دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

شیء مرموز کنار رودخانه، یک «عاج» 10 هزارساله از آب درآمد +عکس 

سه شنبه، 23 مرداد 1403
ساعدنیوز: یک شکارچی فسیل در می‌سی‌سی‌پی پس از شناسایی یک شئ منحنی عجیب که از کرانه‌ی یک نهر بیرون زده بود، فسیل بزرگی را کشف کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرادید، یک شکارچی فسیل در می‌سی‌سی‌پی پس از شناسایی یک شئ منحنی عجیب که از کرانه‌ی یک نهر بیرون زده بود، فسیل بزرگی را کشف کرد. حفاری دقیق محل کشف منجر به پیدا شدن یک عاج کامل ماموت مربوط به عصر یخبندان شد.

این کشف روز شنبه، سوم آگوست در منطقۀ مَدیسون توسط یک جمع‌کننده فسیل به نام اِدی تِمپِلتون انجام شد.اداره محیط زیست می‌سی‌سی‌پی گزارش داده: «وقتی ادی و تیم دیرین‌شناسی ایالتی به محل کشف فسیل رسیدند، عاج فسیل را در وضعیت شگفت‌انگیزی یافتند که فقط تا حدی بالای آب، زیر یک بریدگی در گل در یک آبریزگاه کوچک قرار داشت.»

«به واسطه انحنای شدید عاج بزرگ، حدس زده شد ادی و تیم دیرین‌شناسی با یک ماموت کلمبیایی سر و کار دارند، نه ماستودون رایج. این نخستین مورد در نوع خود برای منطقه خواهد بود.»

این تیم یک روز را صرف برداشتن خاک رس کرد و دریافت با وجود اینکه فسیل حداقل بین 10000 تا 13000 سال قدمت دارد، کاملاً دست‌نخورده است. این یافته برای می‌سی‌سی‌پی بسیار نادر است. بیشتر عاج‌های فسیلی که اطراف این ایالت یافت می‌شوند قطعه قطعه هستند و بیشتر آن‌ها به ماستودون رایج‌تر نسبت داده می‌شوند.

ارتفاع شانه‌های بزرگ‌ترین ماموت‌های کلمبیایی حدود 3.9 متر و وزن آن‌ها تقریباً 9979 کیلوگرم بوده و عاج‌های بلند و منحنی داشتند. کارشناسان می‌گویند آن‌ها خز ضخیم ماموت‌های پشمالو را نداشتند.

این فسیل به آرامی با گچ و فویل پوشانده شد تا قبل از برداشتن، تثبیت شود و نمونه‌های رسوب گرفته شد تا از محیطی که زمان رسوب کردن در آن وجود داشته، اطلاعاتی بدست آید.

بر اساس موقعیت عاج در نهر، این ماموت احتمالاً همان نزدیکی مرده و بقایای آن به امتداد کانال نهر منتقل شده است. سپس در گل و لای و خاک رس، احتمالاً پس از یک طوفان سیل‌آسا، دفن شده است.

این فسیل که پس از محصور شدن در گچ تقریباً 272 کیلوگرم وزن داشت، در حال حاضر در موزه علوم طبیعی می‌سی‌سی‌پی برای مراقبت بیشتر و مطالعه دقیق نگهداری می‌شود.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 23 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
تبدیل پایان نامه به مقاله
ویدئو/ یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن «گربۀ باهوش و دیو احمق»/ با زیرنویس فارسی
نگاهی به عکس سر عقد بازیگران و سلبریتی های مشهور سینمای ایران در محضر+عکس/ از یکتا ناصر و نرگس محمدی تا علی سخنگو و فریبا نادری
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی