ساعدنیوز
ساعدنیوز

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (The Sandbox)

  شنبه، 30 مرداد 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (The Sandbox)
یکی از حوزه‌هایی که گردش مالی بسیار زیادی در آن وجود دارد، صنعت گیمینگ است که طرفداران بسیار زیادی از سراسر جهان دارد. پروژه‌های مختلفی در این حوزه در بازار ارزهای دیجیتال تعریف شده است. یکی از اولین آن‌ها مرتبط با ارز sand است که ما در این مطلب این ارز را معرفی می کنیم.

سندباکس نوعی ارز دیجیتال با نماد اختصاری SAND است که بلاکچین اختصاصی ندارد؛ بلکه در مبنای استاندارد ERC20 و بر روی بستر بلاکچین اتریوم قرار دارد. ارز دیجیتال Sandbox یک دنیای مجازی است که به بازیکنان اجازه می دهد که با استفاده از SAND از تجارب بازی های خود در بلاکچین اتریوم، بر روی پلتفرم سندباکس توکن بسازند، مالک آن شوند و به وسیله سندباکس درآمد کسب کنند.

آشنایی با اصطلاح سندباکس

در کشورهای خارجی یک مکان شنی برای بازی بچه ها در نظر گرفته می شود که SANDBOX نام دارد. در دهه اخیر از این واژه در تکنولوژی و تجارت هم استفاده زیادی شده است. منظور از سندباکس محیطی بسته و امن است که پروژه های نرم افزاری تحت وب اجرا می شود بدون این که به سیستم برنامه نویس و یا توسعه دهنده آسیبی برساند؛ علاوه بر این اجرای برنامه نوشته شده بر دیگر برنامه های در حال اجرا اثر نمی گذارد. در امنیت اطلاعات سندباکس جایی است که برنامه ها و یا کدهای مشکوک به بدافزار قبل از این که به صورت عمومی عرضه شوند، تست می شوند تا آسیبی به سیستم نرسانند. در فاین تک (Financial technology) یا حوزه مالی بررسی مدل های جدید کسب و کار انجام می گیرد؛ در واقع تست فروش محصولات و یا خدمات در مدل های تجاری قبل از بازار واقعی با کمک سندباکس انجام می شود تا در زمان و هزینه صرفه جویی کند.

آشنایی با کاربرد سندباکس در ارزهای دیجیتال

با محبوب شدن بلاکچین و ارز دیجیتال، مسئله امنیت دارایی های دیجیتالی پررنگ تر می شود. برخی از هکرها در تلاشند تا ارزهای دیجیتال را هک کنند، بدزدند و یا دست به کلاهبرداری بزنند. در این حوزه کاربردی کسب و کارهای مبتنی بر بلاکچین، محصولات خود را در سندباکس تست می کنند.

در سال ۲۰۱۸ میلادی اداره مسئولیت های مالی انگلستان (FCA) به یازده شرکت بلاکچینی اجازه داد تا به سندباکس آن دسترسی داشته باشند. در همان سال اداره حمایت از مصرف کننده مالی امریکا (CFPB) نیز، شرکت هایی را که در زمینه بلاکچین و ارزهای دیجیتالی فعالیت داشتند، به استفاده از سندباکس جدید خود تشویق کرد. کشورهای کویت، امارات و بحرین از اولین کشورهایی در خاورمیانه هستند که از سندباکس استفاده کردند. در اواخر سال هم هنگ کنگ یک محیط آزمایشی برای ارزهای دیجیتال به وجود آورد.

ارز دیجیتال The Sandbox چیست؟

ارز دیجیتال The Sandbox پلتفرمی در بستر فضای مجازی و مبتنی بر بلاکچین است که به کاربران این امکان را می دهد که ارز دیجیتال سند باکس را در قالب یک بازی بسازند و به خرید و فروش آن بپردازند. Sandbox توانسته با کنار هم قراردادن قابلیت های یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) و توکن های غیر قابل تعویض (NFT)، بستری غیرمتمرکز (decentralized) را که درآمد خوبی برای جامعه گیمرها به همراه دارد، به وجود آورد.بر اساس گزارش های رسمی، هدف اصلی سندباکس ادغام بلاکچین و دنیای بازی های مجازی بوده و تمرکز آن بر ایده کسب درآمد از روش خلاقانه است؛ زیرا با استفاده از Sandbox کاربران می توانند هم زمان به عنوان گیمر و یک سازنده رمزارز عمل کنند.

پلتفرم بازی سندباکس از سه بخش تشکیل شده که در کنار هم فضایی را در جهت گیم و تجارت رمزارزها ایجاد می کنند. این بخش ها عبارتند از:

  • VoxEdit: ابزاری است که امکان ایجاد اشیای سه بعدی مانند وسایل نقلیه، شاخ وبرگ ها و یا حتی انسان ها و حیوانات را با استفاده از Voxels که پیکسل هایی سه بعدی، مربعی شکل و بلوک مانند هستند، به وجود می آورد. گیمرها می توانند پس از ساخت این وسایل، آنها را به قسمت marketplace انتقال دهند و به NFT ASSETS تبدیل نمایند.
  • Marketplace: این بخش که بازار سندباکس است به کاربران این امکان را می دهد که اشیایی را که با Voxels ساخته اند به فروش برسانند و آنها را به ASSETS تبدیل نمایند.
  • Game Maker: این بخش از Sandbox به هر کاربری اجازه می دهد که بازی های سه بعدی و شگفت انگیزی را بدون نیاز به کدنویسی طراحی کند.

    ارز دیجیتال The Sandbox

توکن پلتفرم The Sandbox چیست؟

The Sandbox از توکن های مختلفی پشتیبانی می کند تا از برقراری اقتصاد در گردش (Circular Economy) در بین کاربرانی که در این پلتفرم فعالیت می کنند اطمینان حاصل نماید. کاربران سندباکس عبارت اند از:

  • گیمرها (players)
  • سازنده ها (creators)
  • کیوریتورها (curators)
  • مالکان (land owners)

3 توکن اصلی که در سندباکس با آن مواجه خواهید شد، عبارت اند از:

1. توکن SAND

توکن SAND که از آن به عنوان مهم ترین توکن ارز دیجیتال The Sandbox یاد می شود، در آگوست سال 2020 در پلتفرم تجاری Binance عرضه شد. این توکن از انواع توکن ERC-20 و مبتنی بر اتریوم است. همچنین توکن SAND به زودی مبنای معاملات درون برنامه ای The Sandbox قرار می گیرد. توکن سند قابلیت هایی را به وجود می آورد که برخی از آنها در ادامه آورده شده اند.

  • دسترسی به پلتفرم Sandbox: گیمرها برای انجام بازی، خرید تجهیزات و شخصی سازی آواتارهای خود باید SAND بپردازند. سازندگان نیز برای دستیابی به ASSETS و LANDS از طریق شرط بندی، به پرداخت این توکن نیاز دارند. عده ای نیز از SAND استفاده می کنند تا بتوانند سنگ های قیمتی و نادری را در فضای بازی خریداری نمایند.
  • حق رأی در The sandbox: دارندگان توکن SAND می توانند در تصمیم گیری های مربوط به پلتفرم سندباکس مشارکت نمایند. آنها قادر هستند از حق رأی خود در اموری همچون اولویت بندی نقشه راه Sandbox بهره ببرند. در ضمن این افراد اجازه دارند به دلخواه، حق رأی خود را به دیگر گیمرها واگذار کنند.
  • کسب سهام: SAND این امکان را فراهم می کند تا شما با سرمایه گذاری روی LANDS، سهام هایی را خریداری کنید و درآمد غیرفعال به دست آورید.
  • درآمد ناشی از کارمزدها: کارمزد 5 درصدی مربوط به نقل و انتقال SAND بین سازندگان پلتفرم سندباکس و دارندگان این توکن تقسیم می شود. به این صورت که 50 درصد آن به کسانی که توکن های SAND را دارند می رسد و 50 درصد دیگر مختص بنیان گذاران The Sandbox است.

2. توکن LAND

توکن LAND که ارز دیجیتال سندباکس محسوب می شود، توکنی منحصربه فرد و غیر مثلی یا همان NFT و مبتنی بر استاندارد ERC-721 است. زمانی که شما در پلتفرم Sandbox صاحب یک LAND می شوید، می توانید آن را از دارایی ها و بازی ها پر کنید.در مجموع 166،464 عدد LAND در سندباکس وجود دارد که هرکدام از آنها در نقشه ای که متاورس (Metaverse) پلتفرم Sandbox را می سازد، قرار گرفته اند.

3. توکن ASSETS

توکن های ASSETS، در واقع توکن هایی هستند که به واسطه فعالیت گیمرهایی که محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را ایجاد می کنند، ساخته می شوند. ASSETS از استانداردهای ERC-1155 پیروی می کند و از انواع NFT است.

چه تعداد توکن SAND در گردش وجود دارد؟

حداکثر و کل عرضه سندباکس 3،000،000،000 توکن SAND است. در حال حاضر، حدود 680،266،194 توکن SAND در گردش است كه 23٪ از كل عرضه موجود در مارس 2021 را نشان می دهد.از کل عرضه توکن، حدود 25.82٪ به عنوان ذخیره شرکت کنار گذاشته شده است. 17.18٪ دیگر به seed sale توکن اختصاص یافته است. حدود 31٪ از کل موجودی توکن بین بنیانگذاران و اعضای تیم توزیع شده است. حدود 12٪ از کل موجودی برای فروش اختصاصی Binance Launchpad اختصاص داده شده و 10٪ دیگر به عنوان پاداش به مشاوران این پروژه اختصاص یافته است.

کاربرد ارز دیجیتال sand چیست؟

نکته مهم که قبل از خرید ارز sand باید به آن توجه داشت، این است که اساساً چه کاربردهایی برای کاربران خود دارد؟ برخی از مهم ترین کاربردهایی که برای ارز دیجیتال sand می توان برشمرد، عبارت اند از:

  • پلتفرم سندباکس می توانند توکن sand را در قالب بازی کردن برای خود جمع کنند. در ادامه این توکن ها می تواند برای توسعه و پیشرفت در بازی ها مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین تولید کنندگان بازی نیز می توانند در قبال دریافت ارز sand خدمات خود را به کاربران ارائه کنند.
  • کاربرد دیگر پلتفرم سندباکس ایجاد بستر حاکمیت مشارکتی در صنعت بازی است. به این صورت که دارندگان توکن های sand بسته به میزان دارایی شان از حق رأی برای شرکت در تصمیم گیری های پیشبرد امور پلتفرم برخوردار هستند.

سازنده The Sandbox کیست؟

آرتور مادرید (Arthur Madrid) یکی از بنیان گذاران ارز دیجیتال The Sandbox و مدیرعامل Pixowl است. او در سال 2000 در رشته اقتصاد، از دانشگاه دوفین پاریس فارغ التحصیل شد. وی در 2001 توانست 1-Click Media را که امروزه توسط Ipercast خریداری شده است، بنیان گذارد.

از دیگر افرادی که در ایجاد پلتفرم Sandbox نقش داشت، می توان به سباستین بورگت (Sebastien Borget) اشاره کرد. وی در Pixowl به عنوان COO یا همان مدیر ارشد عملیاتی مشغول به فعالیت است. سباستین در سال 2007 در رشته شبکه های کامپیوتری و ارتباطات مخابراتی از مؤسسه des Télécommunications فارغ التحصیل شد. او همکاری خود با آرتور را در پروژه 1-Click Media آغاز کرد. سپس این دو کارآفرین توانستند در سال 2011، شرکت Pixowl را راه اندازی و در دیگر پروژه های مشترکی با یکدیگر همکاری کنند.

چه چیزی ارز دیجیتال The Sandbox را متمایز می کند؟

ارز دیجیتال Sandbox یک پلتفرم منحصربه فرد است؛ زیرا فناوری بلاکچین را با دنیای بازی ها ادغام می کند. صنعت بازی زمانی که با رمزارزها همراه می شود، می تواند بازار اقتصادی بزرگی را به وجود آورد. این مسئله اولین بار توسط Pixowl در سال 2011 میلادی کشف شد. سپس این کمپانی با ایجاد ارز دیجیتال The Sandbox این فرصت را برای گیمرها فراهم کرد تا بتوانند ضمن بازی، دارایی های مبتنی بر بلاک چین را نیز به وجود آورند و جمع آوری کنند.

سندباکس با تمرکز بر محتوای تولیدشده توسط کاربر، متاورسی متفاوت از گیمرهایی ایجاد می کند که به توسعه بیشتر این پلتفرم کمک خواهند کرد. با معرفی توکن SAND، ارز دیجیتال Sandbox توکن اختصاصی و غیرمتمرکز خود را ترویج می کند و به کاربران این اجازه را می دهد که نظرات و ایده های خود را برای بهبود نقشه راه سندباکس به اشتراک بگذارند.

امنیت The Sandbox چگونه است؟

از آنجا که پلتفرم Sandbox مبتنی بر بلاکچین است، با مکانیسم proof-of-stake (PoS) ایمن می شود. توکن SAND بر اساس استاندارد ERC-20 ساخته شده؛ به این معنی که دارندگان آن می توانند با استیکینگ (Stake) به سود دست یابند.الگوریتم اجماع اثبات سهام (proof-of-stake (PoS)) برخلاف الگوریتم اثبات کار (proof-of-work (PoW)) که اساس کار بلاکچین بیت کوین است، به مقادیر بالای انرژی الکتریکی و محاسباتی جهت معاملات نیاز ندارد. همچنین PoS بر دارایی سهام دارانی متکی است که بیشترین میزان ارز دیجیتال را دارند. در ضمن این مکانیسم امنیت تمام توکن های استیک شده را تضمین می کند.

تاریخچه قیمت The Sandbox

در سپتامبر 2020 قیمت ارز دیجیتال The Sandbox در حدود 0.065 دلار بود و تا سال 2021 چندان تغییر قیمتی خاصی نداشت. اما با شروع سال 2021 و همزمان با بازار گاوی ارزهای دیجیتال، قیمت سندباکس هم رو به افزایش گذاشت و در پایان ماه آوریل، قیمت توکن SAND تا 0.82 دلار نیز بالا رفت. پس از آن قیمت Sandbox با کاهش مواجه شد و در ماه ژوئن تا 0.171 دلار پایین آمد. این تغییرات قیمت ادامه داشت تا اینکه در ابتدای ماه آگوست قیمت رمزارز The Sandbox به 0.6251 دلار رسید.

تاریخچه قیمت The Sandbox
تاریخچه قیمت The Sandbox

ارز دیجیتال The Sandbox را از کجا بخریم ؟

با افزایش تمایل سرمایه گذاران به خرید و فروش ارز دیجیتال سندباکس، صرافی های بیشتری شروع به عرضه این نوع رمزارز و پشتیبانی از معاملات آن کرده اند. صرافی Binance تاکنون بیشترین حجم معاملات SAND/BUSD را داشته و همچنین تا ماه مارس 2021، در حدود 7 میلیون دلار سرمایه طی این معاملات پردازش شده است.

صرافی های ارز دیجیتال سندباکس

اگر به دنبال بهترین صرافی ها برای معامله توکن SAND هستید، می توانید به صرافی هایی از قبیل Binance، OKEx، Tokocrypto، Upbit و Huobi Global مراجعه کنید.

کیف پول های ارز دیجیتال The Sandbox

کیف پول Sandbox برای ویندوز، OSX، اوبونتو و دیگر سیستم عامل های لینوکس طراحی شده است. این کیف پول شما را قادر می سازد که رمزارزهای خود را در کیف پولی ایمن و به صورت کاملاً رایگان ذخیره کنید یا به ارسال و دریافت ارزها بپردازید.با کیف پول Sandbox قادر خواهید بود موجودی SAND خود و نرخ هر ارز دیگر را با نمودارهای قیمت لحظه ای بررسی کنید.

از جمله کیف پول های دیگری که می توانید ارز دیجیتال The Sandbox خود را در آن ذخیره کنید، کیف پول های تراست والت (Trust Wallet) و متامسک (MetaMask) هستند.

سخن پایانی

همان طور که بیان شد، شرکت Pixowl با ایجاد ارز دیجیتال سند باکس و ترکیب آن با دنیای ارزهای دیجیتال، انقلابی عظیم در صنعت بازی یا گیمینگ به وجود آورده است. پلتفرم Sandbox از زمان شروع فعالیت خود تا به امروز توانسته توجه عده زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب نماید و دائماً در مسیر پیشرفت گام بردارد. امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مقاله به تمامی سؤالات شما در رابطه با سندباکس و توکن اختصاصی آن پاسخ دهیم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (284 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (155 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (108 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (89 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (65 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (58 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (57 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (48 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (42 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (37 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (23 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سوسانو چگونه از دنیا رفت و جومونگ چه بلایی سر او آورد؟ سوتی های عاشقانه سلمان نون خ تمامی ندارد +ویدیو/ بیچاره میخواست ثواب کنه کباب شد😂 مهران مدیری: بخاطر یک دختر از برادرش سیلی خوردم +ویدئو سلفی زیبا و جذاب مریم کاویانی، مرضیه سریال فاصله ها و پسر خوش چهره و چشم رنگی‌اش+عکس رونمایی کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ از تیپ و استایل متفاوتش در پشت صحنه/ کارشون واقعا سخته+عکس نگاهی به گوشه شیک خانه نسرین مقانلو و رونمایی از بوفه زیبا و لوکسش/ اصیل و ایرانی پسند+عکس تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست...
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 سوسانو چگونه از دنیا رفت و جومونگ چه بلایی سر او آورد؟ بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده