دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

شناسایی یک ستون سنگی قاجاری مرموز در شیراز 

یکشنبه، 04 شهریور 1403
کد خبر: 405118
ساعدنیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از شناسایی یک ستون سنگی قاجاری در شیراز خبر داد و گفت: این ستون تاریخی به موزه سنگ هفت تنان منتقل شد.

به گزارش پایگاهذخبریتحلیلی ساعدنیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از شناسایی یک ستون سنگی قاجاری در شیراز خبر داد و گفت: این ستون تاریخی به موزه سنگ هفت تنان منتقل شد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، اول شهریور با بیان اینکه بنا بر گزارش‌های مردمی در خصوص وجود بقایای سنگی در منطقه بلوار آفرینش در شیراز، حدود یک سال پیش این محل مورد بررسی قرار گرفت، گفت: با بررسی‌های انجام شده در این محوطه تعدادی قطعه سنگ در بین نخاله‌های ساختمانی آشکار شد.

وی تصریح کرد: در این کشفیات بقایای پایه ستون و شالی ستون مربوط به دوره قاجار به دست آمد که با هماهنگی‌های به‌عمل آمده، امروز اول شهریورماه این آثار به موزه سنگ هفت تنان انتقال داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: طبق بررسی‌های میدانی در این منطقه مشخص شد، در فاصله حدودا یک کیلومتری محل رها شدن تکه ستون، باغ و کوشکی قدیمی همراه با بقایای برج مراقبت وجود دارد که محتمل است این بقایای کشف شده، مربوط به همین مکان بوده باشد و بررسی‌های تکمیلی در حال انجام است.

  برچسب ها: تاریخ قاجار

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 04 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
مراحل سابمیت مقاله
(تصاویر) رقابت در عکاسی برای فتح علم؛ بهترین‌های مسابقه عکاسی علمی 2024 را از دست ندهید
محمدجواد ظریف و همسرش به تماشای تئاتر الناز شاکردوست و ساعد سهیلی نشستند+ویدیو/ لبخند رضایت همسر وزیر امورخارجه سابق از حضور در نمایش اصیل ایرانی
زندگی مخفیانه محمد اصفهانی به خاطر امضای جعلی و شکایت همسرش از او! / هاشمی رفسنجانی او را توصیه به پزشکی کرد!
وقتی کودک درون شاهرخ استخری فعال میشه و این چنین با دختراش توی خونه ماهیگیری میکنه +ویدیو/ جمعه های باباهای دختردار اینطوری سپری میشه😍
تبدیل پایان نامه به مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
(فیلم) مصاحبه جالب مسعود پزشکیان به زبان ترکی در ساختمان ریاست جمهوری
دیوید بکهام با درآمد افسانه ای بستنی فروش می شود !؟ / بستنی های رنگ رنگی و خوشمزه آقای فوتبالیست با وایب تابستانی😍