سوءاستفاده از دختر 20 ساله زنی که کشته شده بود ؛ کشف بقایای جسد در کوره زغال‌سازی/ مرد مخوف دستگیر شد

  دوشنبه، 14 خرداد 1403 ID  کد خبر 391179
سوءاستفاده از دختر 20 ساله زنی که کشته شده بود ؛ کشف بقایای جسد در کوره زغال‌سازی/ مرد مخوف دستگیر شد
ساعدنیوز: با کشف جسد یک زن 40 ساله در کارگاه تولید زغال، گره یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های جنایی گشوده شد چراکه هیچ‌کس به دنبال مقتول نمی‌گشت و گزارش مفقودی داده نشده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری، کارآگاهان دایره جنایی پلیس آگاهی مشهد پرونده گم شدن زن جوانی را زیر ذره‌بین تحقیقات بردند که هیچ نشانه‌ای از گم شدن او وجود نداشت، به طوری که گویی حادثه‌ای رخ نداده است و آن زن در مکانی نامعلوم به زندگی ادامه می‌دهد.

اما سطور تنها برگ این پرونده که گزارشی از گم شدن این زن در یکی از مراکز زیارتی بود، ذهن جستجوگر کارآگاه را قانع نمی‌کرد. این گزارش بیانگر آن بود که دختر 20 ساله‌ای با خاله‌اش تماس گرفته و به او گفته است با مادرم برای زیارت آمده بودیم که او ناگهان گم شد و جست‎جوهای من برای پیدا کردن او نتیجه‌ای نداشت. همه ماجرا طوری رقم خورده بود که انگار مادری دخترش را رها کرده و به دنبال زندگی و بدبختی‌های خودش رفته است چراکه آن زن مدتی قبل از شوهرش در شهرستان قوچان طلاق گرفته و برای ادامه زندگی به همراه دخترش به مشهد مهاجرت کرده بود.

با وجود این، کارآگاه احتمال می‌داد که در پس این حادثه عادی ماجرای تلخ اما رمزآلودی وجود داشته باشد به همین دلیل بی‌درنگ به سراغ قاضی ویژه قتل عمد مشهد رفت و تار و پود افکارش را به تصمیم قاضی دکتر صادق صفری گره زد.

هیچ سرنخی از جنایت در این تک‌برگ گزارش مفقودی دیده نمی‌شد و مقام قضایی نیز در تردید قرار گرفت. در همین حال مقام قضایی نیز به تجربه جنایی خود اعتماد کرد و دستور تحقیق از افراد مظنون را توسط کارآگاه داد.

طولی نکشید که سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمدآگاهی) به طرف منزلی در انتهای بولوار توس مشهد حرکت کرد. سروان منفرد (افسرتحقیق) نیز که او را همراهی می‌کرد نگاهی به نشانی ثبت‌شده روی برگه شکایت انداخت و نقشه پلیسی طراحی‌شده را یک بار دیگر مرور کرد چراکه آنها به منزل مردی می‌رفتند که «فاطمه-ت» (زن گمشده) را به عقد موقت خود درآورده بود.

دقایقی بعد کارآگاهان به طور سرزده مقابل مردی قرار گرفتند که دختر بسیار جوانی نیز در آنجا زندگی می‌کرد. آن دختر 20 ساله فرزند زن گمشده 40 ساله‌‎ای بود که هیچ اثری از او وجود نداشت. مرد میان‎سال که از مشاهده کارآگاهان غافلگیر شده و حیرت کرده بود، خیلی تلاش می‌کرد خونسردی خود را حفظ کند و به راحتی به سوالات انحرافی کارآگاهان پاسخ می‌داد.

در همین هنگام بود که چشمان تیزبین کارآگاه در اطراف منزل به جستجو درآمد و ناگهان تکه‌ای از حلقه آهنی را دید که تقریبا شبیه دستبندهای پلیس بود. این فرضیه که وی از عناوین جعلی نیروهای نظامی و یا امنیتی سوءاستفاده می‌کند در ذهن کارآگاه «نجفی» قوت گرفت و بدین ترتیب کلمات رمزآلود کارآگاهان در جملات آنان به گونه‌ای رقم خورد که افسر تحقیق مرد مظنون را برای گفتگویی محرمانه به داخل اتاقی دیگر کشاند.

کارآگاه که با دستور ویژه قاضی شعبه پرونده‌های جنایی وارد عمل شده بود چشم به لپ‌تاپی دوخت که در گوشه اتاق روی زمین قرارداشت. بازبینی لپ‌تاپ در یک لحظه افکار کثیف مرد مظنون را نمایان کرد چراکه فیلم های مستهجن زیادی از زنان و حتی زن گمشده در آن ضبط شده بود. اما دختر 20 ساله در این هنگام از بیرون وارد منزل شد و با دیدن این صحنه ناگهان پا به فرار گذاشت. او احتمال می داد کارآگاه فیلمی از او را هم دیده باشد.

با این فرار پشت پرده یک ماجرای جنایی در فرضیه احتمالی کارآگاهان آشکار شد و دیگر تردیدی باقی نماند که «فاطمه-ت» به مکان نامعلومی نگریخته است. دقایقی بعد با کشف دستبند فلزی پلیس از منزل مرد مظنون، مشخص شد که او عنوان نیروهای امنیتی را نیز برای خودش جعل کرده و احتمال وقوع جنایت وجود دارد. بنابراین با دستور قاضی دکتر صادق صفری، متهم مذکور به پلیس آگاهی منتقل شد و در دایره قتل عمد آگاهی مورد بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت.

مظنون به راحتی همه موارد مطرح شده از سوی کارآگاهان را انکار کرد و گفت: من کارگاه تولید زغال دارم و سال گذشته زنی را که به عقد موقت خودم درآورده بودم به یکی از مراکز زیارتی بردم، اما او به طور ناگهانی گم شد و من هم بعد از این ماجرا دختر او را به عقد موقت خودم درآوردم که با هم زندگی می‌کنیم.

این جملات برای کارآگاهان رنگ واقعیت نداشت به همین دلیل آنها با شگردی تخصصی دختر 20 ساله را هم به پلیس آگاهی کشاندند و او را نیز مورد بازجویی قرار دادند. دختر جوان که گویی از ماجرایی وحشتناک دلهره عجیبی داشت، با دستانی لرزان گفت: «حسن-ق»که با مادرم زندگی می‌کرد، از پاییز سال گذشته ادعا کرد مادرم خودکشی کرده و او مادرم را به درمانگاه محرمانه‌ای برده است که به نیروهای امنیتی تعلق دارد و آنجا تحت درمان است.

وی ادامه داد: او به من گفت مادرت که تاکنون در کما به سر می‌برد، امروز انگشت خودش را تکان داد و ما امیدوار شدیم به هوش می‌آید. ولی «حسن» مرا تهدید کرد که اگر در این باره به کسی چیزی بگویم همه خانواده‌ام را در قوچان به قتل می‌رساند چراکه او خودش را وابسته نیروهای امنیتی قلمداد می‌کرد و من هم از این تهدید وحشت داشتم.

با این اظهارات، دوباره «حسن-ق» با نظارت مستقیم قاضی ویژه قتل عمد به اتاق بازجویی هدایت شد و این بار با مشاهده صحنه‌های مستهجن که در لپ‌تاپ ذخیره کرده بود ناگهان «افکار کثیف» خود را از لانه تاریک ذهنش بیرون کشید و به «جنایت سیاه» اعتراف کرد.

او که در حضور قاضی دکتر صادق صفری راز قتل زن 40 ساله را بازگو می‌کرد، با بیان اینکه او را ابتدا با قرص‌های خواب‌آور بیهوش کردم، درباره این جنایت هولناک گفت: وقتی در حالت بیهوشی قرار گرفت، شیر گاز شهری را باز کردم تا خفه شد. سپس جسدش را در کنار یکی از کوره‌های تولید زغال دفن کردم و روی آن را هم با سیمان و سرامیک پوشاندم.

با این اعترافات تکان‌دهنده، بلافاصله گروه کارآگاهان در کنار قاضی ویژه قتل عمد عازم کارگاه تولیدی شدند و با کمک بی‌شائبه نیروهای آتش‌نشانی جسد زن جوان را از زیر خروارها خاک بیرون کشیدند.

در همین حال سرتیپ دوم احمد نگهبان جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان جزئیاتی از هوشیاری کارآگاهان در کشف این پرونده پیچیده جنایی که با بهره‌گیری از تجربیات ارزنده و دستورات قاطع قضایی به نتیجه رسید، گفت: در این پرونده جنایی هیچ سرنخی از ماجرای گم شدن زن 40 ساله وجود نداشت. فقط آذرماه سال گذشته، به دنبال گزارش گم شدن این زن، در حالی پرونده‌ای تشکیل شده بود که هیچ‌یک از اطرافیان این زن نیز به پلیس آگاهی یا مراکز انتظامی مراجعه نکرده بودند، به گونه‌ای که تصور می‌شد زن جوان به زندگی خود ادامه می‌دهد؛. اما تیزهوشی یکی از افسران ارشد پلیس آگاهی به یک ماجرای جنایی گره خورد که با حمایت‌های قضایی و دستورات محرمانه به نتیجه رسید.

وی با تقدیر ویژه از سرهنگ نجفی و سروان منفرد خاطرنشان کرد: گاهی کشف یک جرم ذهن کارآگاهان را به طور شبانه‌روزی درگیر می‌کند و آنها در هر ساعت از زندگی خود به دنبال سرنخ‌هایی می‌گردند که رازی را کشف کنند تا خونی پایمال نشود و مجرمی ازچنگ عدالت نگریزد.

این مقام ارشد انتظامی همچنین از نظارت‌ها و دستورهای خاص مقام قضایی قدردانی کرد و افزود: با آنکه زمینه‌سازی تبهکار خطرناک برای فریب دختر مقتول بسیار زیرکانه بود، اما کارآگاهان دایره قتل عمد آگاهی موفق شدند راز این جنایت سیاه را فاش کنند. بنابراین همه افرادی که افکار کثیفی دارند و به دنبال هوسرانی می‌روند به یاد داشته باشند که روزی باید تاوان تبهکاری‌هایشان را بپردازند.

سردار نگهبان تصریح کرد: تحقیقات بیشتر برای واکاوی ادعاهای متهم و همچنین افشای زوایای پنهان این جنایت تکان‌دهنده همچنان ادامه دارد.


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 هفته پیش

خدا حفظتون کنه الهی همیشه سلامت وتندرست باشین
بازدیدکننده
3 هفته پیش

سلام وخدا قوت الهی ک همیشه پیروز وسرافراز وسلامت باشید
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (299 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (178 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (120 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (75 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (46 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (34 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (28 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی (20 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (17 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (16 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دختر پشت کنکوری قصد کشتن کل خانواده را داشت
دانلود آهنگ جدید «بیا بریم کوه» از رضا ملک زاده+فیلم/ پاشو دنیا رو جمع کن بریم دریا کنار...
فال روزانه امروز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 8 تیر 1403
اولین برنامه جوکر با حضور خانم‌ها ؛ اسامی شرکت‌کنندگان +عکس/حتما از خنده تلف میشیم با اینا...
فال قهوه با نشان روز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 8 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 8 تیر 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 8 تیر ماه 1403
زاکانی از انتخابات انصراف داد
درخواست کمک مالی از محمود احمدی نژاد در مراسم ختم مادر سردار سلیمانی و پاسخ وی
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد