شیوه انتخاب بهترین سشوار مناسب مو

  چهارشنبه، 16 مهر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
شیوه انتخاب بهترین سشوار مناسب مو
بسیاری از افراد علاقه دارند که از ظاهری آراسته و مرتب برخوردار باشند. یکی از علائم آراستگی آرایش مناسب موها است که بسیاری از افراد برای این موضوع اهمیتی بسیار زیادی قاعل هستند. برخی از افراد نیز بر حسب عادت هنگام خروج از حمام با استفاده از سشوار اقدام به خشک کردن موهای خود می‎کنند.

بسیاری از افراد علاقه دارند که از ظاهری آراسته و مرتب برخوردار باشند. یکی از علائم آراستگی آرایش مناسب موها است که بسیاری از افراد برای این موضوع اهمیتی بسیار زیادی قاعل هستند. برخی از افراد نیز بر حسب عادت هنگام خروج از حمام با استفاده از سشوار اقدام به خشک کردن موهای خود می کنند. بنابراین لازم است برای تهیه سشوار مناسب اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است گرفتار تبلیغات شرکت های تولیدکننده شوید و موفق به تهیه سشواری مناسب با جنس موهای خود نگردید. بسیاری از شرکت های تولیدکننده این نوع لوازمات با بهره گیری از واژه های فریب دهنده اقدام به جذب مشتریان بیشتری می کنند. یکی از نکاتی که در هنگام تهیه سشوار لازم است مورد توجه قرار گیرد جنس موهای شماست. توجه به این نکته موجب می شود تا در هنگام استفاده از این ابزار آرایشی بتوانید به راحتی حالت دلخواهتان را به موهای خود بدهید.

یکی از اولین نکاتی که در هنگام خرید سشوار باید مورد توجه قرار گیرد، فناوری های مورد استفاده در سشوار است. امروزه اغلب سشوارها به دو نوع فناوری جدید مجهز شده اند. برخی از سشوارها به فناوری تولید یون مجهز هستند که به آنها سشوار یونی نیز گفته می شود و برخی از سشوارها نیز از نوع سرامیکی هستند که به آنها سشوار سرامیکی گفته می شود. البته برخی از سشوارها ابتدایی نیز از جنس کروم، آلومینیوم و یا از جنس های دیگری ساخته شده اند که البته از میان این دسته از سشوارها می توان گزینه های مناسب را نیز انتخاب نمود.

این نوع سشوارها به شکلی ساخته شده اند که قابلیت تولید یون هایی با بار منفی دارند. تولید این یون های منفی توسط سشوار موجب می شود تا این یون ها به قطرات آب چسبیده و آنها را تجزیه کنند گه این کار سبب می شود تا موها به سرعت خشک شوند. استفاده از این نوع سشوارها آسیبی به سطح موها وارد نمی کند و پس از استفاده از آن موها حالتی براق و درخشنده خواهند داشت. البته لازم به ذکر است که سشوارهای یونی از قیمت بیشتری در مقایسه با سشوارهای سرامیکی برخوردارند.

سشوار چه مزیت هایی دارد؟

همانگونه که گفته شد این دستگاه وسیله ای مناسب برای صاف نمودن و حالت دادن به مو است. کار کردن با سشوار می تواند به دسته های مختلفی تقسیم شود. بسیاری از ما، در خانه هایمان از سشوار برای خشک نمودن مو استفاده می نماییم. بعضا در بسیاری از آرایشگاه ها، آرایشگر ها برای صاف یا فر نمودن و حتی حالت دادن به مو و خشک کردن و بسیاری از لاین های درمانی مو از سشوار استفاده خواهند کرد.

مزیت های سشوار به مراتب بیشتر از مضررات آن است به گونه ای که سشوار یک وسیله ی ضرروی برای همه به حساب می رود.

سشوار چه کاربردی دارد؟!

اگر بخواهیم کاربرد های این مسئول را برای شما بشماریم به طبع بسیار خواهد بود اما باید به اختصار به چند نمونه اشاره نمود: چند کاره بودن آن، متناسب برای صاف کردن و حالت دادن مو، تنظیم برای دما، داشتن هوای سرد علاوه بر گرم و …

سشوار می تواند یک جواب برای بیشتر نیاز های مراقبتی از مو باشد.

حالا که با فناوری های مختلف موجود در بازار سشوارها آشنا شدید، بهتر است به سراغ انتخاب سشوار مناسب برای مو برویم. شما صاحب چه نوع و جنسی از مو هستید؟ موهایی پر و ضخیم دارید؟ از آن موهای فرفریِ پرپشت دارید یا موهای تان نازک و ظریف است؟

انتخاب بر اساس جنس و مدل مو

موهای ضخیم یا وِزوِزی

شما که صاحب موهایی ضخیم هستید به خوبی می دانید که خشک کردن این نوع مو، صبر و حوصله زیادی می خواهد و برای خشک کردن آن زمان زیادی لازم است. برای اینکه زود و سریع و البته به راحتی بتوانید، موهای تان را خشک کنید به شما خرید سشوارهای یونی را توصیه می کنیم. این سشوارها به پوشش سطحی مو آسیبی وارد نمی کنند و به همین خاطر مانند حرارت سشوارهای عادی باعث وِز شدن موها نمی شوند. پس اگر موهای تان ضخیم یا وزوزی است باید به فکر تهیه یک سشوار مجهز به فناوری تولید یون باشید چون ضمن قدرتی که در خشک کردن موهای ضخیم و پرپشت دارند، به سطح بیرونی مو آسیبی وارد نمی کنند و اگر موهای تان وزوزی باشد، این مشکل با استفاده کردن از سشوار تشدید نخواهد شد.

نکته دیگری که افراد با موهای وزوزی باید در نظر داشته باشند، انتخاب سشواری است که درجات مختلفی از حرارت را عرضه می کند. برای جلوگیری از وزوزی شدن بیشتر موها باید از درجات حرارتی پایین استفاده کنید. البته کار خشک کردن مویی که هم وزوزی است و هم پرپشت با درجه حرارت اندک، کمی طولانی می شود که در صورت استفاده از سشوارهای یونی قوی، این مشکل هم حل خواهد شد. چون، سرعت خشک کردن مو با سشوارهای یونی در درجات بالا و پایین حرارتی زیادتر از انواع دیگر است. پس اتلاف وقتی در میان نخواهد بود.

موهای ظریف و نازک

کسانی که موهای ظریف و نازک دارند. همواره به دنبال روش هایی هستند تا موهای شان را پرپشت تر و ضخیم تر جلوه بدهند. موهای این افراد به اندازه کافی نازک است. پس لازم نیست از سشوارهای یونی استفاده کنند. سشوارهای یونی باعث می شوند تا موها صاف و یکدست شود و آنها را لَخت تر و یکدست می کند. پس اگر موهایی ظریف، نازک و صاف داشته باشید، احتمالا دوست ندارید که با استفاده از یک سشوار یونی، موهای تان صاف تر شود. فقط بحث موهای صاف نیست، وقتی موهای سرتان نازک است؛ چه حالت آن فِر باشد یا صاف، استفاده از سشواری قوی که می تواند مو را لخت و یکدست کند، گزینه خوبی نخواهد بود. چون موهای نازک بی نوا شبیه لشکری شکست خورده می شود که تاب مقابله با قدرت سشوارهای یونی را ندارد.

نکته تکمیلی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که یون های منفی در سشوارهای یونی باعث حفظ رطوبت درون موها می شوند و آنها را نرم و لطیف می کنند. اگر چه لطافت و نرمی بسیار مطلوب است اما کسانی که موهای نازک صاف یا نازک فرفری دارند، معمولا به دنبال ایجاد کمی زبری در موها هستند تا ظاهرا به حجم موهای شان اضافه شود.

موهای فرفری و مجعد

برای خرید سشوار مناسب مو باید به مدل و حالت موهای خود هم دقت کنید. اگر موهای تان مجعد و فرفری است، خرید سشوارهای مجهز به دفیوزر یا دیسپانسر هم گزینه خوبی است. دیسپانسر یا دیفیوزر همان قطعه ای است که به دوش حمام شباهت دارد و به کمک آن می توانید، موهای صاف را مجعد و تاب دار کنید. حال اگر موهای خودتان به طور طبیعی، فِر و مجعهد باشد، استفاده از سشواری مجهز به این قطعه باعث می شود که الگو و حالتش حفظ شود و برای خشک کردن آن دچار مشکل نشوید.

دندانه هایی روی این قسمت از سشوار وجود دارد که هر چقدر بزرگ تر و ضخیم تر باشد، بهتر حالت طبیعی موی فِر را حفظ خواهند کرد. وجود باد سرد در سشوار هم باعث حفظ حالت موی فرفری می شود. پس اگر موهای تان فِر و مجعد است یا احیانا دوست دارید که موهای صاف خود را با دیسپانسر سشوار به حالت فر دربیاورید، بعد از استفاده از دستگاه و فرفری شدن موها، با باد سرد سشوار، حالت جدید آن را تثبیت کنید.

موهای عادی

اگر موهایی عادی دارید و حجم آنها هم خوب و مناسب است، در انتخاب سشوار مناسب مو دچار مشکل نخواهید شد. استفاده از سشوارهای یونی باعث می شود که موهای تان براق و لخت تر شود و سرعت خشک کردن موها هم بالا می رود. خرید سشوارهای سرامیکی هم این مزیت را دارد که حرارتی یکدست به سمت موها پخش می کند. اگر معمولا برای خشک کردن موها عجله ندارید و می خواهید سشوار را روی درجه ملایم گذاشته و حرارتی یکدست را به نواحی مختلف سر بتابانید، استفاده از سشوارهای سرامیکی هم گزینه خوبی است. شما به عنوان شخصی با موهای طبیعی و عادی درگیر هیچ محدودیتی نخواهید بود. چه چیزی از این بهتر؟ ضمن اینکه کافی است، دل تان بخواهد که به موهای خود مدل بدهید؛ در این صورت استفاده از دیسپانسر، انواع برس های حالت دهنده مو و… هم برای تان مقدور خواهد بود.

مهم ترین معیارها برای خرید سشوار مناسب عبارتند از:

  • نوع موتور
  • قدرت
  • فناوری تولید یون
  • فناوری تورمالین
  • حرارت سرعت و دکمه باد سرد
  • دکمه های ویژه و خاص
  • نوع المنت
  • امکانات جانبی

علاوه بر این سشوار ها را به دسته های مختلف فوق حرفه ای ، حرفه ای ، نیمه حرفه ای ، خانگی و مسافرتی نیز تقسیم می کنیم که سشوار های خانگی نیز میتوانند به صورت چرخشی یا برس دار نیز باشند.
امروزه قابلیت تولید یون خصوصیت جدید و جالب در سشوارها است. سشوارهای با قابلیت تولید یون ( آیونیک )به دو صورت در بازار وجود دارند: یا دارای دکمه آیونیک هستند و بعد از خرید سشوار و استفاده از آن هنگامی که می بینید موها وِز شده اند، باید آن دکمه را نگه دارید تا بار مثبت موجود در موهایتان خنثی شود و یا این که بصورت تمام آیونیک هستند و دیگر لازم نیست برای فعال کردن خاصیت آیونیک دکمه ای را فشار دهید.

با داشتن این قابلیت موها سریعتر خشک میوشند و باعث میشود موها به دلیل کمتر قرار گرفتن در معرض حرارت داغ کمتر هم آسیب ببینند.همچنین به حفظ چربی داخل تار مو کمک کرده و از وِز شدن موها جلوگیری می کند.علاوه برهمه اینها پوشش کامل یونی باعث کنترل مجعد شدن و شکسته شدن مو شده و درخشش آن را افزایش می دهد. البته که اگر موهای نازکی دارید، تا حد امکان از این نوع سشوارها استفاده نکنید؛ چراکه به اندازه دیگر مدل ها به موهای شما حجم نمی دهند و ممکن است که موهایتان روی کف سرتان بخوابد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
دیگران می‌خوانند   
رهبر معظم انقلاب: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم را به آغوش ملت برگرداند + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها! جزییات لایحه "حجاب" و بازداشت این پنج گروه توسط پلیس تعبیر خواب مدفوع در توالت فیلم دردناک از لحظه بلعیده شدن مرد مشهدی توسط زمین در سیل رونمایی شاهرخ استخری از مدل مو و استایل اروپایی جذابش در بلژیک/ مثل همیشه خوشتیپ+عکس اندازه ی باورنکردنی تگرگ هایی که در مشهد بارید با این 6 روش سریع و خانگی "تیرگی آرنج و زانو را از بین ببرید {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ مرتضی پورعلی گنجی با گل های رنگارنگ+ عکس یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم را به آغوش ملت برگرداند + فیلم
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار!
اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم