شرایط کار ضمن تحصیل در کشور کانادا

شرایط کار ضمن تحصیل در کشور کانادا
ساعدنیوز: مطالعه این مطلب برای دانشجویانی که در حال تحصیل در کانادا هستند و تمایل به اشتغال و کار ضمن تحصیل در آنجا را دارند، می تواند مفید باشد.

کار ضمن تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی

با انجام کار پاره وقت دانشجویی در کانادا تجربه کاری کسب کنید و هزینه های خود را تأمین کنید. اگرچه باید قبل از ورود به کانادا شواهد کافی ارائه دهید مبنی بر اینکه می توانید شهریه و مخارج زندگی خود را پرداخت کنید، اما تعدادی طرح مجوز کار برای دانشجویان بین المللی و همسرانشان / شرکای قانونی مشترک وجود دارد که امکان کار در کانادا را فراهم می کند. کار در کانادا می تواند مسیری طولانی در جهت کمک به شما در ایجاد کسب و کار خود در آینده باشد و حتی به شما کمک می کند که پس از فارغ التحصیلی به این کشور مهاجرت کنید.

کار خارج از دانشگاه

برنامه مجوز کار خارج از دانشگاه به شما اجازه کار تا ۲۰ ساعت در هفته در طول کلاس های منظم دانشگاه، و کار تمام وقت در طول وقفه های برنامه ریزی شده (به عنوان مثال، تعطیلات زمستان و تابستان، و تعطیلات بهار).

کار اشتراکی / کارآموزی

طرح اجازه کار اشتراکی / کارآموزی برای دانشجویان بین المللی است که اشتغال بخش اساسی دوره تحصیلی آنها در کانادا و مورد تأیید موسسه آموزشی کانادایی باشد. بخش مربوط به کار این طرح می تواند تا ۵۰ درصد از دوره تحصیلی را شامل شود.

فرصت های شغلی در داخل دانشگاه

دانشجویان بین المللی که مجوز تحصیلی معتبر دارند و به صورت تمام وقت در دانشگاه های دولتی و خصوصی و یا کالج های معتبر کانادایی تحصیل می کنند نیز بدون نیاز به مجوز کار واجد شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا در داخل دانشگاه محل تحصیل خود می باشند.

 

کار خارج از محوطه دانشگاه

دارندگان مجوز تحصیلی در کانادا می توانند با کار ضمن تحصیل در خارج از محوطه دانشگاه تجربه کاری کسب کنند.

از تاریخ ۱ ژوئن، ۲۰۱۴، می توانید واجد شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا خارج از محوطه دانشگاه بدون اخذ مجوز کار باشید. اگر شرایط لازم را داشته باشید، مجوز تحصیلی به شما امکان می دهد:

  • کار تا ۲۰ ساعت در هفته در طول کلاس های منظم دانشگاه
  • کار تمام وقت در طول وقفه های برنامه ریزی شده، مانند تعطیلات زمستان و تابستان و یا تعطیلات بهار.

شما برای واجد شرایط بودن، باید شرایط زیر را داشته باشید

  • مجوز تحصیلی معتبر،
  • دانشجوی تمام وقت،
  • عضویت در برنامه های یک موسسه آموزشی و یا حضور در یک طرح حرفه ای
  • تحصیل در یک برنامه آموزشی دانشگاهی، فنی و یا حرفه ای که برای شما مدرک، دیپلم یا گواهی صادر کند و طول مدت آن حداقل شش ماه باشد.

شما باید کار خود را در روزی که دیگر واجد شرایط ذکر شده در بالا نباشید، متوقف کنید (به عنوان مثال، اگر در طول ترم دانشگاهی دیگر دانشجوی تمام وقت نباشید.)

شماره بیمه اجتماعی :

شما نیاز به شماره بیمه اجتماعی (SIN) از اداره خدمات کانادا برای کار در کانادا و یا دریافت مزایا و خدمات از طرح های دولتی دارید.

باید یکی از شرایط و یا اظهارات زیر در مجوز تحصیلی شما قید شده باشد تا بتوانید برای SIN به منظور کار خارج از دانشگاه درخواست دهید:

  • ۲۰ ساعت کار در هفته در خارج از دانشگاه و یا کار تمام وقت در طول وقفه های منظم اگر معیارهای مشخص شده در بخش (v) 186 از IRPR را داشته باشید.
  • کار در داخل دانشگاه یا خارج از محوطه دانشگاه در صورتی که واجد شرایط معیارهای قید شده در R186 (f)، (v) و یا (w) باشید. در صورتی که دیگر این معیارها را نداشته باشید، باید کار خود را متوقف کنید.

اگر مجوز تحصیلی شما حاوی یکی از شرایط و یا اظهارات بالا نباشد، باید قبل از ارائه درخواست SIN برای اصلاح مجوز تحصیلی خود درخواست دهید. هیچ هزینه ای برای این درخواست اخذ نمی شود.

در صورتی که مجوز تحصیلی شما حاوی نکاتی از جمله موارد زیر باشد، باید برای تغییر شرایط مجوز تحصیلی خود درخواست دهید و هزینه مورد نظر را پرداخت نمایید.

  • روی آن قید شده باشد که این مجوز اجازه کار خارج از دانشگاه در کانادا را به دارنده آن نمی دهد، و
  • شما رشته تحصیلی خود را تغییر داده باشید.

کار کردن ضمن تحصیل در دانشگاه برای دانشجویان بین المللی به دوشکل انجام می شود:

  • در محیط دانشگاه
  • خارج از محیط دانشگاه

کار کردن در محیط دانشگاه

شما می توانید با وجود شرایط زیر، بدون داشتن مجوز کار، در موسسه و نهادی که در آن درحال تحصیل هستید، کار کنید:

  • اگر شما یک دانشجوی تمام وقت هستید در:
  • یک نهاد یا موسسه عمومی بعد از دبیرستان
  • یک نهاد یا موسسه خصوصی بعد از دبیرستان که تحت قواعد و قوانین مشابه موسسات و نهادهای عمومی کار می کنند و حداقل ۵۰ درصد از تامین مالی عملکرد های کلی اش را از کمک های مالی دولت دریافت می کند.
  • یک نهاد یا موسسه خصوصی کانادایی که توسط قوانین محلی مجازند که مدرک اعطا کنند.
  • اگر شما یک مجوز تحصیل معتبر داشته باشید.

اگر واجد هیچکدام از شرایط بالا نیستید، باید کارتان را متوقف کنید.

شماره بیمه اجتماعی: Social Insurance Number

شما به این شماره احتیاج دارید تا بتوانید در کانادا کار کنید یا مزایا و برنامه های خدماتی دولت را دریافت کنید.

اگر یکی از دو عبارت زیر که حاوی محتوای  اجازه ی کار شما ضمن تحصیل است، بر روی مجوز تحصیلتان نوشته نشده بود، برای گرفتن شماره بیمه اجتماعی باید یک تقاضا بر روی مجوز تحصیلتان درخواست دهید که این دز خواست هیچ هزینه ای ندارد:

May accept employment on the campus of the institution at which registered in full-time studies

May accept employment on or off campus if meeting eligibility criteria as per R186(f), (v) or (w). Must cease working if no longer meeting these criteria

کار در خارج از محیط دانشگاه

کسانی که مجوز تحصیل در کانادا را دارند، زمانی که در حال کامل کردن تحصیلاتشان هستند، ممکن است تجربه ی کاری خارج از محیط دانشگاه را کسب کنند.

از ۱ جون ۲۰۱۴ به بعد شما ممکن است واجد شرایط برای کار ضمن تحصیل در خارج از محوطه دانشگاه بدون داشتن مجوز کار بشوید؛ اگر شما واجد شرایط باشید، مجوز تحصیلتان به شما اجازه خواهد داد:

  • در طول دوره های تحصیلی منظم دانشگاهی ، بالای ۲۰ ساعت در هفته کار کنید.
  • در طول وقفه های برنامه ریزی شده ی تحصیلی تان به صورت تمام وقت کار کنید، مانند وقفه های زمستان و بهار وتعطیلات تابستان

برای اینکه واجد شرایط کار ضمن تحصیل در خارج از محیط دانشگاه باشید، باید:

  • یک مجوز تحصیل معتبر داشته باشید.
  • یک دانشجوی تمام وقت باشید.
  • برای بعد از دبیرستان در یک موسسه آموزشی معتبر، ثبت نام شده باشید.
  • در یک برنامه ی آموزشی حرفه ای و آکادمیکی در حال تحصیل باشید که مدرک یا گواهی می دهد و دوره آموزش آن حداقل۶ ماه طول می کشد.

اگر واجد هیچکدام از شرایط بالا نیستید، باید کارتان را متوقف کنید.

شماره بیمه اجتماعی: Social Insurance Number

شما به این شماره احتیاج دارید تا بتوانید در کانادا کار کنید یا مزایا و برنامه های خدماتی دولت را دریافت کنید.

اگر یکی از دو عبارت زیر که حاوی محتوای  اجازه ی کار شما ضمن تحصیل است، بر روی مجوز تحصیلتان نوشته نشده بود، برای گرفتن شماره بیمه اجتماعی باید تقاضای تغییر شرایط  مجوز تحصیلتان را بکنید که این درخواست هیچ هزینه ای ندارد:

  • May work 20 hrs per week off-campus or full-time during regular breaks if meeting criteria outlined in section 186(v) of IRPR
  • May accept employment on or off campus if meeting eligibility criteria as per R186(f), (v) or (w). Must cease working if no longer meeting these criteria

تاییدیه ی کار ضمن تحصیل در خارج از محیط دانشگاه

از۲ فوریه ی ۲۰۱۵ اداره ی شهروندی و مهاجرت کانادا، مدرک تاییدیه کار در خارج از محیط دانشگاه را دیگر صادر نمی کند، اگر قبلاً این تاییدیه برای شما صادر شده است، برای گرفتن شماره بیمه اجتماعی درخواست دهید.

کار کردن به عنوان کارآموز:

برای بعضی از برنامه های دانشگاهی، تجربه ی کار، قسمتی از برنامه تحصیلی است، دانشجویان خارجی ای که می خواهند در برنامه ی کارآموزی شرکت کنند باید برای مجوز کار مانند مجوز تحصیل درخواست بدهند.

برای اینکه برای مجوز کار، واجد شرایط باشید، باید موارد زیر را دارا باشید:

  • باید یک مجوز تحصیلی معتبر داشته باشید.
  • قصد استخدام شما باید یک ضرورت برای برنامه تحصیلی شما در کانادا باشد.
  • استخدام شما بایدقسمتی از برنامه آموزشی آکادمیک و حرفه ای باشد که بوسیله ی یک موسسه ی آموزشی معتبر، پیشنهاد شده و بوسیله ی یک نامه از سوی مقام رسمی مسوول موسسه تایید شده باشد.
  • کار کارآموزی شما نمی تواند بیش تر از ۵۰ درصد از کل برنامه ی تحصیلی شما باشد.

در موارد زیر شما واجد شرایط کار کردن در طول تحصیل نیستید:

  • زمانی که در دوره ی زبان انگلیسی یا فرانسه به عنوان زبان دومتان، تحصیل می کنید.
  • زمانی که در دوره های پیش نیاز مانند دوره های آماده سازی و علاقه ی عمومی، شرکت می کنید.

اجازه ی کار همراه یا شریک زندگی عرفی

در صورت وجود موارد زیر همسر یا شریک زندگی شما می تواند درخواست مجوز کار کند:

  • اگر شما یک دانشجوی تمام وقت هستید در:
  • یک نهاد یا موسسه عمومی بعد از دبیرستان
  • یک نهاد یا موسسه خصوصی بعد از دبیرستان که تحت قواعد و قوانین مشابه موسسات و نهادهای عمومی کار می کنند و حداقل ۵۰ درصد از تامین مالی عملکرد های کلی اش را از کمک های مالی دولت دریافت می کند.
  • یک نهاد یا موسسه خصوصی کانادایی که توسط قوانین محلی مجازند که مدرک اعطا کنند.
  • اگر شما یک مجوز تحصیل معتبر داشته باشید.

این موارد، همان شرایطی است که برای اجازه ی کار ضمن تحصیل در محیط دانشگاه بیان شد؛ به عبارتی اگر شما واجد شرایط کار کردن در محیط دانشگاه باشید، همسر شما حق دریافت مجوز کار را خواهد داشت.

نکته ی مهم این است که همراه همسر یا شریک زندگی عرفی دانشجویان خارجی برای مجوز کار آزاد، واجد شرایط هستند یعنی به کارفرما برای داشتن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر، Job Offer نیازی ندارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (364 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (86 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟