دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / پرورش گل و گیاه /

شرایط نگهداری و پرورش کاکتوس هنگینگ  

چهارشنبه، 25 اسفند 1400
در این مطلب شرایط نگهداری یکی از محبوب ترین کاکتوس ها به نام کاکتوس هنگینگ را بررسی می کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کاکتوس ها گیاهانی گوشتی از تیره کاکتوسیان و بومی مناطق شما و جنوب و مرکزی آمریکا می باشند. البته این گیاهان در بیشتر مناطق گرم و خشک سراسر جهان توانایی رشد دارند و در این مناطق یافت می شوند. این گیاهان دارای ریشه های عمیق و ساقه های گوشتی و خاردار می باشند. اغلب کاکتوس ها را با ساکولنت ها اشتباه می گیرند اما باید دقت کنید که کاکتوس ها تنها گروهی از ساکولنت ها هستند. در این مطلب میخواهیم روش پرورش کاکتوس هنگینگ را بررسی کنیم.این نوع کاکتوس اخیرا بسیار محبوب شده است. اگر اهل دنبال کردن ترند های اینستاگرامی باشید، احتمالا این گیاه را زیاد دیده اید. هنگینگ نه تنها بسیار زیباست، بلکه مراقبت راحت و کم دردسر آن باعث شده که انتخاب بسیار مناسبی برای این روزها باشد.این کاکتوس متعلق به آمریکاست. به آن کاکتوس آویزی هم گفته می شود. چون بخاطر شکل آبشاری و رو به پایین برگهای آن، بهتر است آن را روی قفسه های بلند قرار دهید و یا حتی آن را آویزان کنید.

شیوه نگهداری کاکتوس هنگینگ

در ادامه با شرایط مناسب برای پرورش کاکتوس هنگیگ آشنا می شویم .

نور مناسب برای کاکتوس هنگینگ

کاکتوس ها عاشق نورند و روزانه به دریافت حدودا 6 ساعت نور خورشید نیاز دارند. کاکتوسی که به تازگی کاشته شده باشد ممکن است تحت تابش مستقیم نورخورشید دچار سوختگی شود. بنابراین نیاز است هنگینگ جوان را به آرامی و در مرور زمان با نور خورشید آشنا کنید.همانطور که گفتیم کاکتوس عاشق نور مستقیم خورشید است اما اگر هر روز در یک نقطه ثابت بماند، انگار فقط یک سمت آن نور خورشید را دریافت می کند. توصیه می کنیم هر چند روز یکبار کاکتوس خود را بچرخانید تا نور به صورت مساوی به تمام بخش های آن بتابد.
کاکتوس هنگینگ می تواند به سمت منبع نور متمایل شود، پس چرخاندن مرتب گلدان برای داشتن گیاهی قائم و استوار ضروری است. البته گاهی متمایل شدن گیاه به معنی عدم دریافت نور کافی نیز هست. در این شرایط می توانید با بررسی نسبی میزان نور، نیاز گیاه را تشخیص دهید.کاکتوس هنگینگ در سایه هم رشد می کند اما بهترین حالت برای آن ، نور مستقیم و گرم خورشید است! پس بهتر است آن را کنار یک پنجره نورگیر قرار دهید.

آبیاری کاکتوس هنگینگ

درست مثل خود ما، کاکتوس نیز در دوران رشد خود به انرژی بیشتری نیاز دارد. در بهار و تابستان، هنگینگ تشنه است و در مقایسه با پاییز و زمستان به دریافت آب تمایل بسیار بیشتری دارد.توصیه می کنیم برای تشخیص زمان صحیح آبیاری هنگینگ از روش لمسی استفاده کنید. به کمک انگشت خود چند سانتی متر رویی خاک را لمس کنید و اگر خشک بود، گیاه را آبیاری کنید. آبیاری بیش از حد می تواند منجر به مرگ گیاه شود، پس حتما بین هر بار آبیاری اجازه دهید خاک به خوبی خشک شود.

هنگام آبیاری هنگینگ، باید خاک را تا زمانی سیراب کنید که آب از حفرات زه کشی زیر گلدان خارج شوند.( اگر گلدان شما حفره ندارد، کمتر هنگینگ را آبیاری کنید.)برای آبیاری این گیاه از اسپری آب استفاده نکنید. خیس کردن گیاه ممکن است سبب شکننده شدن ریشه و لزج شدن برگها شود.راه دیگر برای آبیاری کاکتوس، قرار دادن ان در ظرفی پر از آب است. هنگینگ را در چنین ظرفی قرار دهید تا به خوبی آب را از طریق حفرات زه کشی خود جذب کند. زمانی که سطح خاک خیس شد، گیاه را از ظرف بیرون بیاورید.

خاک مناسب برای کاکتوس هنگینگ

کاکتوس به خاکی با زه کشی مناسب نیاز دارد. بنابراین خاک معمولی باغچه نمی تواند نیاز آن را برآورده کند. برای این منظور، از خاک مخصوص کاکتوس استفاده کنید. می توانید از خاک گلدان نیز بهره بگیرید، اما باید به آن شن، ماسه و پرلیت اضافه کنید. ریشه کاکتوس خیلی حساس است، در نتیجه هنگام تعویض گلدان با ظرافت با آن برخورد کنید.

دمای مناسب برای کاکتوس هنگینگ

کاکتوس میتواند دمای بین 32 الی 38 درجه را تحمل کند اما بهترین دما برای آن 12 درجه میباشد.

کوددهی کاکتوس هنگینگ

کاکتوس برای رشد به کود زیادی نیاز ندارد. اما می توانید در طول بهار و تابستان به آن کودی سبک بدهید. مواظب باشید که بیش از حد به گیاه کود ندهید، زیرا با افزایش سرعت رشد سبب ضعیف شدن گیاه می شود.
بهتر است کاکتوس را باکودهای ازت پایین و پتاس بالا ماهیانه کود دهی کرد.

آفات و بیماری های کاکتوس هنگینگ

آفات معمولا به سراغ کاکتوس های آپارتمانی نمی روند؛ اما ممکن است به جای آفات با حشرات موذی درگیر شوید. پشه های ریز (که عموما با نام پشه ریزه گلدان شناخته می شوند) جذب کاکتوسی می شوند که در خاکی بسیار خیس کاشته شده و زه کشی درستی نیز ندارد.برای اینکه از شر این حشرات و تخم های آنها خلاص شوید، خاک را با الکل ایزوپروپیل 70 درصد به خوبی اسپری کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل سابمیت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی