دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

شستن موها با نرم کننده چه فوایدی دارد؟ 

سه شنبه، 23 دی 1399
شامپو نرم کننده مو چه فوایدی دارد و چگونه می‌تواند تاثیر مثبت بر روی موی شـما بگذارد. همچنین انواع شامپوهای نرم کننده مو را بشناسید و همچنین در آخر بـه شـما خواهیم گفت بهترین روش استفاده از شامپو نرم کننده چه زمانی میباشد.

شامپو نرم کننده مو چه فوایدی دارد و چگونه می تواند تاثیر مثبت بر روی موی شـما بگذارد. همچنین انواع شامپوهای نرم کننده مو را بشناسید و همچنین در آخر بـه شـما خواهیم گفت بهترین روش استفاده از شامپو نرم کننده چه زمانی میباشد. همه ی ما دوست داریم کـه مو های پرپشت و خوش حالتی داشته باشیم. اما متاسفانه همه ی خانمها نعمت داشتن چنین موهایی را نداشته و برخی مو های چربی داشته و برخی مو های خشکی دارند کـه نیاز بـه مراقبت بیشتری دارد تا سالم و درخشان بـه نظر برسد.مراقبت از مو های خشک نیاز بـه توجه زیادی داشته و باید از شامپو و نرم کننده هایي استفاده کرد کـه امتحان خودرا پس داده و بتوانند سلامت و زیبایی موها را تضمین کنند.مو های فر بـه دلیل ویژگی خاصی کـه دارد، حتماً نیاز بـه نرم کننده دارد. اگر موی فر با خشکی مواجه باشد، هم شکننده شده و هم ظاهر نازیبایی خواهد داشت.

اصلا چرا بايد از نرم کننده ها استفاده کرد؟

بيروني ترين لايه تنه مو را کوتيکول تشکيل مي دهد و نماي ظاهري موها به سلامت و يک دست بودن اين لايه بستگي دارد. خصوصياتي مثل نرمي، شفافيت، انعطاف پذيري و غيره به طور عمده به اين لايه بستگي دارد.نرم کننده هاي مو سبب تاثير روي سطح خارجي مو مي شوند. شفافيت مو در نتيجه انعکاس نور در سطح هر يک از موهاست و اگر اين سطح دچار آسيب شود، در اثر کاهش اين انعکاس، شفافيت مو کم مي شود.با آسيب ديدن سطح مو در تنه آن، شارژ هاي الکترواستاتيک ايجاد مي شود که موجب دور شدن موها از هم شده و شانه کردن و مرتب کردن آنها مشکل مي شود.لطافت و صافي مو به دليل يک دست بودن و نظمي است که در کوتيکول مو وجود دارد. کوتيکول سالم و طبيعي داراي نظم ظاهري مشابه سلول هاي چيده شده روي سقف خانه هاست.در صورت آسيب رسيدن به اين کوتيکول، سطح مو خراب و نامنظم شده و مو حالت خشن پيدا مي کند. لذا شاهد کدر شدن و حتي شکستن و دو شاخه شدن انتهاي مو (موخوره) خواهيم بود.

شستن موها با نرم کننده بدون استفاده از شامپو

۱. افزایش حجم مو

انواع زیادی از مو وجود دارد اما بعضی موها هستند که زیبا به نظر نمی رسند زیرا حجم ندارند. شستن مو با نرم کننده ممکن است به حجم موها اضافه کرده و آن ها را به طور طبیعی زیبا کند.

۲. مناسب برای افرادی که موهای مجعد دوست دارند

برخی افراد موی صاف دوست دارند و برخی دیگر موی مجعد. استفاده از نرم کننده به تنهایی، موها را به طور طبیعی مجعدتر می کند.

۳. نیازی نیست نگران خشکی و بی حالتی مو باشید

همه می دانند که خشکی و بی طراوتی مو به دلیل عدم رطوبت است. خوب، زیاد شامپو زدن به مو می تواند سبوم طبیعی را از بین برده و ظاهر مو را بد کند. به همین دلیل اگر موی خشکی دارید، شستن مو با نرم کننده می تواند گزینه خوبی باشد.

۴. حالت گرفتن راحت

مویی که رطوبت کافی دارد، راحت تر حالت می گیرد. شستن مو با نرم کننده، رطوبت بیشتری به مو اضافه کرده و حالت گرفتن آن را آسان تر می کند.

۵. عدم نیاز به محصولات حالت دهنده بیشتر

زمانی که موهای خود را فقط با نرم کننده می شویید نیاز کمتری به محصولات حالت دهنده مو دارید زیرا موهای تان به راحتی حالت می گیرند. گاهی وقت ها مجبورید پول زیادی را برای حالت دادن موها خرج کنید اما زمانی که موهای تان رطوبت کافی داشته باشند، به این کار نیازی ندارید زیرا هر وقت بخواهید موهای تان حالت می گیرند.

۶. افزودن مواد مغذی به مو

نقش اصلی شامپو تمیز کردن مو و پوست سر است در حالی که نرم کننده مواد مغذی بیشتری را به مو می افزاید. اگر موهای خود را فقط با نرم کننده بشویید، مواد مغذی بیشتری را دریافت می کنید.

۷. توقف شکستن موها

اگر دوست دارید موهای خود را حالت دهید، باید بدانید که گرمای اتوی مو یا اسپری های مو برای مو ضرر دارد. اضافه کردن رطوبت بیشتر به مو می تواند بعضی از این مشکلات را حل کند و شما می توانید این کار را با شستن با نرم کننده انجام دهید چرا که شامپو آن را بدتر می کند و نرم کننده بهتر.

مطلب مرتبط: ۱۵ بهترین نرم کننده طبیعی و خانگی برای انواع موها

۸. راه حلی برای پوست سر خشک و پوسته پوسته

خشکی و پوسته شدن پوست سر به دلیل عدم وجود رطوبت به وجود می آید. سبوم (چربی طبیعی پوست) که در پوست سر تولید می شود و می تواند مانند یک مرطوب کننده طبیعی عمل کند اما شامپو ممکن است سبوم را از بین برده و باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر شود. به همین دلیل، استفاده تنها از نرم کننده راه حل خوبی برای خشکی پوست سر است.

۹. خداحافظی با گره خوردن های مو

یکی از نشانه های داشتن موهای خوب، گره نخوردن موهاست. اگر مو رطوبت کافی داشته باشد این اتفاق نمی افتد و شستن موها فقط با نرم کننده، رطوبت مورد نیاز موها را تامین می کند.

۱۰. جذب بهتر محصولات درمانی مو

زمانی که مو و پوست سر شما رطوبت مناسب و کافی را داشته باشد، جذب محصولات درمانی آسان تر می شود. برای مثال موها تمام خواص روغن نارگیل را دریافت می کنند یا این که تاثیر ماساژ سر برای افزایش رشد مو را بیشتر می کند چرا که پوست سر، آمادگی جذب این مواد را دارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل اکسپت مقاله
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟