شیر و روغن الاغ هم لاکچری شد! +عکس

  یکشنبه، 23 بهمن 1401 ID  کد خبر 330237
شیر و روغن الاغ هم لاکچری شد! +عکس
ساعد نیوز: قیمت‌های شیر الاغ متفاوت است و فروشندگان بین 300 تا 700 هزار تومان برای هر لیتر شیر الاغ طلب می‌کنند. در این رابطه یک فروشنده که ساکن شهر کرمانشاه است هر لیتر شیر الاغ را 700 هزار تومان به فروش می‌رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، قیمت رسمی شیر گاو در بازار برای یک کیسه شیر 900 گرمی پاستوریزه 15 هزار تومان و برای یک بطری 900 میلی لیتری کم چرب 18 هزار تومان است. قیمت روغن مایع آفتاب گردان 810 گرمی پخت و پز نیز 63 هزار تومان و قیمت مصرف کننده روغن مایع 810گرمی سرخ کردنی هم به 62 هزار تومان می‌رسد. اما اگر سری به پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین بزنید خواهید دید که شیر و روغن الاغ با قیمت‌های باورنکردنی در حال فروش است.

تعداد آگهی‌های فروش شیر و روغن چندان زیاد نیست و در دو پلتفرم مشهور به شکل روزانه به حدود 70 تا 80 آگهی می‌رسد و بیشتر فروشندگان در استان‌های همدان، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، تهران، کرمانشاه و زنجان ساکن هستند. البته به شکل محدود آگهی‌هایی از استان‌های کرمان، مرکزی، لرستان و ... وجود دارد.

متوسط قیمت‌ها بالاست و اکثر فروشندگان معتقدند که چون شیر و روغن الاغ خاصیت درمانی دارد و سخت تهیه می‌شود، قیمت پیشنهادی شان چندان بالا نیست. هر چند وزارت بهداشت معتقد است که تولید شیر الاغ به شکل سنتی، بهداشتی نیست و منجر به بیماری مصرف کننده می‌شود؛ بنابراین فروش آن به شکل سنتی ممنوع اعلام است.

البته این وزارتخانه می‌گوید که اگر یک شرکت صنعتی ریسک هزینه بالای استانداردسازی تولید شیر الاغ را بپذیرد، بعد از بررسی‌ها لازم مجوز می‌گیرد. اما تاکنون هیچ شرکتی درخواستی ارائه نکرده تا به مرحله مجوز برسد.

قیمت‌های عجیب شیر الاغ

قیمت‌های شیر الاغ متفاوت است و فروشندگان بین 300 تا 700 هزار تومان برای هر لیتر شیر الاغ طلب می‌کنند. در این رابطه یک فروشنده که ساکن شهر کرمانشاه است هر لیتر شیر الاغ را 700 هزار تومان به فروش می‌رساند.

فروش شیر الاغ

علیرضا که مزرعه‌ای در اطراف کرمانشاه دارد، می‌گوید که میزان شیر تولیدی الاغ‌ها در روز بسیار اندک است و باید تعداد زیادی الاغ دوشیده شوند تا به یک لیتر برسد. برای همین قیمت پیشنهادی اش کاملا منصفانه است.

یک فروشنده دیگر که ساکن رباط کریم از توابع تهران است هر لیتر شیر الاغ را 400 هزار تومان به فروش می‌رساند. این فروشنده مدعی است که تولید کننده با کیفیت‌ترین شیر الاغ در ایران است.

با او وارد گفتگو می‌شویم و می‌پرسیم که آیا مجوز بهداشتی دارد. اکبر آقا می‌گوید که شیر در حضور خریدار دوشیده می‌شود و از نظر دامپزشکی تایید شده است. بعد هم می‌گوید که تمام خریداران اش راضی بوده اند و اگر خریدار واقعی هستیم می‌توانیم قدری از شیر الاغ را تست کنیم و بعد خرید کنیم.

هر کیلوگرم روغن الاغ؛ دو میلیون تومان ناقابل!

هر کیلو روغن الاغ نیز در پلتفرم‌های آنلاین بین یک تا دو میلیون تومان به فروش می‌رسد. یک فروشنده که ساکن استان زنجان است هر کیلوگرم روغن الاغ را 2 میلیون تومان به فروش می‌رساند.

او می‌گوید که خریداران اش معمولا روغن الاغ برای درمان درد‌های مفصلی خریداری می‌کنند.

محمد بعد هم تاکید می‌کند که بیشتر خریداران روغن الاغ پس از مصرف بهبود یافته اند. این در حالی است که پزشکان چنین موضوعی را به شکل علمی تایید نمی‌کنند.

روغن الاغ

یک فروشنده دیگر هم که هر کیلوگرم روغن الاغ را یک میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رساند، می‌گوید که کمتر کسی به شکل کیلویی روغن الاغ می‌خرد. برای همین روغن را در بسته‌های 100 گرمی و هر عدد 200 هزار تومان می‌فروشد. اما به شکل کیلویی به صرفه‌تر است و هر کیلو یک میلیون و 200 هزار تومان آب می‌خورد.

او به ما پیشنهاد می‌کند که اگر واقعا قصد خرید داریم با تخفیف 200 هزار تومانی، یک کیلوگرم را یک میلیون تومان از او بخریم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (182 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (110 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (104 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (83 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (51 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (34 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (21 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (19 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
اکرم بانو از پرشورها کارت قرمز گرفت / استوری جنجالی و پرحاشیه همسر علیرضا بیرانوند به اجبار از اینستاگرام پاک شد +سند
20 ترفند برای بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه‌های کوچک
چرا مشارکت در چند انتخابات اخیر کم است؟
ماجرای ضرب المثل معروف «ماست را کیسه کردن» چیست؟
مهم‌ترین مطالبات از تیم اقتصادی رئیس جمهوری چیست؟
گزارش کامل مراسم افتتاحیه المپیک پاریس / نمایندگان اسرائیل هو شدند!
رسپی بخصوص غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار / فسنجون ناصری/ قبله عالم انگشتاشونم همراه این غذا میل میکردن قطعا +عکس
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و کابینت قهوه ای مسعود پزشکیان با چیدمان زیبا و شیک دختر خوش سلیقه اش/ از پرده شید رول کرکره ای تا سطل زباله کابینتی+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....