دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

شبکه ملی جامعه و دانشگاه راه اندازی شد 

دوشنبه، 17 مهر 1396
کد خبر: 57
ساعد نیوز: شبکه ملی جامعه و دانشگاه در دانشگاه های مراکز استان راه اندازی شد.

به گزارش ساعد نیوز، شبکه ملی جامعه و دانشگاه در تمامی دانشگاه های مراکز استانی و با انتصاب روسای 31 دانشگاه مراکز استان به عنوان رئیس این شبکه، راه اندازی شد.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم  طی نشست خبری در معاونت فرهنگی وزارت علوم با اشاره به ادامه فعالیت های این حوزه در دوره جدید، بر لزوم اهمیت دو رکن اصلی این حوزه، فرهنگ دانشگاهی و مسئولیت اجتماعی دانشگاه، تاکید کرد.  

میرزایی در ادامه سخنان خود بر ضرورت ابلاغ منشور اخلاقی دانشجویان، اساتید و سایر افرادی که در حوزه اموزش عالی فعالیت می کنند، اشاره کرد و افزود: تمامی کسانی که در حوزه آموزش عالی فعالیت می کنند بایستی حقوق و وظایف خود را بدانند. ما صرفا فقط منشور اخلاقی برای دانشجویان نداریم و تصمیم برآن است تا برای اساتید و سایر قسمت هایی که در حوزه آموزش عالی فعالیت می کنند، منشور اخلاقی تدوین نماییم.

وی افزود: دانشگاه ها بایستی پیش از گذشته بر وظایف و مسئولیت های اجتماعی خود واقف باشند، زیرا بخشی از موفقیت و کارآمدی دانشگاه ها به مسئولیت اجتماعی آنها بستگی دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در خصوص راه اندازی شبکه ملی جامعه و دانشگاه گفت: این شبکه به عنوان یک اتاق فکر مشترک بوده که بر اساس تفاهم نامه ای که بین وزارت علوم، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت کشور و مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری بسته شده و دو رکن اصلی آن ، استاندار و رئیس برنامه و بودجه استان و دبیر این شبکه یکی از نخبگان استان است. ایشان به این نکته اشاره کردند که دبیر این شبکه لزومی ندارد که حتما تحصیلات دانشگاهی داشته باشد؛ زیرا هدف این شبکه پیوند دادن جامعه با دانشگاه است.

میرزایی در ادامه سخنان خود در مورد سه موضوع کرسی های آزاد اندیشی، تشکل های دانشجویی و اجرای موسیقی در دانشگاه ها نیز صحبت کرد.

میرزایی معتقد است که بایستی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها وجود داشته باشد. با توجه به تاکید دولت یازدهم، دانشگاه ها باید به محل امنی برای گفتگو و مطرح کردن ایده و  نظرات دانشجویان بدون هیچ ترسی تبدیل شود.

وی در مورد تشکل های دانشجویی به این نکته اشاره کرد که هم اکنون در کشور نزدیک به 211 تشکل اسلامی دانشجویی وجود دارد که در 4 سال گذشته سه اتحادیه دانشجویی درخواست مجوز کرده اند که با یک اتحادیه موافقت شده است.

 میرزایی در مورد اجرای موسیقی گفت : فعالیت های مربوط به موسیقی بایستی بر اساس برنامه های دانشگاهی باشد نه بصورت یک فعالیت مستقل.

ایشان در آخر با اشاره به حفظ دانشگاه ها از دخالت های نیروی های خارج دانشگاهی گفت: مدیریت دانشگاه را خودمان باید انجام دهیم تا نیازی به ورود نهادهای بیرونی نداشته باشیم. وزارت اطلاعات در صورتی حق دخالت دارد که حکم آنها در کمیته انضباطی به تایید برسد. برنامه ما حمایت از دانشجو و دانشگاهیان است و نباید حق دخالت به هیچ نهاد خارج از دانشگاهی در امور داخلی دانشگاه داده شود.

 


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه