دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / پروانه مشاغل تخصصی / نظام روانشناسی /

شرایط و نحوه عضویت در سازمان نظام روانشناسی 

یکشنبه، 14 مرداد 1397
کد خبر: 10856
ساعد نیوز: شرایط عضویت در سازمان نظام روانشناسی

طی چند دهه ی اخیر با آگاهی روزافزون جامعه به ضرورت پرداختن به مسایل و مشکلات در حوزه ی روان در کنار مشکلات جسمی، مباحث روانشناسی و مشاوره بیش از پیش جای خود را در میان جامعه باز کرد.

امروزه کمتر کسی را می توان یافت که چیزی از مباحث روانشناسی و مشاوره نشنیده باشد و همچنین ضرورت توجه به این مباحث را در حوزه زندگی شخصی و اجتماعی درک نکرده باشند . با توجه به این استقبال گسترده و روز افزون از علم روانشناسی و مشاوره و همچنین مراجعه افراد به مراکز مشاوره و متخصصان امر روانشناسی ، نیاز و به نوعی ضرورت تربیت روانشناسان آگاه به علوم روز دنیا بیش از پیش احساس شد .

در حال حاضر در آزمون های ورود به دانشگاه در مقاطع گوناگون تحصیلی شاهد آن هستیم که تعداد زیادی از داوطلبان خواستار ورود به این رشته می باشند و حتی در این میان عده ی زیادی نیز پس از اخذ مدرک در رشته های دیگر در مقطع کارشناسی، خواهان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش های گوناگون روانشناسی و مشاوره می باشند .

بسیاری از دانشجویان رشته های روانشناسی و مشاوره همواره این نگرانی را داشته اند که آیا پس از فارغ التحصیلی امکان فعالیت در رشته ی خود را دارند و یا برای دریافت پروانه اشتغال چه مراحلی را باید بگذرانند.

در ادامه به طور مختصر به معرفی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره پرداخته خواهد شد و سپس درخصوص شرایط و نحوه ی عضویت در آن توضیحاتی ارائه می شود و در نهایت درخصوص پروانه ی اشتغال و چگونگی اخذ آن صحبت می شود.

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره    

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره یک سازمان مستقل و غیر دولتی است که جهت ارتقای سطح دانش روانشناسی همچنین توجه به حقوق مراجعه کنندگان به مراکز روانشناسی و مشاوره و علاوه بر این ها حمایت از حقوق صنفی روانشناسان و مشاوران تشکیل شده است .

عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره  

طبق قانون تشکیل سازمان روانشناسی و مشاوره، افرادی که حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد معتبر از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در یکی از رشته های روانشناسی یا مشاوره باشند می توانند جهت عضویت در سازمان اقدام نمایند .

بر طبق این قانون افراد جهت دریافت پروانه اشتغال در حرفه های روانشناسی و مشاوره، ابتدا بایستی به عضویت سازمان نظام روانشناسی درآیند. پس از عضویت در سازمان ، اعضا باید هر سال مبلغی را به عنوان حق عضویت به سازمان پرداخت نمایند که ميزان و نحوه وصول حق عضويت اعضا مطابق دستورالعملي خواهد بود كه توسط شوراي مركزي نظام روانشناسي و مشاوره تهيه مي‌گردد.

برخی از مزایای عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره عبارتند از:

  1.  عضویت در مجمع عمومی استان قم؛ یعنی می توانید در انتخاب اعضاء شورای استان،انتخاب بازرسان، مشارکت نموده و حتی نامزد شوید؛
  2. اخذ کارت شناسایی و شماره نظام؛
  3. انجام رتبه بندی و دریافت پروانه اشتغال و دریافت مجوز تأسیس مرکز با توجه به معرفی شما از ناحیه انجمن؛
  4. مشارکت در تصویب سیاست ها و خط مشی ها، پیشنهاد هرگونه تغییر و اصلاح در آئین نامه های سازمان و برنامه ریزی های سازمان علاوه بر اختیارات اعضاء در مجمع، در قالب طرح نظام پیشنهادات؛
  5. استفاده از برنامه های آموزشی و بازدیدهای علمی سازمان بمنظور ارتقاء دانش علمی با تخفیف ویژه؛
  6. برخورداری از سایر حمایت های سازمان از جمله معرفی به سازمان تامین اجتماعی جهت استفاده از مزایای بیمه؛ تامین اجتماعی، بیمه آتش سوزی، خودرو و ... با تخفیفات ویژه طبق توافقات بین سازمان نظام و سازمانهای بیمه گر.
  7. برخورداری از مزایا و تخفیفات شرکت در همایشها، کارگاههای علمی، و دوره های آموزشی معتبر زیر نظر سازمان نظام با اعطای گواهینامه های معتبر و امتیازات بازآموزی؛
  8.  نامزدی و عضویت در کمیسیون «مشاوره دینی» در آینده نزدیک(جهت اطلاع  شما عضو محترم، اجرای مصوبات کمیسیون ها، بر اساس قوانین سازمان نظام  برای رییس سازمان،  لازم الاجرا است . لذا میتوان در روند اعطاء مجوز مرکز مشاوره ، نوع واحدهای درسی، گذراندن دوره های تخصصی  مورد نیاز مشاوران و هر آنچه که مربوط به حوزه علمی و اجرایی مشاوران است، با نگاه دینی تاثیر گذاشت).

راهنمای ثبت نام در سامانه عضویت


20 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک