دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی شهر زیبای سیاتل 

سه شنبه، 27 مهر 1400
سیاتل از چشم نوازترین شهرهای دنیا در شمال غربی اقیانوس آرام در آمریکاست که مانند نقاشی ای زیبا بر روی کره زمین نقش شده، نامش را از سرخپوستی بومی گرفته و از زیباترین شهرهای جهان است که طبیعت سبزش در کنار آسمان خراش ها برای توریست ها دوست داشتنی و دلنشین است.

سیاتل (انگلیسی: Seattle) در شهرستان کینگ (انگلیسی: King County)، ایالت واشینگتن قرار دارد و جمعیتش ۷۲۵٬۰۰۰ نفر است. سیاتل میان دریاچهٔ واشینگتن و پوجیت ساوند (به انگلیسی:Puget Sound) قرار گرفته است. سیاتل در ۱۶۰ کیلومتری جنوب مرز آمریکا و کانادا قرار دارد. آب و هوای سیاتل بسیار فصلی می باشد. در فصل تابستان، خشک است، اما در فصل زمستان بسیار بارانی است.قبل از ورود اولین مهاجران اروپایی به منطقه سیاتل، ساکنان بومی آمریکایی برای حداقل ۴۰۰۰ سال در این ناحیه زندگی می کردند. سیاتل شهری بندری در ساحل غربی آمریکا است. با حدود ۷۱۳,۷۰۰ نفر جمعیت در سال ۲۰۱۷، سیاتل بزرگ ترین شهر در ایالتواشنگتنو منطقه شمال غربی اقیانوس آرام آمریکای شمالی است. در ماه ژانویه ۲۰۱۳، این شهر سریع ترین شهر در حال رشد بزرگ در آمریکا شناخته شد و در ماه می ۲۰۱۵ با نرخ رشد ۲٫۱ درصدی در میان ۵ شهری قرار گرفت که سریع ترین سرعت توسعه را تجربه می کردند. در ژانویه ۲۰۱۶، سیاتل بار دیگر بزرگ ترین شهر بزرگ آمریکا با سریع ترین نرخ رشد سالانه (۳٫۱ درصد) اعلام شد.سیاتل به عنوان دروازه تجارت با آسیا، چهارمین بندر بزرگ در آمریکای شمالی از نظر حمل و نقل کانتینری از سال ۲۰۱۵ بود.

اقتصاد شهر سیاتل

دفتر اصلی شرکت های کامپیوتری مایکروسافت و آمازون، اولین کافه و دفتر مرکزی استارباکس، و دفتر اصلی شرکت هواپیماسازی بوئینگ در این شهر قرار دارد. ساوند ترانزیت لینک لایت ریل نام قطار شهری سیتل است.

آب و هوای شهر سیاتل

سیاتل معمولا آب و هوایی بارانی و خشک دارد، ماه نوامبر تا مارس، بدترین شرایط آب و هوایی را دارد. سردترین ماه سال، ماه ژانویه و ماه نوامبر مرطوب ترین ماه است، که همراه با موج های شدید باد و طوفان باران می باشد. بهترین زمان سفر از ماه آوریل تا اکتبر است که آب و هوایی لذت بخش و فوق العاده دارد.

جاذبه های گردشگری شهر سیاتل

سیاتل با طبیعت محصور کننده، مانند زمردی سبز در ایالت واشنگتن می درخشد. سرزمین رنگارنگ، دریای بیکران آبی و ساختمان های آسمان خراش نشان از سرزمین سرسبز سیاتل در آمریکا دارند. این شهر هرساله میزبان گردشگران خوش ذوقی از گوشه و کنار دنیاست تا زیبایی هایش را به نمایش بگذارد.

موزه هنر فرای

موزه هنر فرای بیش از همه روی آثار نقاشی و مجسمه سازی قرن ۱۹ میلادی تمرکز دارد و با افتتاح در سال ۱۹۵۲، اولین موزه رایگان ایالت واشینگتن به شمار می رود. این موزه با مجموعه شخصی چارلز و اما فرای که متشکل از ۲۳۰ نقاشی بود، افتتاح شد. امروزه مجموعه موزه شامل نمونه های متنوعی از نقاشی، آثار چاپ و مجسمه سازی می شود. برخی از هنرمندانی که آثار آن ها را می توان در موزه دید، فریتس فون اوده، اوژن بودن و ویلیام-آدولف بوگرو هستند.

گالری هنر هنری

گالری هنر هنری که با نام موزه هنر هنری نیز شناخته می شود، در دانشگاه واشینگتن در سیاتل قرار دارد و اولین موزه عمومی هنر در ایالت واشینگتن به شمار می رود. این موزه توسط تاجری محلی به نام هوراس هنری با اهدای مجموعه هنری خودو همچنین سرمایه گذاری، افتتاح شد. مجموعه موزه شامل بیش از ۲۵ هزار قطعه می شود و تمرکز اصلی آن روی هنر معاصر و تاریخ عکاسی است.

موزه هنر سیاتل

موزه هنر سیاتل یکی از موزه های زیبا که آثار هنری این شهر را در خود نگهداری می کند. در ابتدای ورود به موزه با یک مجسمه مرد ۱۴ متری روبروی می شود که شمارا شگفت زده می کند.

مرکز علمی پاسیفیک (Pacific Science Center)

مرکز علمی پاسیفیک (Pacific Science Center) موسسه ای غیرانتفاعی است که هدف آن روشن کردن جرقه کنجکاوی و اشتیاق برای کشف، آزمایش و تفکر انتقادی است. در این مرکز می توانید در میان پروانه های استوایی قدم بزنید، از تماشای فیلم در صفحه بزرگ دو سینمای آیمکس لذت ببرید، با کهکشان های دور آشنا شوید و از نمایشگاه های مختلف علمی و محققان و دانشمندان محلی را دیدار کنید. این مجموعه عظیم ۲۹ هزار متر مربع مساحت دارد و برای تمام رده های سنی، از کودکان گرفته تا نوجوانان، خانواده ها و بزرگسالان برنامه های متنوعی را ارائه می دهد.

موزه فرهنگ پاپ

موزه فرهنگ پاپ به فرهنگ عامه مردم معاصر می پردازد. با مساحتی حدود ۱۳ هزار متر مربع، بنای موزه از آثار فرانک گری، معمار برجسته معاصر آمریکایی است. گالری های مختلف موزه موضوعات متنوعی را در زمینه فرهنگ عامه پوشش می دهند که برخی از آن ها شامل ژانر هنری خیال پردازی (هنر فانتزی)، سینمای وحشت، بازی های یارانه ای و ادبیات علمی تخیلی می شود. همچنین موزه فرهنگ پاپ میزبان مجموعه ای بزرگ از ترانه های دست نویس، موسیقی آلات شخصی و عکس هایی است که در بزرگداشت موسیقی و موزیسین های سیاتل مانند نیروانا و جیمی هندریکس جمع آوری شده اند.

موزه هنر آسیایی سیاتل (SAAM)

موزه هنر آسیایی سیاتل (SAAM) در یک پارک در محله Capitol Hill سیاتل، واشنگتن، ایالات متحده است. این موزه یکی از موزه هایی با آثار برجسته است.

برج سوزن فضایی (Space Needle)

برج سوزن فضایی (Space Needle) نام سازهای با ارتفاع ۱۸۴ متر، در قلب شهر سیاتل است که با عنوان نماد شهر از آن یاد می شود. فاصله سطح زمین تا چراغ قرمز هشدار هواپیما در نوک برج دقیقا ۱۸۴.۴۰۴ متر است، عرض آن به ۴۲ متر می رسد و حدود ۸۶۶۰ تن وزن دارد. این برج در غرب رودخانه می سی سی پی واقع شده است و در زمان ساخت، بلندترین سازه در این نقطه به حساب می آمد. امروزه این برج یکی از مشهورترین دیدنی های آمریکا محسوب می شود. یکی از دلایل شهرت برج سوزن فضایی، مقاومت آن در برابر زلزله های قدرتمند است. این مقاومت برای ساختمانی با این ارتفاع، در کمتر سازه ای مشاهده می شود. شکل ظاهری این سازه نیز بسیار جالب است. قسمت بالایی آن شبیه دیسکی دایره ای شکل به نظر می رسد و شباهت زیادی به بشقاب پرنده دارد، ظاهری که تا حدی دلیل نام گذاری اش را توضیح می دهد.

موزه آسیایی وینگ لوک

موزه آسیایی وینگ لوک یکی از موزه های زیبا در منطقه Chinatown-International واشنگتن دی سی قرار دارد این موزه در سال ۱۹۷۰ تاسیس شد. این مجموعه دارای ۱۸۰۰۰ اثر از قبیل عکس، اسناد، کتاب ها و تاریخ شفاهی است.

مجسمه پارک المپیک سیاتل

مجسمه پارک المپیک سیاتل یک مجسمه زیبا در پارک المپیک سیاتل است. این پارک توسط موزه هنر سیاتل در مکانی عمومی به وسعت ۹۰۰۰ مترمربع ایجاد و در ۲۰ ژانویه ۲۰۰۷ افتتاح شد.

موزه تاریخ و صنعت سیاتل

موزه تاریخ و صنعت یکی از موزه های زیبا با بیش از ۴ میلیون مصنوعات و عکس و مواد آرشیوی است که در قسمت جنوب دریاچه سیاتل واشنگن واقع شده است. برخی از این مجموعه آثار در گالری جنگل پارک دریاچه نمایش داده شده است.

دریاچه واشینگتن (Lake Washington)

دریاچه واشینگتن (Lake Washington) با ۸۸ کیلومتر مربع مساحت، دومین دریاچه طبیعی بزرگ ایالت واشینگتن آمریکا به شمار می رود و در مجاورت شهر سیاتل قرار دارد. با توجه به وجود ماهی های متنوع، این دریاچه یکی از مقاصد محبوب ماهیگیران به شمار می رود. برخی از شهرهایی که در حاشیه این دریاچه قرار دارند، شامل سیاتل، بلویو و کرکلند می شوند. همچنین جزیره مرسر که در میان دریاچه قرار گرفته است، مکانی ایده آل برای پیک نیک است و در آن مناطقی را برای شنا و ماهیگیری نیز در نظر گرفته اند.

موزه پرواز سیاتل

موزه پرواز سیاتل یکی از موزه های پرواز و هوانوردی خصوصی و غیردولتی شهر سیاتل واشنگتن است. که در قسمت جنوبی شهر واقع شده است. این موزه بزرگترین موزه فضایی و هوانوردوی خصوصی در جهان بوده، و همیشه میزبان بزرگترین برنامه های آموزشی K-12 در جهان است.

و در پایان...

سیاتل از چشم نوازترین شهرهای دنیا در شمال غربی اقیانوس آرام در آمریکاست که مانند نقاشی ای زیبا بر روی کره زمین نقش شده، نامش را از سرخپوستی بومی گرفته و از زیباترین شهرهای جهان است که طبیعت سبزش در کنار آسمان خراش ها برای توریست ها دوست داشتنی و دلنشین است. تپه های رنگارنگ در کنار ساحلی بیکران چشم نوازی می کند، مناظر دریایی رمانتیک در کنار اجرای موسیقی زنده از برترین شهرهای عاشقانه برای سفرهای ماه عسل به شمار می آید. سیاتل در طبیعت سرسبز محصور شده که به شهر "زمرد سبز" معروف گشته و مانند زمردی درخشان در ایالت واشنگتن می درخشد. این شهر بر روی تپه ها ساخته شده و ارتفاعات منحصر به فرد و چشم اندازهای زیبایش گردشگران را مجذوب می کند. برج های مرتفع مدرن در کنار ساختمان های تاریخی در طبیعتی مجذوب کننده ترکیبی عجیب به وجود آورده که زیبایی منحصر به فردی به شهر بخشیده. در این شهر همه چیز مهیاست برای داشتن آرامش و سفری رمانتیک. طبیعت زیبای این شهر دلنشین است و از امن ترین شهرهای جهان می باشد که حدود 600 هزار نفر در آن زندگی می کنند. سیاتل از معدود شهرهای رویایی جهان است که می توان در آن سفری رمانتیک در کنار جنگل های سرسبز و صخره های سر به فلک کشیده را تجربه کرد. سیاتل با مساحت 142.5 کیلومترمربع شهری محصور شده میان کوه و دریاست و مانند بهشتی بر روی زمین که هرساله گردشگران زیادی از گوشه و کنار دنیا به این شهر زیبا سفر می کنند و سفر به آن از هیجان انگیزترین ها می باشد.امیدواریم از خواندن این مطالب لذت ببرید با ساعد نیوز همراه باشید.


5 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 12 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
عاشقانه‌های هادی چوپان و همسرش در آمریکا / آقایون متأهل یاد بگیرید
(عکس) بوسه پدرانه سید محمد خاتمی بر گونه دخترش نرگس / نرگس خاتمی عروس کیست؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
نجات دختر جوان از اقدام به خودکشی توسط پلیس راهور (فیلم)
ماجرای بازداشت پسر سید محمد خاتمی به جرم جاسوسی و نقش وی در ترور شهید هنیه!
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی