شیوه ی تغییر دکوراسیون منزل با هزینه های ارزان

  چهارشنبه، 26 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
شیوه ی تغییر دکوراسیون منزل با هزینه های ارزان
ساعد نیوز: منزل امن ترین و ارامش بخش ترین نقطه دنیا برای هر فردی محسوب می شود، اما داشتن یک منزل زیبا با دکورسیون مدرن، حس ارامش را در شما بیشتر ایجاد می کند و هر از گاهی لازم است تا دکوراسیون ان را تغییر دهید و جانی دوباره به منزل خود ببخشیبد و فضای آن را از تکراری بودن دور کنید.

در این مقاله سعی کرده ایم با ارائه راهکار هایی، شما را در تغییر دکوراسیون منزلتان راهنمایی کنیم، تا بتوانید با هزینه کم دکوراسیون مورد علاقه خود را برای منزلتان طراحی کنید. رعایت اصول در چیدمان و بهینه سازی فضا و همچنین رعایت استانداردها و توجه به علایق افراد میتواند همواره باعث ایجاد آرامش ، جذابیت و حس حضور و ماندن در آنجا گردد و این نکته ای است که بایستی جهت بازسازی و دکوراسیون هر فضا به آن توجه نمود.

ایده های کم هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل

از گلدان گیاهان سبز استفاده کنید

گیاهان به هر خانه ای می تواند شادابی بیاورد و در یک اتاق کاملا سفید نظیر زیر، رنگ سبز یک رنگ غیرمنتظره فوق العاده است. البته اگر از طرفداران هزینه کردن روی گیاهان طبیعی نیستید، به سادگی از این مورد صرف نظر نکنید، چرا که به گزارش پرشین وی می توانید از گلدان گیاهان مصنوعی نیز استفاده کنید.

استفاده از یک اثر هنری

اینکه فضای شما چقدر کوچک است مهم نیست, سعی کنید یک تکه مبل یا یک اثر هنری را برجسته و در معرض دید قرار دهید. بازی با مقیاس حسی از عظمت و شکوه را به فضا می افزاید و روشی ارزان, راحت و سریع برای تغییر اتاق شما می باشد. یکی از پرطرفدارترین لوازمی که با کمک آن می توانید در فضای دکوراسیون تان تغییر خاصی ایجاد نمایید، انتخاب تابلو متناسب با دکوراسیون داخلی تان می باشد. شما می توانید به سادگی تابلو تازه ای را جایگزین تابلو قبلی تان کنید، یا حتی در صورت امکان فقط تصویر داخلی تابلو خود را تغییر دهید یا جایگاهشان در فضا را تغییر دهید.

انتخاب پرده مناسب

بدون صرف هزینه زیاد با تزئین پنجره ها یک نقطه کانونی در اتاق ایجاد کنید. نصب یک مدل پرده زیبا ارزان ترین و در حین حال تاثیرگذارترین گزینه محسوب می شود. شاید یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش های تغییر دکوراسیون فضای نشیمن، تعویض پرده باشد که به سادگی می تواند تغییر چشمگیری را در چهره ی فضای دکوراسیون شما ایجاد نماید. حتی اگر تعویض پرده برای شما مقدور نبود به سادگی با استفاده از اکسسوری های ساده و انتخاب یراق آلات مناسب می توانید ظاهر پرده تان را دگرگون کنید و چهره ی منحصر به فرد و چشمگیری به فضای دکوراسیون خود ببخشید.

استفاده از بالش های مختلف، بهترین تنوع ممکن

با عوض کردن بالش ها یا خرید چند عدد بالش و کوسن جدید بدون هزینه زیاد مبل راحتی تان را نو نوار کنید. یک ترفند دیگر برای هیجان انگیز کردن ترکیب رنگ دکوراسیون منزل تغییر مبلمان است که البته یک ایده گران قیمت است و معمولا اگر مبلمان منزل نو باشد کمتر کسی از آن استقبال می کند. پس بهترین روش برای تغییر ترکیب رنگ و تغییر دکوراسیون ارزان منزل به خصوص جاهایی مثل اتاق پذیرایی اضافه کردن چند کوسن رنگی و شاد هماهنگ با سایر بخش های دکوراسیون است. برای مثال اگر پارچه مبلمان شما گل دار است از کوسن های رنگی ساده استفاده کنید و برعکس. این تغییرات ساده حال و هوای منزل شما را در آستانه عید حسابی شاداب و روح بخش می کند.

تغییر دکوراسیون ارزان با تغییر ورودی منزل

از آن جا که ورودی خانه اولین فضایی است که در هنگام ورود دیده می شود و ذهنیت بیننده را شکل می دهد، چیدمان این فضا از اهمیت زیادی برخوردار است و باید دارای شخصیت باشد. برای این کار ابتدا فضا را از هرگونه وسیله اضافه از قبیل دسته کلیدها، قبض ها و ... خالی کنید. دیوارها را به نحوی زیبا و با رنگی مناسب نقاشی کنید یا از کاغذ دیواری زیبا برای پوشش آن استفاده کنید، سپس قفسه ای تفکیک شده و مناسب جلوی یکی از دیوارهای این فضا قرار دهید تا فضای ذخیره سازی مرتب و مفیدی را برای قرار دادن عناصر ضروری و لازم در فضای ورودی خلق کنید.

ترکیب و تطبیق وسایل خواب

اگر تختخواب، روتختی و حتی طرح های چاپی روی پارچه ها و پرده ها همه یک موضوع واحد داشته باشند، اتاق بسیار زیباتر دیده خواهد شد. حتی می توانید برای زیبایی بیشتر از لامپ ها معلق در کنار تخت نیز استفاده کنید. به طور کلی، تطابق رنگ ها و شکل ها در چیدمان یک اتاق بسیار مهم و تاثیرگذار است.

رنگ آمیزی دیوارها برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل

اگر فضایی سفید و بی روح دارید، با رنگ آمیزی دیوارها به عنوان زمینه دکوراسیون به فضا روح بدمید و برای ایجاد جذابیت بصری بیشتر، مجموعه ای زیبا از بشقاب های دکوراتیو را روی دیوار نصب کنید. این کار سبب می شود رنگ دیوارها زیباتر خودنمایی کند. راستی از کاغذ دیواری ، تغییر دکوراسیون بی دردسر غافل نشوید.

خرید پتو کنار مبلی برای تغییر دکوراسیون

یکی دیگر از اکسسوری های مقرون به صرفه که می تواند به سادگی ظاهر دکوراسیون شما را تغییر دهد انتخاب و خرید پتو کنار مبلی می باشد. این پتو های سبک و بهاره علاوه بر کاربرد مناسب شان برای فصل بهار به سادگی ظاهر مبلمان مدرن را تغییر می دهند و در چهره ی دکوراسیون شما تغییرات مثبتی ایجاد خواهد کرد.

جا به جا کردن آثار هنری

می توانید متفاوت فکر کنید و قاعده بازی را عوض کنید. همیشه که نباید گلدان های سفالی را روی قفسه ویترین گذاشت. این بار آن ها را در جاهای غیر معمول قرار دهید. مثلا داخل آشپزخانه یا حمام و یا حتی بالای در بگذارید!

معجزه رنگ سفید

می توانید برای ایجاد تغییر اساسی در نمای خانه، میز و صندلی های ارزان قیمت خود را با رنگ سفید رنگ آمیزی کنید. با این کار طراوت و روشنی به فضا می بخشید. البته باید رنگ سفید با دیگر وسایل خانه شما نیز همخوانی داشته باشد.

اضافه کردن یک قالیچه و تغیر فضای خانه بدون هزینه اضافه

با پهن کردن یک قالیچه بزرگ کنفی، به فضای خانه ظاهری مدرن و تمیز بدهید. می خواهید تغییرات جذاب تری داشته باشید؟ از یک قالیچه پُرز دار یا راه راه استفاده کنید.

فضاسازی با نصب قفسه به دیوار ها

یک قفسه بلند در یک اتاق باریک قرار دهید. با این کار می توانید فضا را بزگتر نشان دهد.

با یک آیینه اتاق تان را کاملا تغییر دهید

قرار دادن یک آیینه در اتاق با منعکس کردن تصاویر و رنگ ها اتاق شما را بزرگتر نشان می دهد.

یک باغچه کوچک درست کنید.

اگر چند گلدان کوچک و بزرگ در خانه دارید آن ها را روی طبقه های سرامیکی گذاشته و روی لبه پنجره قرار دهید. به این ترتیب یک فضای تازه و یک باغچه کوچک در خانه خواهید داشت.

از وسایل آنتیک در حمام استفاده کنید

اگر حمام بزرگی دارید که می توان در گوشه ای از آن وسایل تزئینی و عتیقه جای داد، حتما این کار را انجام دهید. می توانید از مجسمه های زیبا، کشوهای چوبی آنتیک یا گلدان های عتیقه برای زیباسازی حمام خود استفاده کنید. ایده ای بسیار نو که در کمتر خانه ای دیده می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (471 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (323 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (50 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (47 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (26 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (8 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) رهبر انقلاب با فرزندان خود چه ورزشی را انجام می‌دهند؟+ویدیو/ سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم... (5 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچکتر رهبر معظم انقلاب: در آشپزخانه منزل رهبری از این صندلی‌های پلاستیکی هست که من خریدم، همین الان خانه‌ ایشان گلیم و موکته!+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403
اولین عکس منتشر شده از همسر مرحوم رئیس جمهور وفادار ایران/ قاب قدیمی ولی زیبا از مسعود پزشکیان در کنار همسر مرحومشان، فاطمه خانم
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
روایتی از دوران بیماری رهبر معظم انقلاب: از انتخاب بیمارستان دولتی حاکی از ساده زیستی رهبر تا استفاده صحیح از بیت المال/زندگی رهبر همانند طبقه پایین جامعه...
برنده بهترین عکس عروسی سال 2023 چه کسی است؟/عروس دامادی که برنده جایزه 1500دلاری شدند!
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!