دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

شامپو ضد شوره چگونه عمل می‌کند؟ 

پنجشنبه، 11 دی 1399
یکی از اتفاقات آزار دهنده برای موها ،ظاهر شدن شوره سر می باشد.شوره سر در آقایان بیشتر به چشم می خوردکه علت آن هورمون های مردانه آنهاست .این مشکل شایع پوستی تا جایی پیش رفته که درمان شوره سر به یک دغدغه روزانه برای آنها تبدیل شده است

یکی از اتفاقات آزار دهنده برای موها ،ظاهر شدن شوره سر می باشد.شوره سر در آقایان بیشتر به چشم می خوردکه علت آن هورمون های مردانه آنهاست .این مشکل شایع پوستی تا جایی پیش رفته که درمان شوره سر به یک دغدغه روزانه برای آنها تبدیل شده است.خبر خوش اینکه شوره موی سر مسری نیست و شما نمی توانید آن را از کسی بگیرید و یا به کسی منتقل کنید.شوره سر با پسوریازیس(لکه های قرمز و پوسته پوسته شدن شدن) علائم یکسانی دارند اما پسوریازیس ماندگار بوده در حالی که شوره سر قابل درمان است. شوره سر به چه علت ایجاد می شود و درمان شوره سر به چه روش هایی ممکن است؟اگر پاسخی برای سوالات بالا ندارید با ما همراه باشید .امروز می خواهیم از 0 تا 100 معقوله شوره سر و درمان آن را به شما ارائه دهیم.در ابتدای مقاله به چیستیه شوره موی سر حقایقی در مورد آن و نحوه درمان شوره سر می پردازیم ، در ادامه به انواع و علائم و نشانه هایی که نشان دهنده ایجاد شوره سر هستند اشاره می نماییم .

دلایل بهتر بودن شامپو ضد شوره سر خانگی در مقایسه با شامپوهای ضد شوره سر صنعتی

  • اکثر شامپوهای ضد شوره صنعتی دارای سدیم لوریل سولفات (SLS): این ترکیب یک دترجنت بسیار قوی است که چربی ها را از روی پوست و موی سر پاک می کند. با این حال، SLS سبب التهاب پوست، خارش پوست سر، خشکی پوست سر، اگزما و آلودگی آب های زیرزمینی می شود.
  • ترکیبات نگهدارنده موجود در شامپوهای ضد شوره سر صنعتی ممکن است سبب واکنش های آلرژیک شوند.
  • شامپوهای ضد شوره صنعتی به دلیل وجود محتویات قوی، چربی های حفاظتی را از پوست و مو کاملا بر می دارد و آن ها را خشک و آسیب پذیر می کند.
  • حتی شامپوهای ضد شوره صنعتی که تحت عنوان طبیعی فروخته می شوند نیز مشکلاتی دارند: شامپوهای دارای ترکیبات طبیعی pH بسیار بالاتری نسبت به pH پوست و موی سر دارند. ایت تفاوت pH روی عملکرد پوست تأثیر گذاشته و آن را مستعد خشکی، خارش و التهاب می شود.
  • شامپوهای ضد شوره سر صنعتی روی فولیکل ها اثر داشته و سبب وز شدن و شکننده شدن مو می شود. وقتی پوست سر که زیربنای مو است، سالم نباشد، موی سالم از آن رشد نمی کند.

شامپو ضد شوره چگونه عمل می کند؟

عملکرد درمانی شامپوهای ضد شوره به ماده ی موثره ی فعال به کار رفته در آن ها بستگی دارد. به گزارش این سایت مواد موثره ی رایج که در بسیاری از شامپوهای ضد شوره به کار می رود، موارد زیر هستند:

کول تار

از سرعت نابودی سلول های پوست سر و ریزش سلول های پوست سر می کاهد و برای درمان شوره بسیار مناسب است.

سالیسیلک اسید

در شامپوها به عنوان یک لایه بردار پوستی به از بین رفتن پوسته ها کمک شایانی می کند. زمانی که علت شوره ی سر تجمع سلول های مرده پوست باشد، شامپوهای حاوی سالیسیلک اسید برای درمان بسیار مناسب است.

سلنیوم سولفید

یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده ی شامپوهای ضد شوره ی سر است که از سرعت نابودی سلول های پوست سر و همچنین رشد قارچ مالاسزیا که باعث تحریک پوست سر و شوره می شود می کاهد.

زینک پریتیون

یک ماده ی ضدقارچ و ضدباکتری است که باعث کاهش قارچ عامل ایجاد شوره و درماتیت سبورئیک می شود.
آ شامپوهای حاوی روغن درخت چای که از برگ های نوعی درخت چای بومی استرالیا به دست می آید. این ماده دارای خواص ضد قارچی، آنتی بیوتیکی و ضد عفونی است و میزان قارچی که باعث ایجاد درماتیت سبورئیک می شود را کاهش می دهد.

شامپوهای کتوکونازول

یک داروی ضدقارچ وسیع الطیف است و زمانی که سایر شامپوهای ضد شوره بر روی پوست اثرگذار نباشند تجویز می شود. این ماده هم در شامپوهای بدون نیاز به نسخه و هم در شامپوهای تجویزی موجود است.

درمان شوره سر

استفاده از شامپو ضد شوره یکی از بهترین و ساده ترین روش های درمانی است. تقریباً انواع گوناگون شامپو مناسب شوره سر به صورت گسترده در دسترس همگان وجود دارد و نیازی به نسخه ی پزشک نیست. اما فراموش نکنید انتخاب بهترین شامپو برای شوره سر ساده نیست.زمانی که می خواهید برای درمان خود از شامپوهای ضدشوره استفاده کنید بهتر است که چندین نکته ی مهم و کلیدی را در نظر داشته باشید؛ اول اینکه علت شوره ی سر شما چیست؟ شامپویی که به دنبال آن هستید باید دارای چه مواد موثره ای باشد؟ و اینکه شما چه نوع مویی دارید؟هر کدام از شامپوهای ضد شوره ی سر بر اساس یک نوع ماده موثره ی فعال عمل می کنند و غالباً دارای فرمولی هستند که می توانند علل مختلف شوره ی سر مانند خشکی، تحریک پذیری و تجمع سلول های مرده پوست را مورد هدف قرار دهند. در ادامه با هر کدام از این مواد اولیه آشنا می شویم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟