دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / نظام وظیفه / اخبار /

سنوات ارفاقی دانشجویان 

دوشنبه، 24 مهر 1396
کد خبر: 147
ساعد نیوز: شرایط برخورداری دانشجویان مشمول از سنوات ارفاقی

به گزارش ساعد نیوز و به نقل از معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، دانشجویانی که در سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده اند، می توانند با موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه، حداکثر به مدت یک سال از سنوات ارفاقی استفاده کنند.
مشمولان می باید حداقل تعداد واحد درسی مشخصی را گذرانده باشند و سپس با موافقت کمیسیون، سه ماه قبل از اتمام سنوات اولیه تحصیلی،درخواست خود را از طریق دانشگاه پیگیری کنند.
 حمیدزاده گفت:طبق تبصره 2 ماده 11 آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی مصوبه هیئت وزیران ، دانشگاه ها موظفند حداکثر ظرف مدت سه ماه از پایان مدت مجاز سنوات اولیه تحصیلی، موافقت خود را جهت بهره مندی دانشجویان از سنوات ارفاقی به سازمان وظیفه عمومی اعلام کنند، در غیر این صورت دانشجویان نمی توانند از سنوات ارفاقی بهره مند شوند.
وی افزود: دانشجویانی که با بهره مندی از سنوات ارفاقی،فارغ التحصیل می شوند،حداکثر یک سال مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند و یا در صورت پذیرش درمقاطع بالاتر نیز می توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.
همچنین، مشمولانی که در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل نشوند،از تاریخ انصراف و یا اخراج از تحصیل یک سال مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

حمید زاده گفت: طبق ماده 13 آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی، دانشجویانی که موفق به بهره مندی از سنوات ارفاقی نشده و در مهلت یک ساله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی، فارغ التحصیل شوند، تا پایان خدمت و یا اخذ کارت معافیت از خدمت ، حق ادامه تحصیل نخواهند داشت .
 


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی