شیوه انتخاب بهترین سشوار مناسب مو

  چهارشنبه، 16 مهر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
شیوه انتخاب بهترین سشوار مناسب مو
بسیاری از افراد علاقه دارند که از ظاهری آراسته و مرتب برخوردار باشند. یکی از علائم آراستگی آرایش مناسب موها است که بسیاری از افراد برای این موضوع اهمیتی بسیار زیادی قاعل هستند. برخی از افراد نیز بر حسب عادت هنگام خروج از حمام با استفاده از سشوار اقدام به خشک کردن موهای خود می‎کنند.

بسیاری از افراد علاقه دارند که از ظاهری آراسته و مرتب برخوردار باشند. یکی از علائم آراستگی آرایش مناسب موها است که بسیاری از افراد برای این موضوع اهمیتی بسیار زیادی قاعل هستند. برخی از افراد نیز بر حسب عادت هنگام خروج از حمام با استفاده از سشوار اقدام به خشک کردن موهای خود می کنند. بنابراین لازم است برای تهیه سشوار مناسب اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است گرفتار تبلیغات شرکت های تولیدکننده شوید و موفق به تهیه سشواری مناسب با جنس موهای خود نگردید. بسیاری از شرکت های تولیدکننده این نوع لوازمات با بهره گیری از واژه های فریب دهنده اقدام به جذب مشتریان بیشتری می کنند. یکی از نکاتی که در هنگام تهیه سشوار لازم است مورد توجه قرار گیرد جنس موهای شماست. توجه به این نکته موجب می شود تا در هنگام استفاده از این ابزار آرایشی بتوانید به راحتی حالت دلخواهتان را به موهای خود بدهید.

یکی از اولین نکاتی که در هنگام خرید سشوار باید مورد توجه قرار گیرد، فناوری های مورد استفاده در سشوار است. امروزه اغلب سشوارها به دو نوع فناوری جدید مجهز شده اند. برخی از سشوارها به فناوری تولید یون مجهز هستند که به آنها سشوار یونی نیز گفته می شود و برخی از سشوارها نیز از نوع سرامیکی هستند که به آنها سشوار سرامیکی گفته می شود. البته برخی از سشوارها ابتدایی نیز از جنس کروم، آلومینیوم و یا از جنس های دیگری ساخته شده اند که البته از میان این دسته از سشوارها می توان گزینه های مناسب را نیز انتخاب نمود.

این نوع سشوارها به شکلی ساخته شده اند که قابلیت تولید یون هایی با بار منفی دارند. تولید این یون های منفی توسط سشوار موجب می شود تا این یون ها به قطرات آب چسبیده و آنها را تجزیه کنند گه این کار سبب می شود تا موها به سرعت خشک شوند. استفاده از این نوع سشوارها آسیبی به سطح موها وارد نمی کند و پس از استفاده از آن موها حالتی براق و درخشنده خواهند داشت. البته لازم به ذکر است که سشوارهای یونی از قیمت بیشتری در مقایسه با سشوارهای سرامیکی برخوردارند.

سشوار چه مزیت هایی دارد؟

همانگونه که گفته شد این دستگاه وسیله ای مناسب برای صاف نمودن و حالت دادن به مو است. کار کردن با سشوار می تواند به دسته های مختلفی تقسیم شود. بسیاری از ما، در خانه هایمان از سشوار برای خشک نمودن مو استفاده می نماییم. بعضا در بسیاری از آرایشگاه ها، آرایشگر ها برای صاف یا فر نمودن و حتی حالت دادن به مو و خشک کردن و بسیاری از لاین های درمانی مو از سشوار استفاده خواهند کرد.

مزیت های سشوار به مراتب بیشتر از مضررات آن است به گونه ای که سشوار یک وسیله ی ضرروی برای همه به حساب می رود.

سشوار چه کاربردی دارد؟!

اگر بخواهیم کاربرد های این مسئول را برای شما بشماریم به طبع بسیار خواهد بود اما باید به اختصار به چند نمونه اشاره نمود: چند کاره بودن آن، متناسب برای صاف کردن و حالت دادن مو، تنظیم برای دما، داشتن هوای سرد علاوه بر گرم و …

سشوار می تواند یک جواب برای بیشتر نیاز های مراقبتی از مو باشد.

حالا که با فناوری های مختلف موجود در بازار سشوارها آشنا شدید، بهتر است به سراغ انتخاب سشوار مناسب برای مو برویم. شما صاحب چه نوع و جنسی از مو هستید؟ موهایی پر و ضخیم دارید؟ از آن موهای فرفریِ پرپشت دارید یا موهای تان نازک و ظریف است؟

انتخاب بر اساس جنس و مدل مو

موهای ضخیم یا وِزوِزی

شما که صاحب موهایی ضخیم هستید به خوبی می دانید که خشک کردن این نوع مو، صبر و حوصله زیادی می خواهد و برای خشک کردن آن زمان زیادی لازم است. برای اینکه زود و سریع و البته به راحتی بتوانید، موهای تان را خشک کنید به شما خرید سشوارهای یونی را توصیه می کنیم. این سشوارها به پوشش سطحی مو آسیبی وارد نمی کنند و به همین خاطر مانند حرارت سشوارهای عادی باعث وِز شدن موها نمی شوند. پس اگر موهای تان ضخیم یا وزوزی است باید به فکر تهیه یک سشوار مجهز به فناوری تولید یون باشید چون ضمن قدرتی که در خشک کردن موهای ضخیم و پرپشت دارند، به سطح بیرونی مو آسیبی وارد نمی کنند و اگر موهای تان وزوزی باشد، این مشکل با استفاده کردن از سشوار تشدید نخواهد شد.

نکته دیگری که افراد با موهای وزوزی باید در نظر داشته باشند، انتخاب سشواری است که درجات مختلفی از حرارت را عرضه می کند. برای جلوگیری از وزوزی شدن بیشتر موها باید از درجات حرارتی پایین استفاده کنید. البته کار خشک کردن مویی که هم وزوزی است و هم پرپشت با درجه حرارت اندک، کمی طولانی می شود که در صورت استفاده از سشوارهای یونی قوی، این مشکل هم حل خواهد شد. چون، سرعت خشک کردن مو با سشوارهای یونی در درجات بالا و پایین حرارتی زیادتر از انواع دیگر است. پس اتلاف وقتی در میان نخواهد بود.

موهای ظریف و نازک

کسانی که موهای ظریف و نازک دارند. همواره به دنبال روش هایی هستند تا موهای شان را پرپشت تر و ضخیم تر جلوه بدهند. موهای این افراد به اندازه کافی نازک است. پس لازم نیست از سشوارهای یونی استفاده کنند. سشوارهای یونی باعث می شوند تا موها صاف و یکدست شود و آنها را لَخت تر و یکدست می کند. پس اگر موهایی ظریف، نازک و صاف داشته باشید، احتمالا دوست ندارید که با استفاده از یک سشوار یونی، موهای تان صاف تر شود. فقط بحث موهای صاف نیست، وقتی موهای سرتان نازک است؛ چه حالت آن فِر باشد یا صاف، استفاده از سشواری قوی که می تواند مو را لخت و یکدست کند، گزینه خوبی نخواهد بود. چون موهای نازک بی نوا شبیه لشکری شکست خورده می شود که تاب مقابله با قدرت سشوارهای یونی را ندارد.

نکته تکمیلی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که یون های منفی در سشوارهای یونی باعث حفظ رطوبت درون موها می شوند و آنها را نرم و لطیف می کنند. اگر چه لطافت و نرمی بسیار مطلوب است اما کسانی که موهای نازک صاف یا نازک فرفری دارند، معمولا به دنبال ایجاد کمی زبری در موها هستند تا ظاهرا به حجم موهای شان اضافه شود.

موهای فرفری و مجعد

برای خرید سشوار مناسب مو باید به مدل و حالت موهای خود هم دقت کنید. اگر موهای تان مجعد و فرفری است، خرید سشوارهای مجهز به دفیوزر یا دیسپانسر هم گزینه خوبی است. دیسپانسر یا دیفیوزر همان قطعه ای است که به دوش حمام شباهت دارد و به کمک آن می توانید، موهای صاف را مجعد و تاب دار کنید. حال اگر موهای خودتان به طور طبیعی، فِر و مجعهد باشد، استفاده از سشواری مجهز به این قطعه باعث می شود که الگو و حالتش حفظ شود و برای خشک کردن آن دچار مشکل نشوید.

دندانه هایی روی این قسمت از سشوار وجود دارد که هر چقدر بزرگ تر و ضخیم تر باشد، بهتر حالت طبیعی موی فِر را حفظ خواهند کرد. وجود باد سرد در سشوار هم باعث حفظ حالت موی فرفری می شود. پس اگر موهای تان فِر و مجعد است یا احیانا دوست دارید که موهای صاف خود را با دیسپانسر سشوار به حالت فر دربیاورید، بعد از استفاده از دستگاه و فرفری شدن موها، با باد سرد سشوار، حالت جدید آن را تثبیت کنید.

موهای عادی

اگر موهایی عادی دارید و حجم آنها هم خوب و مناسب است، در انتخاب سشوار مناسب مو دچار مشکل نخواهید شد. استفاده از سشوارهای یونی باعث می شود که موهای تان براق و لخت تر شود و سرعت خشک کردن موها هم بالا می رود. خرید سشوارهای سرامیکی هم این مزیت را دارد که حرارتی یکدست به سمت موها پخش می کند. اگر معمولا برای خشک کردن موها عجله ندارید و می خواهید سشوار را روی درجه ملایم گذاشته و حرارتی یکدست را به نواحی مختلف سر بتابانید، استفاده از سشوارهای سرامیکی هم گزینه خوبی است. شما به عنوان شخصی با موهای طبیعی و عادی درگیر هیچ محدودیتی نخواهید بود. چه چیزی از این بهتر؟ ضمن اینکه کافی است، دل تان بخواهد که به موهای خود مدل بدهید؛ در این صورت استفاده از دیسپانسر، انواع برس های حالت دهنده مو و… هم برای تان مقدور خواهد بود.

مهم ترین معیارها برای خرید سشوار مناسب عبارتند از:

  • نوع موتور
  • قدرت
  • فناوری تولید یون
  • فناوری تورمالین
  • حرارت سرعت و دکمه باد سرد
  • دکمه های ویژه و خاص
  • نوع المنت
  • امکانات جانبی

علاوه بر این سشوار ها را به دسته های مختلف فوق حرفه ای ، حرفه ای ، نیمه حرفه ای ، خانگی و مسافرتی نیز تقسیم می کنیم که سشوار های خانگی نیز میتوانند به صورت چرخشی یا برس دار نیز باشند.
امروزه قابلیت تولید یون خصوصیت جدید و جالب در سشوارها است. سشوارهای با قابلیت تولید یون ( آیونیک )به دو صورت در بازار وجود دارند: یا دارای دکمه آیونیک هستند و بعد از خرید سشوار و استفاده از آن هنگامی که می بینید موها وِز شده اند، باید آن دکمه را نگه دارید تا بار مثبت موجود در موهایتان خنثی شود و یا این که بصورت تمام آیونیک هستند و دیگر لازم نیست برای فعال کردن خاصیت آیونیک دکمه ای را فشار دهید.

با داشتن این قابلیت موها سریعتر خشک میوشند و باعث میشود موها به دلیل کمتر قرار گرفتن در معرض حرارت داغ کمتر هم آسیب ببینند.همچنین به حفظ چربی داخل تار مو کمک کرده و از وِز شدن موها جلوگیری می کند.علاوه برهمه اینها پوشش کامل یونی باعث کنترل مجعد شدن و شکسته شدن مو شده و درخشش آن را افزایش می دهد. البته که اگر موهای نازکی دارید، تا حد امکان از این نوع سشوارها استفاده نکنید؛ چراکه به اندازه دیگر مدل ها به موهای شما حجم نمی دهند و ممکن است که موهایتان روی کف سرتان بخوابد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (635 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (309 نظر) وقتی شهربانو منصوریان در جواب هادی ساعی مدرک قبولی برادرش در آزمون دکتری را رو میکند/ تو دیگه کوتاه بیا دختر +عکس (236 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (173 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (164 نظر) نگاهی به میز عزای شیک و بدون تجملات زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران/ دیزاین زیبا با گَل، شمع، قرآن و حلوا+عکس (119 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (103 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (93 نظر) شهربانو منصوریان: بحثمون بشه به همسرم حمله ای می کنم که حواسش باشه، پا میزنم و فرار میکنم چون اگه از نزدیک بزنم میزنه زمین منو کشتی گیره+ویدئو (91 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (89 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (76 نظر) ویدا جوان: من از همسرم خواستگاری کردم و مراسممون توی باغچه کوچیک عمه همسرم بود و ما با آژانس اومدیم به مراسم عقدمون+ویدیو (68 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (59 نظر) سفر تابستانی بهروز تابانی شیرشاه ایرانی به گردنه حیران اردبیل با جمعی از خوبان +تصاویر/ رقیب تبریزی هادی چوپان راهی جاده های شمال شد (56 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تلاش ترامپ برای به نمایش درنیامدن فیلم کارگردان ایرانی در آمریکا / کارآموز بلای جان ترامپ می‌شود؟
شهرام حقیقت دوست؛ بازیگری در اوج با یک امضای منحصر به ‌فرد / از خط قرمز تا قلب رقه
تهدیدها و افشاگری‌های هنرمندان؛ واقعیت یا بازی رسانه‌ای؟
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب «ناگهان هوس»؛ عاشقانه‌ای دیگر از نویسنده رمان «مثل آب برای شکلات»
معلم بلاگرها اعمال قانون می‌شوند
کتاب خوب بخوانیم ؛ بهترین نامه‌های عاشقانه‌ای‌ که نویسندگان نوشته‌اند؛ روایت‌هایی از عشق و دلدادگی
دانلود آهنگ جدید؛ آهنگ محسن یگانه بنام بترس +متن و موزیک ویدئو/مسافره راهای دور آی ماهی آبای شور
ولخرجی مادر فرح پهلوی از جیب مردم برای ختنه سورون نوه پادشاه مراکش! + سند
(ویدیو) صحبت های جنجالی حمید گودرزی: به هیچ عنوان علاقه‌ای به ازدواج کردن دوباره ندارم، دوباره اشتباه نمیکنم، بعید میدونم هیچوقت عاشق بشم
آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان استعداد درخشان مقطع ارشد دانشگاه آزاد اسلامی
یادی کنیم از زیباترین و معروف‌ترین دیالوگ عاشقانه‌ی سینمای ایران در "جدایی نادر از سیمین" و شباهتش به دیالوگ هدیه تهرانی در فیلم "غریبانه"
(تصاویر) 2 چیدمان کاملا متفاوت اتاق پسر تبریزی که نفر اول کنکور ریاضی شد و رتبه 1 کنکور تجربی، دختری از بندرعباس
بورسیه‌های تحصیلی «صنعت و دانش» برای داوطلبان کنکور سراسری 1403
(ویدئو) صحنه‌های عجیب از کنترل نامحسوس راننده مسن خودرو پژو 405 / از هیچ خلافی دریغ نکرد؛ پشیمانی دیگر فایده ای ندارد
تجاوز دو شیطان صفت افغانی به یک دختر 13 ساله افغانی در ایران!
منتخب روز   
رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو پذیرایی ساده رهبر معظم انقلاب از مسعود پزشکیان و اعضای دولتش در بیت رهبری؛ شیرینی خشک با آب معدنی و لیوان یکبار مصرف+عکس/ اقدام هوشمندانه رهبری برای جلوگیری از اسراف غوغای حرکت پای پسر خردسال ووشوکار بر روی استیج یک آمفی تئاتر +فیلم/ اولش خجالت میکشید ولی ببین چه آتیش پاره ای زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند