دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / مقاله نویسی / نحوه نگارش مقاله /

شرایط چاپ مقالات در ژورنال های معتبر داخلی 

پنجشنبه، 23 فروردین 1397
کد خبر: 4359
ساعدنیوز: در این مقاله ساعدنیوز شرایط چاپ مقالات در ژورنال های معتبر داخلی را بررسی کرده و در مورد جوانب مختلف ان بحث می کند.

یکی از دغدغه های امروزه دانشجویان و دانشگاهیان نوشتن و ارایه یک مقاله است. این کار را نیز برای قوی تر کردن هرچه بیشتر رزومه تحصیلی و علمی انجام می دهند. اما مقاله زمانی می تواند از ارزش علمی بالا و خوبی برخوردار باشد که در مجله ای معتبر و دارای جایگاه علمی خوب و بالا به چاپ برسد. بدین منظور انتخاب و دانستن شرایط چاپ مقالات در ژورنال های مختلف اهمیت پیدا می کند. ساعدنیوز در این مقاله  شرایط چاپ مقالات در ژورنال های معتبر داخلی را بررسی کرده و در مورد جوانب مختلف آن بحث می کند.

شرایط چاپ مقالات در ژورنال های معتبر داخلی

اولین چیزی که باید در مورد مجلات چه خارجی و چه ایرانی در نظر داشته باشید که مقالات ارسالی ابتدا توسط هیئت داوری مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد و تمامی نکات در مقاله ارسالی شما از رعایت دستور نگارشی گرفته  تا سطح علمی و شیوه تحقیق توسط داوران و متخصصان مورد ارزیابی قرار می گیرد و اگر با ارزیابی انجام شده مشخص شود که استانداردهای علمی و نگارشی مجله در مقاله رعایت شده است، مقاله تایید شده و به اصطلاح اکسپ می شود.

مجلات معتبر داخلی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. داوری مقالات در مجلات معتبر مدت زمان مشخصی طول می کشد تا داوری و چاپ مقالات به درستی در مجله صورت گیرد. گاها دسیده شده است که مجلات معتبر داخلی حتی مدت زمان بیشتری را صرف داوری، ارزیابی و در نهایت چاپ مقالات کرده اند.

با حساب این موارد، بد نیست که مواردی که در این داوری ها مورد ارزیابی قرار میگیرند را بشناسیم. یکی از مواردی که بسیار مورد توجه داوران قرار میگیرد رعایت کردن اسلوب نگارشی خاص مجله است. هر مجله ای در جهت یکسان سازی مقالات ارسالی الوب خاصی را را از نظر نگارشی تعیین کرده است که مقالات ارسالی باید حتما این قوانینی را در نوشته خود رعایت کرده باشند.

مورد دیگری که مورد توجه داوران قرار می گیرد سطح علمی مقاله و همخوانی داشتن این سطح علمی هم با سطح و جایگاه علمی مجله و هم زمینه کاری آن ژورنال می باشد. بدین منظور چند داور متخصص مقالات ارسالی را از منظر موضوعی و علمی بررسی می کنند و مقاله ارسالی باید دارای اتانداردهای لازم مد نظر داوران برای چاپ در آن ژورنال را داشته باشد.

شرایط چاپ مقالات در ژورنال های معتبر داخلی بسته به نوع مجله و جایگاه علمی آن می تواند سخت یا آسان باشد ولی کن موارد اشاره شده در متن تقریبا در تمامی مجلات معتبر صدق می کند و رعایت می شود.

 


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه