دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

شکار لحظه غرورآمیز قدم زدن همای سعادت افسانه‌های ایران، نادرترین گونه در پارک ملی گلستان + ویدئو 

یکشنبه، 24 تیر 1403
ساعدنیوز: به تازگی ویدئویی از قدم زدن همای سعادت یا همان مرغ استخوان خوار در فضای مجازی منتشر شده و خبر از وجود این گونه در سرزمین ما میدهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، هما (نام علمی: Gypaetus barbatus)، مرغ استخوان‌خوار یا کرکس ریش‌دار، گونه‌ای پرندهٔ شکاری بزرگ‌جثه از تیرهٔ بازان و راستهٔ بازسانان است که در کوه‌های مرتفع آفریقا، جنوب اروپا و آسیا از جمله مناطقی از ایران همچون منطقهٔ حفاظت‌شدهٔ گنو زندگی می‌کند.

همای سعادت یا هما در افسانه‌های ایران به عنوان یک نماد ارزشمند و مهم شناخته شده است. این موجود، نقشی مهم در میراث فرهنگی ایران ایفا می‌کند. مرغ استخوان‌خوار، کرکس ریش‌دار یا همان همای سعادت افسانه‌های ایران است که ریشه در تاریخ این مرز و بوم دارد، به تازگی در خراسان دیده شده و توسط عکاس خوش ذوق در فاصله بسیار نزدیک عکسبرداری شد. این پرنده به عنوان نمادی از سعادت، خوشبختی و پاکیزگی در افسانه‌ها و ادبیات ایرانی ظاهر شده و به عنوان حامل خبر‌های خوب و نیایش‌های مثبت شناخته می‌شود. تصاویر این پرنده را می‌بینید.

ما را می‌توان در ارتفاعات و مناطق کوهستانی یافت. این جانور در ارتفاعی بین 300 تا 4500 متر بالاتر از سطح دریا زیست می‌کند و بیشتر اعضای این گونه در ارتفاعی بیش از 2000 متر سکونت می‌کنند. هُما اغلب مناطق متروک و صخره‌ای یا دره‌های مشرف به مراتع جایی که چرندگان و شکارگران آن‌ها زیست می‌کنند را کنام خود می‌کند. زیست در چنین مناطقی امکان دسترسی بالقوه جانور به اجساد جانوران شکارشده و مردار را فراهم می‌کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 26 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
لیست جهیزیۀ جالب عروس در عصر قاجار؛ از سنگ‌پای نقره تا شربت‌خوری و چای‌خوری پاریسی+عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه چاپ یک کتاب
شاهکار مهندسی در هلند؛ عبور کشتی‌ها از روی بزرگراه در آبگذر ولئومیر/ از تعجب انگشت به دهان می‌مانید!
اولین واکنش احمدی‌نژاد به ترور نافرجام ترامپ به زبان انگلیسی+عکس
بلایِ خنده‌داری که دختر هادی چوپان بر سر گرگ پارسی آورد+عکس/ شال سر کردن و آرایش چشم!
حضور بازیگران و ورزشکاران در ضیافت باشکوه نذری رضا گلزار بدون آیسان آقاخانی+عکس/ از یکتا ناصر و منوچهر هادی تا سعید معروف