دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / طلا و جواهرات /

شمش طلا چیست؟ 

پنجشنبه، 19 تیر 1399
شمش طلا (به انگلیسی gold bar و gold ingot معروف هست)، همان طلای خامیست که حداقل عیار آن ۹۹۵ و حداکثر آن ۹۹۹.۹۹ می‌باشد. نکته‌ای که در شمش خیلی مهم است و از اهمّیت بالایی برخوردار است، عیار آن می‌باشد. هرچه عیار آن بیش و بیشتر شود، ارزش آن دو چندان می‌شود.

شمش طلا چیست؟

شمش طلا یا نقش اول بسیاری از فیلم های پلیسی و اَکشِن! چرا که حتما شما هم مثل ما در مورد سرقت شمش های طلا یا پیدا کردن شمش های طلا هم فیلم زیاد دیده اید و هم داستان و ماجراجویی هایی در این مورد شنیده اید. بسیاری از آدم ربایی ها و دزدی ها و جنگ ها بر سر همین شمش های طلاست! چرا شمش های طلا تا این حد ذهن آدم ها را در گیر کرده است؟! شاید به این دلیل است که شمش های طلا در ذهن ما نمایانگر حجم زیادی از طلای خام یا طلای خالص است.

شمش طلا (به انگلیسی gold bar و gold ingot معروف هست)، همان طلای خامیست که حداقل عیار آن ۹۹۵ و حداکثر آن ۹۹۹.۹۹ می باشد. نکته ای که در شمش خیلی مهم است و از اهمّیت بالایی برخوردار است، عیار آن می باشد. هرچه عیار آن بیش و بیشتر شود، ارزش آن دو چندان می شود. عیار شمش برای اینکه بیشتر شود، به دستگاه و تکنولوژی پیشرفته تری نیاز هست. این دستگاه و تکنولوژی انحصاراً در اختیار شرکت های معتبر دنیا قرار دارد و آن را در اختیار دیگر کشورها قرار نمی دهند. در کشور ما، شرکت های خاص و معتبری تحت نظر بانک مرکزی و اتحادیه طلا و وجود دارند که می توانند شمش هایی با خلوص ۹۹۵ تولید کنند.

درست است که دیگر امروزه کسی به سفرهای طولانی برای یافتن طلا نمی رود اما فقط کافیست سری به بازار طلا بزنید کسانی که هنوز به دنبال طلا هستند و می خواهند حاصل دسترنج ماه ها یا سال های خود را تبدیل به شمش های طلا کنند.

تفاوت طلای آب شده با شمش طلا

طلای آب شده:

  • به صورت دستی ساخته می شود که قطعاً همراه با خطای انسانی است و عیار و وزن آن نیز قطعاً به صورت کاملاً دقیق نمی باشد. در موقع تولید به دلیل ذوب، عیار آن کم تر از ۱۸ یا ۷۵۰ است.
  • خریداران آن باید در زمان فروش هم به مغازه ای که خرید انجام داده اند بفروشند و افراد دیگر به دلیل عدم شناخت و نداشتن شناسنامه آن، خرید نمی کنند.
  • شرکت یا مغازه داری که قبلاً به فروش رسانده بود و الان خریدار، تعیین کننده اصلی قیمت آن است.
  • درصد اجرت و کارمزد توسط شخص فروشنده تعیین می شود.

شمش طلا:

  • با استفاده از تکنولوژی روز و دستگاه های اتوماتیک ساخته شده است و در عیار و وزن آن دقت زیادی صورت گرفته است. به دلیل ساخت با کمک سیستم های هوشمند عیار آن دقیقاً به تلرانس بسیار کم ۱۸ بوده و به عبارتی خلوص ۷۵۰ را دارا است.
  • مجموعه آرون برای اولین بار شمش طلای شناسنامه دار را در ایران تولید کرد که تمام اطلاعات مورد نیاز مثل وزن، عیار، مالک و سال تولید در آن درج شده که غیرقابل تغییر است.
  • موقع خرید از طریق نمایندگی های منتخب در سطح کشور انجام می شود و موقع فروش نیز می توانید در بازار آزاد و یا به نمایندگی ها با قیمت روز به فروش برسانید.
  • کارمزدها به صورت دقیق از طرف اتحادیه صنف طلا و جواهر کشور تعیین می شود.

هر اونس طلا چند گرم است؟

قیمت جهانی طلا در هر اونس گران شد. اونس ارزان شد. اونس ثابت باقی ماند. راستی هر اونس طلا دقیقاً به چه میزان است؟اونس یکی از واحدهای جرم است. نماد آن Oz که سرواژه عبارت Ounce است.اونس معمولی در سیستم بین المللی اوزان، برابر با یک شانزدهم پوند یا ۴۰۰ ارزن است که در سیستم متریک مساوی ۲۸٫۳۴۹۵۲۳۱۲۵ گرم می شود. هم چنین برای اندازه گیری وزن فلزات گران بها یعنی؛ طلا، نقره، پلاتین و پالادیم از اونس بین المللی تروا استفاده می شود. که معادل ۳۱٫۱۰۳۴۷۶۸ گرم است. این اونس فقط برای اندازه گیری این فلزات گران بها کاربرد دارد و وزن شمش ها و سکه های طلا و دیگر فلزات گران بها و همین طور قیمت آن ها معمولاً با اونس تروا بیان می شود.اصطلاح یک اونس طلا به معنی طلایی یک تکه یا ساچمه با وزن یک اونس تروا و با خلوص ۹۹٫۹۹ درصد (۲۴ عیار) است.انواع دیگر اونس شامل اونس ماریا ترزا معادل ۲۸٫۰۶۶۸ گرم، اونس اسپانیایی معادل ۲۸٫۷۵ گرم، اونس متریک چینی معادل ۵۰ گرم و اونس متریک هلندی معادل ۱۰۰ گرم، می شوند.

شمش های طلا چند گرمی هستند؟

وزن شمش ها از استانداردهای مشخصی تبعیت می کنند. هر شرکتی با توجه به بازاری که در اختیار دارد، رنج مشخصی را تولید می کند و به بازار عرضه می کند. برای مثال برای صادرات شمش طلا به کشورهای دیگر از شمش های حدوداً ۱۲ کیلیوگرمی استفاده می کنند. وزن شمش طلا کاملا بستگی به کارایی افراد دارد. کسی که می خواهد هدیه بدهد شمش های یک گرمی را انتخاب می کند. کسی که می خواهد سرمایه گذاری کند و پول خود را طلا کند، شمش های یک کیلویی می خرد. در ادامه انواع سایز شمش های موجود در کارخانه های مختلف را در جدولی قرار می دهیم:


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
گام به گام مراحل چاپ کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل اکسپت مقاله