایران شد