شاخ اینستاگرامی قاتل شد

  یکشنبه، 21 آذر 1400 ID  کد خبر 182540
شاخ اینستاگرامی قاتل شد
ساعدنیوز: پسر جوان که ادعا می‌کرد مقتول یک زورگیر بوده که گوشی او را دزدیده بود، پس از 3 ماه تحقیقات پلیسی رازش فاش شد و در نهایت اسرار جنایت را برملا کرد.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از رکنا، تحقیقات در این پرونده از شامگاه 3 شهریور امسال شروع شد. آن روز پسری جوان هراسان با 110تماس گرفت و مدعی شد یکی از زورگیرانی که گوشی او را دزدیده بود، از روی موتور افتاده و از هوش رفته است.

به دنبال این تماس، تیمی از مأموران راهی محل حادثه شدند. مردی 40ساله روی زمین افتاده و به دلیل ضربه ای که به سرش وارد شده بود، جانش را از دست داده بود و در نزدیکی او پسری حضور داشت که می گفت مال باخته است.

پسر جوان توضیح داد: دقایقی قبل 2موتورسوار به من حمله کردند و گوشی گران قیمت مرا با تهدید چاقو دزدیدند. آنها قصد فرار داشتند که من پیراهن ترک نشین را گرفتم و کشیدم و او از روی موتور پایین افتاد و حتی یک بار بلند شد تا به فرار ادامه بدهد، اما دوباره زمین خورد و از حال رفت.

همدستش نیز با دیدن این صحنه فرار کرد و گوشی ام را با خودش برد و من با کمک یکی از ساکنان محل ماجرا را به پلیس اطلاع دادم.با گزارش ماجرا به قاضی جنایی تهران، جسد مقتول به پزشکی قانونی انتقال یافت و پسر جوان بازداشت شد تا مشخص شود آنچه می گوید حقیقت دارد؟

همچنین دستور بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته و تحقیق از شاهدان نیز صادر شد تا اسرار مرگ مرد 40ساله فاش شود.

سفر به پایتخت

جوان 22ساله که مدعی بود مال باخته است، پس از دستگیری به دادسرای جنایی تهران منتقل شد. او می گفت که از یکی از شهرهای استان فارس به تهران آمده بود که دختر مورد علاقه اش را ملاقات کند اما در دام زورگیران گرفتار شده بود. از سوی دیگر تحقیقات نشان می داد که وی مدتی قبل به اتهام قتل پدرخوانده اش در استان فارس بازداشت شده، اما در ادامه مشخص شده که بی گناه بوده و پس از آن آزاد شده است.

اعتراف به قتل

گرچه پسر جوان مدعی بود که هدف حمله زورگیران موتورسوار قرار گرفته است، اما در جریان تحقیقات هیچ ردی از موتور در آن حوالی به دست نیامد و ساکنان محل نیز چیزی ندیده بودند. حتی دوربین های مداربسته، تصویری از این ماجرا ثبت نکرده بودند و همه شواهد نشان می داد که متهم دروغ می گوید.

در این شرایط بازجویی از او ادامه یافت تا اینکه وی پس از گذشت 3ماه، اسرار جنایت را فاش و اعتراف کرد که با مقتول در بازداشتگاه کلانتری آشنا شده، اما پس از آزادی، در جریان درگیری او را به قتل رسانده است. پس از اعترافات متهم، برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات برای مشخص شدن انگیزه او از جنایت ادامه دارد.

متهم می گوید که شاخ اینستاگرام است و 12هزار دنبال کننده دارد و یک بدشانسی باعث شده که او تبدیل به قاتل شود.

با مقتول چطور آشنا شدی؟

در بازداشتگاه.

بیشتر توضیح بده ؟

ماجرایش مفصل است و اجازه بدهید از اول برایتان بگویم. مدتی قبل در شهرمان به یکی از دوستانم پول قرض دادم، اما وقتی بدهی اش را نداد، گوشی اش را گرو گرفتم و گفتم هر وقت پولم را داد، گوشی اش را پس می دهم. پس از آن راهی تهران شدم که دختر مورد علاقه ام را ببینم.

من در اینستاگرام 12هزار دنبال کننده دارم و با این دختر نیز در آنجا آشنا شده بودم. وقتی به تهران رسیدم، حوالی ترمینال جنوب بودم که مقتول را دیدم. از من سؤالی پرسید و پاسخش را دادم، اما همان موقع مأموران آمدند و مقتول را به اتهام سرقت کتانی دستگیرکردند. آنها به من هم مشکوک شدند و جیب هایم را که گشتند، دو گوشی پیدا کردند.

یکی گوشی خودم و دیگری گوشی دوستم را که آن را گرو گرفته بودم. اما مأموران تصور کردند که یکی از گوشی ها سرقتی است. برای همین به کلانتری منتقلم کردند. در آنجا، وقتی ماجرا را تعریف کردم، مأموران با صاحب گوشی تماس گرفتند و او به تهران آمد و بی گناهی من ثابت شد و آزاد شدم.

من تقریبا 48ساعت در کلانتری بازداشت بودم و مقتول هم که جرمش سرقت کتانی بود با من در بازداشتگاه بود و اینطوری آشنایی ما شروع شد. بعد از 48ساعت بازداشت، چون شاکی او هم رضایت داده بود، هر 2 آزاد شدیم، اما همین آشنایی باعث جنایت شد.

مگر چه اتفاقی افتاد؟

وقتی آزاد شدیم مقتول پیشنهاد داد با هم کار کنیم. به من گفت در زمین های اطراف پل جوادیه مبلغ 15میلیون تومان زیر خاک پنهان کرده است. پیشنهاد داد پول را برداریم و لوازم مسروقه بخریم و چون دنبال کننده های زیادی دارم، در فضای مجازی آنها را با قیمت بالا بفروشیم.

من هم قبول کردم و با هم به سمت پل جوادیه رفتیم، اما هرچه زمین را کندیم به پول نرسیدیم. احتمال دادم مرا سرکار گذاشته و بازی داده است. وقتی به او اعتراض کردم ناگهان با چاقو به سمتم حمله کرد. به نظرم چاقو را زیر خاک پنهان کرده بود. او با تهدید چاقو قصد تعرض به من را داشت که با دستم گلویش را گرفتم و همین باعث شد که جانش را از دست بدهد.

پس چرا مدعی شدی که او زورگیر بوده؟

خیلی ترسیده بودم. نمی خواستم به زندان بیفتم. چون شنیده بودم که در زندان های تهران قاتلان مخوفی نگهداری می شوند. از طرفی زمان زیادی نبود که از زندان آزاد شده بودم. چند ماه قبل به اتهام قتل پدرخوانده ام دستگیر شدم که مدتی طول کشید تا جواب پزشکی قانونی بیاید و مشخص شود که او سکته کرده و من بی گناهم.

من بچه پرورشگاهی بودم و از 7سالگی حضانت من به پدر و مادرخوانده ام سپرده شده بود. پدرخوانده ام خیلی مرا دوست داشت اما با مادرخوانده ام رابطه خوبی نداشتم. برای همین پس از مرگ پدرخوانده ام او از من شکایت کرد و مدعی شد که شوهرش را به قتل رسانده ام. اما خوشبختانه ثابت شد بی گناهم و آزاد شدم. همه اینها باعث شده بود که از زندان وحشت کنم و با داستان سرایی، خودم را بی گناه جلوه دهم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رهبر معظم انقلاب: از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم (254 نظر) نگاهی به حال و هوای اتاق علی دایی در بیمارستان هنگام عیادت چهره های مشهور از شهریار ایران+عکس/ از خوش و بش همسر دایی با کی‌روش تا احوالپرسی فردوسی‌پور و عابدزاده (173 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (133 نظر) کاهو و نان، سهم آقازادگی فرزند رهبر معظم انقلاب از سفره غذا+عکس/ ساده زیستی ادامه دار و تمام نشدنی (121 نظر) خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "مَمَّد" ها حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍 (76 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (70 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ غول بابلسری و گرگ پارسی (67 نظر) خلاقیت خنده دار مرد جنوبی با طراحی آفتابه اتوماتیک حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (61 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک میوه فروش تهرانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ به ایشون باید گفت فرشته زمینی+عکس (60 نظر) (فیلم) شوخی جالب رهبر انقلاب با نوه شهیدی که با محاسن حضرت آقا بازی می‌کرد / هر کار دلت خواست با ما کردی ... (53 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک کافی شاپ اصفهانی برای پاکبانان حماسه آفرید/ به شما باید گفت فرشته زمینی+عکس (47 نظر) نگاهی به ماشین لامبورگینی هوش پران مهران غفوریان که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (45 نظر) خلاقیت منحصر به فرد یک هموطن تهرانی برای طراحی دَرب خانه به شکل بُرج آزادی پربازدید شد+عکس/ مغز نگو معدن طلاست👌 (37 نظر) (فیلم) تسلط جالب رهبر معظم انقلاب به زبان عربی هنگام گفتگو با پسر اسماعیل هنیه / بَلِّغوا تَعزیَتی ... (26 نظر) طبیعت گردی آیتک سلامت رقیب تبریزی زهرا گونش/ حال خوب ستاره چشم رنگی تیم ملی والیبال در ارتفاعات رؤیایی قلعه بابک در کلیبر آذربایجان +تصاویر (25 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
گرامیداشت روز خبرنگار در تحریریه پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز
تقدیر نماینده سبک شین کیو کوشین کاراته آذربایجان شرقی از خبرنگار ورزشی+عکس
پیام تبریک مدیریت شهری کهن‌شهر شوشتر به مناسبت روز خبرنگار
فال روزانه امروز پنجشنبه 18 مرداد ماه 1403
پیام آیت الله حسینی بوشهری به مناسبت روز خبرنگار
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 18 مرداد ماه 1403
برگزاری جلسات ملاقات مردمی سرپرست شهرداری شوشتر در روزهای دوشنبه+عکس
فال ابجد روزانه پنجشنبه 18 مرداد 1403
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر: خبرنگاران می توانند مشاوران خوبی برای مدیران ادارات و ارگانها باشند
مدال طلای رشته موی تای بر گردن جوان خوزستانی
تقدیر رئیس انجمن کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی از خبرنگار ورزشی+عکس
تقدیر نماینده و رئیس سبک گنگ توان آذربایجان شرقی از خبرنگار تبریزی
جوان 36 ساله گمشده هوراندی پس از 14 ساعت جست‌وجو پیدا شد
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 18 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 18 مرداد 1403+فیلم
منتخب روز   
نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟ میز عزای ساده و بدون تجملات پدر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پرنور شهاب حسینی: نارنگی رو باز میکنی می بینی 10 پَره طبیعت داره خودش میگه این میوه کام ده نفرو میتونه شیرین کنه+ویدئو جنجال شبانه ژیلا صادقی و نیما شعبان‌نژاد با رنگ و بوی المپیک