ساعدنیوز
ساعدنیوز

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور کره جنوبی

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور کره جنوبی
ساعد نیوز: مدارک لازم برای اخذ بورسیه و ویزای تحصیلی کشور کره جنوبی چیست و بورسیه تحصیلی این کشور تحت چه شرایطی شامل دانشجویان می شود؟

در سال 2004 کره جنوبی  جذب حداقل 100 هزار دانشجو بین المللی را  تا سال 2012 در دستور کار خود قرار داد و از این میزان تا سال 2011 تعداد 85 هزار دانشجو را  از 171 کشور مختلف را برای تحصیل در کره جنوبی گرد هم آورده است.  این رشد 70 هزار نفری در طی 10 سال موفقیتی عظیم تلقی شده و موجب گردیده که هدف جذب 20 هزار دانشجو تا سال 2020 در دستور کار قرار گیرد.

 

بورس آموزشی و کمک هزینه ی تحصیل در موسسه ملی تکنولوژی kumoh در مقطع کارشناسی ار شد و دکترا در کره جنوبی:

موسسات بیو مدیکال (زیست پزشکی) در موسسه ملی تکنولوژی kumoh (kit) کمک هزینه تحصیل برای جذب شدن در ترم پاییز ۲۱۶ را عرضه میکنند ، کمک هزینه تحصیلی برای مهندسی زیست پزشکی (Biomedical Engineering) عرضه شده است .
در بورس تحصیلی کره جنوبی دانشجویانی که به دنبال فرصت های مهیج برای اجرای تحقیقات اصلی و آغازین در دانشگاه هایی کره جنوبی با بودجه ملی برای درخواست دادن تشویق شده اند .
موسسه محاسباتی پزشکی  cml بخشی از دپارتمان همگرایی پزشکی در موسسه ملی تکنولوژی kumoh می باشد که ماموریتشان توسعه یک متدولوژی بهتر برای معلوم کردن مکانیزم اساسی و بنیادین بی نظمی قلبی مکانیکی یا حمله قلبی با استفاده از متودولوژی عددی پیشرفته است .
رشته های مورد نیاز بورس تحصیلی کره جنوبی در مقطع کارشناسی ارشد: متقاضیان باید لیسانس یکی از رشته های مهندسی it ، برق ، الکترونیک ، مکانیک ، ارتباطات و کامپیوتر ، پزشکی یا دیگر رشته های وابسته از دانشگاه های معتبر را داشته باشند.

 

کمک هزینه (فلوشیپ) تحصیل برای دانشجویان بین المللی در کره جنوبی

موسسه مطالعات کره جنوبی برای عرضه برنامه های کمک هزینه تحصیلی برای مطالعات کره تشکیل شده است . این بورس تحصیلی در کره جنوبی برای محققان بین المللی و نامزدهای دکترا برای انجام تحقیقاتشان فراهم شده است . موسسه مطالعاتی کره جنوبی ( Aks) یک موسسه تحقیق و تحصیل در کره جنوبی و با هدف انجام تحقیقات عمیق بر روی فرهنگ کره ای میباشد ، این موسسه در ۲۲ ژوئن ۱۹۷۲ توسط وزارت تکنولوژی تحصیل و علوم در کره جنوبی پایه گذاری شده است.
بلیط هواپیما سفر رفت و برگشت کلاس اقتصادی (فقط به بورسیه گیرهای برون مرزی عرضه می شود) تاریخ معتبر بلیط های هواپیما نمی توانند بر زمان تحقیقات تجاوز کنند، و پول بایط هواپیما نیز بر اساس قیمت حقیقی مسترد خواهد شد، اما بازپرداخت نباید از مقدار هزینه درخواست انتقال دولتی (GTR) بر اساس راهبردهای بودجه ای هزینه سفرهای هوایی تجاوز کند .

حقوق ماهیانه :

  • کمک هزینه تحصیلی تحقیق ارشد : ۲۵۰۰۰۰۰
  • کمک هزینه تحصیلی تحقیق تازه تر : ۲۰۰۰۰۰۰
  • کمک هزینه قبل از دکترا : ۱۵۰۰۰۰۰

نکته ی حائز اهمیت در رابطه با بورس تحصیلی کره جنوبی این است که تحقیق کمتر از ۱۵ روز حقوق دریافت نمی کند و فقط برای تحقیقات ۱۵ روزه و بیشتر حقوق عرضه می شود .

 

بورس تحصیلی موسسه kAIST

موسسه kAIST بورس تحصیلی ارائه می کند، بورس کامل (شهریه ها و مبالغ) و مقرری های ماهیانه برای دانشجویان پذیرفته شده فراهم است. یک مقرری ماهیانه از ۲۰۰ تا ۳۰۰ USP ( 200000 تا ۳۵۰۰۰۰ URW ، شامل هزینه های خوابگاه نمی شود) همچنین هزینه های بیمه سلامت ملی توسط KAIST را ارئه می کند. خوابگاه USDIOO در مهر ماه هزینه دارد، اگرچه دانشجویان باید نمرات بالا برای بدست آوردن بورس تحصیلی KAIST دریافت کنند.

 

بورسیه تحصیلی Inha University

این بورسیه تحصیلی توسط Inha University به متقاضیان تحصیل در کره جنوبی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا (140 بورسیه برای ترم پاییز سال 2017) ارائه می شود. هدف دانشگاه Inha University از ارائه این بورسیه ها جذب نیروی متخصص و با انگیزه از سرتاسر جهان برای کمک به پیشرفت هر چه بیشتر بازار کار کشور کره جنوبی می باشد.

موارد تحت پوشش بورسیه تحصیلی Inha University

این بورسیه به سه صورت 100% ، 70% و 50% تخفیف در شهریه ارائه می شود:

  • بورسیه 100% : برای 50 نفر (فقط در مقطع دکترا)
  • بورسیه 70% : برای 30 نفر (کارشناسی ارشد و دکترا)
  • بورسیه 50% : برای 60 نفر (کارشناسی ارشد و دکترا)

شرایط مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی Inha University

متقاضیان دریافت این بورسیه باید دارای یکی از شرایط زیر باشند:

  • کسب معدل بالای 80% در آخرین مقطع تحصیلی (16 به بالا برای متقاضیان ایرانی)
  • مدرک آیلتس با نمره 5.5 به بالا یا مدرک تافل با نمره 80 به بالا یا مدرک TOPIK (زبان کره ای) با سطح 3 به بالا

مدارک مورد نیاز بورسیه تحصیلی کره جنوبی

  • رزومه با فرمت تعیین شده (دانلود فرمت رزومه)
  • 3 قطعه عکس 3×4
  • ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات (به تایید سفارت کره جنوبی در ایران رسیده باشد.)
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه شخصی با فرمت تعیین شده
  • برنامه تحصیلی Study Plan با فرمت تعیین شده
  • گواهی تمکن مالی از بانک به میزان 20.000 دلار که حداقل یک ماه در حساب متقاضی یا والدین او باشد.
  • کپی پاسپورت متقاضی
  • اصل مدرک آیلتس، تافل یا TOPIK (اصل این مدارک باید توسط مراکز آزمون برای دانشگاه ارسال شود.)
  • رضایت نامه برای تایید مدارک با فرمت تعیین شده
  • دو نسخه از ترجمه رسمی مدارک شناسایی والدین متقاضی (به تایید سفارت کره جنوبی در ایران رسیده باشد.)

 

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کره جنوبی

  1.  فرم درخواست ویزا
  2. عکس رنگی 4×3 (دو قطعه)- عکسها باید جدید و زمینه آنها سفید باشد.
  3.  هزینه ویزا
  4.  اصل گذرنامه و کپی صفحه اول آن (لازم به ذکر است گذرنامه باید بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد)
  5. کپی کارت ملی و کپی شناسنامه (صفحه اول و دوم)
  6. مدرک گواهی بورسیه یا نامه حمایت مالی خود متقاضی و یا والدین یا همسر وی به همراه پرینت حساب بانکی و کپی شناسنامه آنها (صفحه اول و دوم) بهمراه ترجمه انگلیسی
  7. اصل نامه پذیرش ثبت نام از دانشگاه
  8. معرفی نامه انگلیسی از دانشگاه فعلی متقاضی ( اگر متقاضی در دانشگاه ایرانی در حال تحصیل می باشد)
  9. ترجمه رسمی انگلیسی ریز نمرات و آخرین مدرک تحصیلی
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

3 دیدگاه
  دیدگاه ها
Choonsa
4 سال پیش

سلام میخواستم بدونم واسه رشته پزشکی(اورژانس) هم بورسیه تحصیلی برای کره جنوبی هست؟ اگر هست چطور باید اقدام کنم و چه چیزی نیاز است؟
Marjan
5 سال پیش

سلام میخواستم بدونم واسه رشته طراحی لباس هم بورسیه تحصیلی برای کره جنوبی هست؟
ترنم
6 سال پیش

با سلام و خسته نباشید خدمت شما.من.مهندسی کارشناسی علوم وصنایع غذایی هستم و میخوام برای ارشد بورسیه ی تحصیلی برای کره جنوبی بگیریم میخواستم بدونم که ایا برای رشته ی من هم بورسیه تحصیلی هست یا خیر و من چطور باید برای گرفتن بورسیه اقدام کنم؟؟؟؟
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (159 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (144 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (104 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (88 نظر) رونمایی از مدل ماشین تسلا سایبرتراک هوش پران رضا گلزار/ این لامصب ماشین نیست تانکه😍👌 (74 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (73 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (48 نظر) نگاهی به دکوراسون شیک تالار عروسی محمدرضا گلزار و آیسان خانوم/ تزیین شده با گل های طبیعی+ عکس (47 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (35 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سنگ تمام بازیگران برای تبریک تولد مادر عموپورنگ معروف به ننه نقلی+ویدیو/ از پرویز پرستویی و امیر جعفری تا گلاره عباسی و هومن حاج عبداللهی روایت تکان دهنده الهام حمیدی از تجربه غسال شدنش+ویدیو/ دیگه هیچی برام مهم نبود فال روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 کیک تولد ساده و جذاب افسانه پاکرو در جشن تولد 41 سالگی اش/ ماشالا تکون نخورده+عکس فال شمع روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 حضور امیر قلعه نویی بر سر خانه ابدی حاج قاسم سلیمانی و عرض ارادت به سردار دلها+عکس ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد نگاهی به اتاق دیوار رتبه 1 کنکور با نقاشی و پوسترهای جالب/ به نظرتون طرفدار مسی هست یا رونالدو؟+عکس باز شدن درهای رازآلود هرم بزرگ مصر برای اولین بار +عکس صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو اقدام تحسین برانگیز یک معلم گیلانی برای دانش آموزانش/ به این خانم معلم ایرانی باید مدال افتخار داد+عکس فال ابجد روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 پیشگیری از سفیدشدن مو با چند ماسک خانگی فال قهوه با نشان روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 پاک کردن ریمل ضدآب با چند ترفند ساده فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403+فیلم خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس ماجرای گم شدن موبایل نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در نجف+ویدیو/ حتما ببینین خیلی جالب و بانمک توضیح میده عکس زیبا و پر از عشق امیر جعفری با همای پایتخت و پسر قدبلندشون در ساحل کیش/ چه منظره‌ای حتشپسوت؛ زنی با ریش فراعنه و معابد باشکوه +عکس تغییر چهره باورنکردنی و جالب رحمان و رحیم سریال پایتخت درگذر زمان/ چقدر زیبا و معصوم بودن+عکس فردوسی پور و میثاقی در پشت صحنه برنامه 90 +عکس چند مورد از عوارض لیزر برای پوست که از آن بی خبرید چند روش خانگی و بدون عوارض برای چاق شدن صورت رخت عروسی غلامرضا تختی ابر قهرمان و همسرش شهلا خانوم در جشن عروسیشان/ عجب جشنی😍👌 پشت صحنه تماشایی و نفسگیر نفس بازغی در سریال گناه فرشته/ نظرتون درباره بازی اولش چیه؟+ویدیو میز عزای ساده ولی شیک پدر نسرین مقانلو با شمع و گل/ غم از صورت خانم بازیگر میباره+عکس شباهت بی حد و اندازه مازیار لرستانی به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس پست احساسی از جنس دلتنگیِ نعیمه نظام دوست برای سالگرد فوت پدرش+ویدیو/ روحشون شاد چقد شبیه باباشه جدیدترین تصویر اکرم بانو همسر علیرضا بیرانوند در ویلای لاکچریشان در کنار سگ خانگی/ زمین فوتبال و استخر هم دارن! دیدار مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از 35 سال/ مگه داریم این همه تغییر؟+ویدیو یادی کنیم از خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در مقابله با کرونا با نصب توصیه‌های تهدیدآمیز به در خانه‌اش+عکس/ کرونا بعد دیدن این همه رعایت از دنیای ویروسی گری خداحافظی کرد🤣 ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: توماج اعدام خواهد شد! این ویدئو یادگاری بمونه... درخواست جالب یک دختر کنکوری از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در آزمون/ استرس نداشته باشید+ویدیو عکس جالب پاشا جمالی و مصطفی زمانی ستاره های دو سریال محبوب نون خ و شهرزاد (عکس) اسباب بازی لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا داشت 10 هیچ از بقیه جلو بود ... پیاده روی رهبر معظم انقلاب در طبیعت و جاده باصفای کردستان+عکس حرف دل این روزهای یکتا ناصر + عکس سبک دکوراسیون ساده و بدون زرق و برق خانه هانیه توسلی+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد باز شدن درهای رازآلود هرم بزرگ مصر برای اولین بار +عکس اقدام تحسین برانگیز یک معلم گیلانی برای دانش آموزانش/ به این خانم معلم ایرانی باید مدال افتخار داد+عکس فال ابجد روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403+فیلم حتشپسوت؛ زنی با ریش فراعنه و معابد باشکوه +عکس ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده