انواع راه های مهاجرت به آذربایجان

  یکشنبه، 20 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
انواع راه های مهاجرت به آذربایجان
برای زندگی و اقامت در آذربایجان طرق مختلفی وجود دارد که افراد با توجه به شرایطی که دارند، از روش مورد نظر استفاده می کنند. برای مثال فردی که قصد ازدواج با یکی از شهروندان آذربایجانی را دارد، می تواند از طریق ازدواج، اقامت این کشور را به دست آورد. شخص خارجی که سرمایه لازم برای راه اندازی یک شرکت را در کشور آذربایجان داشته باشد، می تواند از طریق سرما

یک فرد خارجی در سال 2020 که مهارت و تخصص لازم در انجام مشاغل حرفه ای را داشته باشد نیز این امکان را دارد که با ارائه مدرک تخصصی خود در مشاغل مختلفی در آذربایجان اشتغال یافته و پس از گذشت چند سال کار در این کشور، درخواست اقامت دائم دهد. روش های تولد فرزند، خرید ملک و… نیز برای این منظور وجود دارد که هر یک شرایط خاص خود را خواهند داشت.

ها برای افرادی است که تمایل دارند در کشورهای نزدیک به ایران تحصیل کنند. از آن جایی که آذربایجان یکی از همسایه های ایران است، شرایط زندگی در آن برای دانشجویان ایرانی بسیار راحت تر است، چون فرهنگ مردم این کشور به مردم ما نزدیک است. تحصیل در آذربایجان به ویژه برای افرادی که ساکن شمال غربی هستند و آذری زبانان ایران، شرایط ایده آلی دارد چون نیازی به یادگیری زبان ندارند.

سطح علمی کشور آذربایجان در جهان متوسط است و هزینه های زندگی و تحصیل در آذربایجان پایین است. همچنین دانشجویان بسیاری که اکثر آن ها از کشورهای آسیایی هستند برای تحصیل در آذربایجان اقدام می کنند. این کشور برای مقاطع تحصیلی پایین تر مانند کارشناسی و کارشناسی ارشد مناسب است؛ اما برای مقطع دکترا توصیه می شود به کشورهای اروپایی برای تحصیل بروند تا بتوانند موقعیت شغلی خوبی برای آینده خود فراهم کنند.

پایتخت کشور آذربایجان شهر باکو است. زبان تحصیل در این کشور زبان های آذری و روسی هستند. معمولا دانشجویان خودشان انتخاب می کنند که با کدام زبان درس بخوانند. البته شما امکان تحصیل در آذربایجان به زبان انگلیسی در برخی از رشته ها را نیز دارید. این امکان بیشتر در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است. شما می توانید یک زندگی دانشجویی در این کشور را با هزینه نسبتا کمی بسازید. امکان کار حین تحصیل در این کشور نیز وجود دارد و همه این ها باعث استقبال دانشجویان ایرانی و به خصوص دانشجویان آذری از دانشگاه های این کشور می شود.

تصویر

مهاجرت به آذربایجان

با مهاجرت به آذربایجان می توان از امکانات کشوری که از جهات مختلف به ایران شباهت دارد استفاده کرد. آذربایجان از نظر وضعیت آب و هوایی بسیار منعطف است و در برخی اوقات سرد و خشک و در برخی ماه ها معتدل و مرطوب است. موسسه ما افراد متقاضی به مهاجرت به آذربایجان را را با هر هدفی که دارند راهنمایی خواهد کرد و در این راه به فرد کمک بسیاری می کند.

اغلب جمعیت آذربایجان را مردم آذری تشکیل می دهند و دین اکثر آن ها شیعه است. در بین مردم آذربایجان فرهنگ ایرانی را خواهید دید و بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است به این نتیجه رسیده اند که این مردم بیشتر شبیه قوم قفقاز هستند تا قوم ترک. موقعیت جغرافیایی آذربایجان باعث شده است که فرهنگ های متفاوتی را در آن مشاهده کنید.

با رفتن خواهید دید که فرهنگی که بیشتر از همه در حال پیشرفت در آذربایجان است فرهنگ غربی می باشد. درصد بالایی از مردم آذربایجان باسواد هستند. یکی از مسائلی که سبب شده است نزدیک بودن فرهنگ آذربایجان به ایران را تشخیص دهیم، برپایی جشن نوروز در این جمهوری است.

با رفتن خواهید دید که قوم های زیادی در آن ساکن هستند از جمله ارمنی، تالش، آذری، اوکراینی، ترک، روس، تاتار که باعث شده است مذاهب مختلفی را در این جمهوری ببینید. پنجاه درصد مردم آذربایجان زندگی شهری و نصف دیگر زندگی روستایی دارند. موقعیت این جمهوری نسبت به ایران در شمال غربی کشورمان است که در مجاورت سواحل دریای خزر قرار گرفته است. گرداگرد آذربایجان رشته کوه های قفقاز و تالش قرار گرفته است که تقریبا نصف مساحت این کشور را در برگرفته اند.

انواع راه های مهاجرت به آذربایجان

همانطور که گفته شد، کشور آذربایجان در 2 دهه اخیر رشد اقتصادی و صنعتی چشمگیری داشته است و شرایط زندگی در این کشور همواره در حال تغییر می باشد. به دلیل توسعه جمهوری آذربایجان در زمینه های مختلف، تعداد مهاجران و متقاضیان خارجی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند افزایش یافته است و هر ساله متقاضیان زیادی با اهداف مختلف اقدام به مهاجرت به کشور آذربایجان می کنند. اکثر روش ها و انواع راه های مهاجرت به آذربایجان موجب کسب اقامت این کشور می شوند و متقاضیان خارجی که موفق به کسب اقامت در این کشور می شوند می بایست از شرایط کسب اقامت کشور آذربایجان از روش های مختلف حتما آگاه باشند.

در جمهوری آذربایجان، سیاست مهاجرت توسط اداره مهاجرت ایالتی اداره می شود و ادارات مربوطه وزارت کار و حمایت اجتماعی جمعیت، وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، خدمات مرزی کشور، کمیته دولتی جمهوری آذربایجان برای پناهندگان و آوارگان و سرویس امنیت کشور خدمات مختلفی در نظر گرفته است. قانون مهاجرت، قانون شهروندی، قانون مهاجرت مبانی سیاست مهاجرت در جمهوری آذربایجان است. یک اداره مهاجرت مستقل و همچنین سرویس مهاجرت ایالتی در کشور آذربایجان در 19 مارس 2007 برای تنظیم مهاجرت سریع و آماده سازی سیاست های مهاجرت جامع و کارآمد تأسیس شده اند. جهت مهاجرت به آذربایجان و کسب اقامت این کشور از راه های مختلف متقاضیان باید از انواع راه های مهاجرت به کشور آذربایجان آگاه باشند. برای مهاجرت به کشور آذربایجان متقاضیان خارجی می توانند از راه های مختلفی اقدام کنند.

روش های مهاجرت به آذربایجان

برای ورود به خاک کشور آذربایجان و مقیم شدن در این کشور مهاجران و متقاضیان خارجی می توانند در صورت داشتن شرایط مورد نیاز از راه های زیر اقدام کنند:

  • مهاجرت به کشور آذربایجان جهت اشتغال و کسب درآمد
  • مهاجرت به کشور آذربایجان جهت ادامه تحصیل
  • مهاجرت به کشور آذربایجان جهت کارآفرینی و سرمایه گذاری
  • مهاجرت به کشور آذربایجان جهت ازدواج با شهروند آذربایجانی
  • مهاجرت به کشور آذربایجان جهت اشتغال و کسب درآمد

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (355 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (85 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟