دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سرگرمی / بازی های کامپیوتری /

شرح یک بازی ترسناک کلاسیک RESIDENT EVIL 2 

سه شنبه، 02 اردیبهشت 1399
امروزه بازی های ویدئویی همه جا هستند. بازی کامپیوتری یک بازی الکترونیکی است که واسطه طراحی شده ای دارد تا باعث ارتباط فرد با دستگاه ویدئویی می شود.

"RESIDENT EVIL 2"

یک بازی ترسناک کلاسیک که به طرزی ایده آل بازطراحی شده است

دلایل نصب:

  • تجربه ی کامل رزیدنت اویل، بازطراحی شده برای سال 2019
  • شخصیت های اضافی از جمله Hunk و Tofu

Resident Evil 2 Remake یعنی بازگشت دوباره پدر سبک ترس با اصالت نسخه های کلاسیک و ظاهری کاملا مدرن و امروزی و این، بهترین اتفاق ممکن برای مجموعه رزیدنت ایول است. همراه بررسی بازی باشید.

Resident Evil صرفا فقط یک مجموعه بازی قدیمی و موفق نیست؛ رزیدنت ایول آن قدر اثری تاثیرگذار و مهم در صنعت بازی های ویدیویی است که خیلی ها این مخلوق شینجی میکامی را که تاثیر غیر قابل انکاری روی چندین نسل از بازی های ویدیویی داشته، پدر سبک ترس می دانند. اما مجموعه ای که خودش مسبب خلق شدن خیلی از آثار فراموش نشدنی این سبک بوده، همیشه هم در اوج نبودند و پس از نسخه های اصلی و اولیه، کپکام آن را وارد مسیر هایی کرده که شاید بدبین ترین طرفداران این مجموعه هم فکرش را نمی کردند که روزی، چنین افتضاحاتی ساخته شوند؛ منظورم نسخه هایی مثل Resident Evil: Operation Raccoon City یا Umbrella Corps هستند که با هر منطقی هم که حساب کنیم، ساخته شدن شان کوچک ترین توجیحی نداشته و ندارد. در کنار این ها البته آثار متوسط و موفق زیادی هم ساخته شده اند ولی هنوز که هنوزه، وقتی صحبت از روز های اوج رزیدنت ایول می شود، ذهن خیلی از طرفداران قدیمی این مجموعه به سراغ چهار نسخه اصلی اولیه می رود که قطعا، بهترین روز های این سری را رقم زده اند.

پس چه چیزی بهتر از اینکه بگوییم حال بازسازی یکی از بهترین نسخه های این مجموعه (بخوانید بهترین نسخه مجموعه) در قالب Resident Evil 2 Remake منتشر شده و خبر بهتر اینکه این نسخه، دقیقا همان چیزی است که باید باشد؛ همان قدر ترسناک، همان قدر خاطره انگیز و از همه مهم تر، مدرن و در عین حال وفادار به اصل.

اما Resident Evil 2 Remake چه چیزی دارد که آن را به اثری موفق در مقایسه با خیلی از نسخه های جدید و مدرن بازی تبدیل می کند؟ جواب این سوال، فقط و فقط در یک کلمه یعنی «اصالت» خلاصه می شود. اگر نگاهی ریشه ای به سری رزیدنت ایول داشته باشیم، می توانیم بگوییم که این مجموعه هرگز یک اثر اکشن نبوده است. رزیدنت ایول یعنی قدم زدن در محیط هایی که ترس و تهدیدی همیشگی در آن ها حضور دارد؛ حال این محیط می تواند عمارت اسپنسر، راهرو های تنگ اداره پلیس راکون سیتی، خیابان های بی روح و نمور این شهر یا حتی روستایی آلوده به ویروس در آفریقا باشد. نسخه های موفق مجموعه با بردن ما به چنین محیط هایی، لذت چشیدن یک ترس و تنش فراموش نشدنی را به مان اعطا کرده اند اما پس از آن، مجموعه نسخه به نسخه به سمت اکشن تر شدن رفت تا جایی که مثلا در نسخه ششم، در تجربه ای کالاف دیوتی مانند که صرفا جای نیرو های نازی آن با زامبی ها عوض شده بود، با کریس اسلحه به دست می گرفتیم و خشاب خشاب گلوله را روی زامبی ها خالی می کردیم! این در حالی است که رزیدنت ایول، یعنی ترس ناشی از تمام شدن مهمات و روبه رو شدن با یک باس سرسخت با سلاحی مثل چاقو.

کپکام البته این تصمیم بازگشت به ریشه ها را، کمی قبل تر از Resident Evil 2 Remake گرفته بود؛ جایی که در نسخه هفتم تا حدود زیادی روی ارائه حس ترس تمرکز داشت و حداقل در نیمی از آن بازی، یک تجربه ترسناک مبتنی بر تلاش برای بقای واقعی را برای مان فراهم آورد و البته که در نیمه دوم اثر، از این مورد خسته شد و دوباره انواع و اقسام تفنگ ها را تقدیم مان کرد تا حس اکشن مان هم ارضا شود. ولی خب بالاخره پس از تمام این فراز و نشیب ها، به Resident Evil 2 Remake می رسیم؛ اثری که پس از گذشت تمام این سال ها، یک رزیدنت ایول واقعی و کاملا وفادار به اصل است. آنقدر وفادار که در حین تجربه آن، کاملا حس روز های دوران پلی استیشن و قدم زدن در محیط های راکون سیتی با نسخه های کلاسیک مجموعه برایم تداعی می شد و آن حس افسردگی ناشی از حضور در شهری زامبی زده را که شاید روزی زندگی در آن جریان داشت، با پوست و استخوان حس می کردم؛ این یعنی کپکام کارش را در بازسازی رزیدنت ایول 2 به شکلی عالی انجام داده و البته این بازی آنقدر جذابیت های مدرن هم دارد که چیزی فراتر از یک بهبود گرافیکی ساده باشد.

بازی Resident Evil 2، در کنار Resident Evil 4، حتی 20 سال پس از تاریخ انتشار آن هنوز هم یکی از موفق ترین سری بازی های ترسناک ژانر بقا است. کپکام با موتور بازی سازی جدید خود این بازی را کاملاً بازطراحی کرده است و تمام مزایایی که به علت پیشرفت تکنولوژی در این سال ها شاهد آن بوده ایم به این بازی اضافه شده است.

شما به همان مکان های پر از زامبی Raccoon City خواهید رفت، مکان هایی که ویروس تی در آن ها پخش شده است اما این بار هر لحظه ی ترسناک این بازی را با وضوحی خیرکننده تجربه خواهید کرد. با حذف مشکلات بازی قدیمی (برای مثال زوایای ثابت دوربین)، می توان گفت که بازسازی رزیدنت اویل 2 به بهترین شیوه ی ممکن انجام شده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس