دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

صندوق‌های دارا و پالایش یکم با افزایش تقاضای خرید مواجه خواهند شد 

چهارشنبه، 31 فروردین 1401
کد خبر: 201952
ساعدنیوز: کارشناس بازار سرمایه گفت اعطای حق رای در مجمع به سهامداران صندوق‌های دارا یکم و پالایش یکم و رفع خلاهای موجود، استقبال سهامداران از این صندوق‌ها را در پی خواهد داشت.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای محمد خبری زاد گفت: یکی از دلایل مهمی که تاکنون سبب شده تا صندوق دارا یکم و پالایش یکم با استقبال سرمایه گذاران مواجه نشود، سلب حق رای از سهامداران بوده است. زیرا سرمایه گذار به دنبال سهامی می رود که بتواند در مجمع آن شرکت کند و حق اعمال رای و نظر داشته باشد.

همچنین مزایده واحد های ممتاز این صندوق ها نیز سبب می شود تا افرادی که به مدیریت و اعمال نفوذ تمایل دارند، واحد های ممتاز این دو صندوق را خریداری کنند، زیرا واحد های ممتاز یک حق رای ویژه ای را در راستای مدیریت به آن ها خواهد داد.

به گفته کارشناس بازار سرمایه، تمام صندوق های ETF حاضر در بازارسرمایه برخلاف پالایش یکم و دارایکم دارای بازارگردان هستند، به همین علت از ابتدای پذیره نویسی این دو صندوق، بار ها کارشناسان و فعالان این حوزه نسبت به الزام حضور بازارگردان ها در پالایش یکم و دارایکم تاکید داشتند.

آذر ۱۴۰۰ بود که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با مهمترین دغدغه دارندگان واحد های صندوق های قابل معامله یا ETF دولتی مبنی بر نزدیک نبودن آن ها به NAV یا همان ارزش ذاتی بیان کرد که، سازمان بورس و اوراق بهادار ماموریت دارد تا مسایل موجود در این رابطه را برطرف کند. هم اکنون با توجه به ۳ اقدام مذکور از سوی سازمان بورس به ویژه حضور بازارگردان در صندوق دارایکم و پالایش یکم می توانیم شاهد نزدیک تر شدن قیمت معاملاتی این صندوق ها به ارزش ذاتی یا همان nav که فاصله قابل ملاحضه ای با قیمت روی تابلو دارد، باشیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک