ساعدنیوز
ساعدنیوز

سوالاتی که قبل از ازدواج باید بپرسید !

  سه شنبه، 15 مهر 1399   زمان مطالعه 10 دقیقه
سوالاتی که قبل از ازدواج باید بپرسید !
عشق به تنهایی برای یک ازدواج موفق کافی نیست بلکه آنچه که بیش از همه اهمیت دارد برآورده شدن معیارهای مناسب انتخاب همسر و داشتن تفاهم است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،ازدواج و شروع یک رابطه مشترک مستلزم وجود عناصر مهم مانند مسئولیت پذیری، مشخص بودن انگیزه های ازدواج، عشق و علاقه، شور زندگی، متعهد بودن و... است. دوران نامزدی یا آشنایی قبل از ازدواج فرصت مناسبی است تا به شناخت کافی از طرف مقابل خود دست یابید. برای این منظور پرسیدن سوالات قبل از ازدواج راهی است برای آشنایی بیشتر با فردی که قصد ازدواج با او را دارید.

۶ سوال مهم پیش از ازدواج

۱- مسائل مالی

پیش از ازدواج در گرمای یک رابطه، یکی از مسائلی که کمتر به آن پرداخت می شود؛ مسائل مالی و ایده مدیریت اقتصادی زندگی می باشد. بسیاری در نگاه مالی به یک رابطه تنها شغل و دارایی کنونی همسر را در نظر می گیرند. اما نکته مهم تری وجود دارد؛ چرا که مهم تر از داشتن دارایی، نحوه پرداخت و مدیریت آن در زندگی نقش دارد و نبود سیاست کافی در برنامه ریزی مالی، یکی از عامل های اصلی طلاق و جدایی می باشد.

ممکن است متوجه شده باشید که نگاه شریک زندگیتان نسبت به پول متفاوت است. او ممکن است محتاط تر عمل کرده و خریدهای خود را با دقت بالاتری انجام داده و یا به محض کسب مال، آن را برای خرید لوازمی که دوست دارد، خرج کند. این تفاوت نگرش به دارایی در زمانی که بسیاری از جنبه های زندگی از جمله مال، مشترک می شود؛ می تواند اختلافات و مشاجره های متعددی را به همراه داشته باشد. در اینجا زوجین بایستی ابتدا اولویت های مالی خود را با یکدیگر منطبق نمایند.

  • اینکه منبع درآمد اصلی برعهده چه کسی می باشد؟
  • برنامه تصمیم گیری برای پرداخت هزینه ها چگونه است؟
  • حد مطلوب صرفه جویی چه مقدار می باشد؟
  • در صورت از دست دادن کار یا تصمیم به ادامه تحصیل، چه نتیجه بدست خواهد آمد؟
  • چقدر بدهی دارید و دارایی ها چیست؟
  • برنامه برای خرید یا رهن خانه چیست؟

و دیگر مباحث مرتبط که باید پیش از ازدواج روشن شود.

تصمیم گیری مالی، دیگر مباحث زندگی را تحت تاثیر خود قرار می دهد

محققی به نام جفری دوی و همکارانش کشف کردند که صحبت در مورد پول مهم است، زیرا بحث در مورد پول همیشه در مورد خود آن نیست چرا که اختلاف نظر مالی نه تنها در زمینه اقتصادی، بلکه احترام، گرمای ارتباط، تصمیم گیری های زندگی و همدردی را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد. تحقیقات دوی نشان می دهد که گاهی اوقات بحث در مورد وضعیت مالی آسان تر از پرداخت به مسائل ناشی از آن است.

پول می تواند باعث ایجاد فشار زیادی در خانواده شود و مطالعات نشان می دهد که امور مالی یکی از دلایل اصلی طلاق است. لزوما لازم نیست که در مورد همه چیز توافق کنید و شاید یکی از شما در برخی جنبه های آن از دیگری بهتر باشد.

۲- نحوه بحث و مشاجره در مورد موضوعات

مشاجره یا مشاجره نکردن، صرفا امری مثبت یا منفی نیست، بلکه نحوه مباحثه و مشاجره و تبادل نظر در مورد مسائل مختلف زندگی که در مورد آن اختلاف نظر دارید؛ مهم است. بدین منظور دو طرف یک رابطه عاطفی بایستی با نحوه استدلال و درک معنای زندگی و برخورد با آن از سوی یکدیگر آشنا شوند. تحقیقات شناختی، الگوهای واکنشی مختلفی را در مورد نحوه مشاجره زوجین، تعیین نموده اند که در صورتی که مباحثه های شما نیز در زمره این الگوهای بد قرار می گیرند می بایست به فکر راه حلی برای تصحیح نحوه بر خورد با همسر در زمان اختلاف نظر باشید.

یکی از الگوهای نامناسب در ازداوج، حمله و عقب نشینی ناگهانی در مورد مسائل می باشد که این حمله به طور معمول توسط زن صورت می گیرد. برای مثال اگر شخصی که قسمت بزرگی از درآمد خانواده را بر عهده دارد؛ در مورد تصمیم گیری های مشترک خود را مستقل بداند، به طور معمول توسط فرد مقابل مورد حمله قرار گرفته و به طور کلی فردی که به دنبال تغییر در رابطه یا موقعیت های مسئولیت ها می باشد؛ توسط طرف مقابل مورد حمله قرار می گیرد. مشکل این الگو در این است که در دیگر جوانب زندگی رخنه کرده و موجب پرخاش گری یا عقب نشینی در دیگر مسائل می شود.

از چهار الگوی رفتاری نامناسب در مشاجره بپرهیزید:

  • نقد شخصیتی: حمله به شخصیت طرف مقابل بدل از بررسی رفتاری که از او برآمده.
  • تحقیر: سوء قصد آگاهانه به شخصیت طرف مقابل و در میان گزاشتن نکات منفی او که ربطی به مسئله کنونی ندارد.
  • دفاع متعصبانه: امتناع از پذیرفتن مسئولیت، عقب نشینی، پرداختن تنها به مشکلات فرد مقابل یا تکرار بازگو کردن تلاش های خودتان.
  • مانع تراشی: که همان رفتار حمله و عقب نشینی است که پیشتر توضیح دادیم.

۳- نحوه درک شخصیت مقابل

شاید در میان این موارد درک شخصیت کمتر مورد توجه قرار گیرد اما شناخت شخصیتی و نیازهای احساسی و روانی، یکی از مهم ترین تحقیقاتی است که پیش از ازدواج باید انجام شود. در حالی که همگی قبل از ازدواج در مورد تفاهم ها و اشتراک ها صحبت می کنند؛ پس از آن ممکن است، استرس و فشار کاری و خانوادگی، خلق و خوی فرد مقابل را متفاوت از آنچه جلوه می داده، نشان دهد و موجب تغییر اهداف، خواسته ها و کردار یک فرد شود که هم جهت با شریک زندگی او همچون قبل نباشد.

در زندگی مشترک ممکن است، آنچه رخ می دهد از تصورات یکی از زوجین خارج باشد و اینجاست که همسر با واکنش قصد تغییر شرایط را دارد و در این مسیر شخص مقابل یا با او هم سو شده و یا در مقابل وی می ایستد. به طور کلی اینگونه می پنداریم که باورهای ما نسبت به یک شخصیت ثابت و غیر قابل تغییر است.

اما اگر به منعطف بودن شخصیت ها معتقد باشیم؛ با این باور به تفحص و جستجوی بیشتر در اعماق یک شخصیت مقابل خواهیم پرداخت و در مقابل تغییرات ناگهانی طرف مقابل کمتر شگفت زده شده و پاسخ و واکنش بهتری خواهیم داد.

۴-ایده و تفکر شما در مورد زندگی مشترک

زندگی یک تجربه مشترک است که معنای آن می تواند به نحو متفاوت و متنوعی با توجه به نیاز احساسی افراد حاضر در آن پیش رود. پس بهتر است خود و همسر آینده خود، پیش از ازدواج، معنای حقیقی رابطه را با توجه به نیاز و احساساتی که دارید و برگرفته از اصول تعریف نمایید.

ابتدا بهتر است نقش هر کدام در زندگی معلوم شود به طوری که آیا یک شخص بر روی درآمد و دیگری مدیریت منزل کار خواهد کرد و یا هر دو تمایل به انجام شغل خاصی را دارند؟ تمایل به ادامه تحصیل وجود دارد؟ و چگونه می توان با وجود حفظ صمیمیت، استقلال هر دو عضو رابطه را حفظ نمود.

گاهی برخی از افراد، بسیاری از رفتارهای دوران مجردی خود را پس از ازدواج ادامه می دهند. آن ها ممکن است، قسمت بزرگی از وقت خود را صرف گذراندن با دوستان کرده و درآمد مالی را مجزا از همسر نگه داشته و در یک مسیر جدا از همسر و موازی با آن حرکت کرده که در نقطه های کوچکی از زندگی به یک دیگر متصل می شود.

برخی نیز با شروع زندگی به عنوان متاهل، تمامی نیازها، رویاها و دستاوردهای خود را با شریک زندگی خود به اشتراک می گزارند. ماهیت اینکه از نظر مالی به همسر خود وابسته باشید یا نه صرفا شما را مستقل یا وابسته نشان نمی دهد. چرا که گاهی اگر زوجین در زمینه امور زندگی بتوانند به توافق خاصی برسند

  • آیا ما هر دو مایل هستیم در مهارت های ارتباطی خودمان کار کنیم و با یکدیگر همکاری کنیم؟
  • آیا اعتقاد دارید که ما باید همه چیز را با هم انجام دهیم؟
  • انتظارات شما درباره چگونگی وقت آزاد ما چیست؟
  • آیا فکر می کنید که ما به یکدیگر گوش می دهیم؟

۵- تجربیات دوران کودکی

وقتی برای در میان گزاشتن تمامی تجربیات دوران خردسالی و کودکی وجود ندارد و نیاز نیست جزئیات ریز این بازه زمانی مهم از زندگی را با دیگری در میان بگزارید. بلکه در این بخش در مورد تجربیات سخت و یا مهم زندگی که با آن رو به رو شده اید صحبت کنید. تجربیات کودکی، نقش بزرگی در شکل گیری شخصیت کنونی ما دارند و وجود تجربیات، سلایق، تفکرات و تصمیم گیری های مشترک می تواند جنبه مثبتی در یک رابطه باشد.

یک ترس اجتماعی می تواند از زمان کودکی یک فرد را دنبال کرده و آشنایی طرف مقابل با این معضل می تواند به تصمیم گیری و کمک رسانی هر چه بیشتر او پیش از ازدواج کمک کند.

  • دوران کودکی شما چطور بود؟
  • خانواده تان با شما مهربان بود؟
  • آیا فکر می کنید در طول تعطیلات با خانواده تان مشکل دارید؟
  • چه ارزش های خانوادگی را برای ازدواج خودمان در نظر دارید؟
  • در مور خانواده خودتان چه چیزی دوست دارید و دوست ندارید؟

۶- فرزند داشتن و تربیت آن ها

به دلیل اینکه در پیش از ازدواج ما به رابطه به عنوان شوهر و همسر نگاه می کنیم، نقش پدر و مادر در این موقعیت فراموش شده و حتی زمانی که به مسئله فرزندآوری نگاه می کنیم؛ آن را تنها در قالب یک تخیل از چند کودک نازنین، در ذهن خود به جریان در می آوریم. بهتر است لحظه ای از رویای آرمانی خود در این زمینه خارج شده و به یادآورید که مسئله چگونگی و اختلاف نظر در تربیت فرزندان، یکی از اصلی ترین عوامل طلاق است.

در این بحث، نحوه رفتار، ضوابط تربیت، آرمان های یک کودک نمونه باید میان دو شخص رد و بدل شده تا به نگاه و توافقی یکسان در زمینه کودکان دست یابند.

آیا شما فکر می کنید یک رویکرد مقرراتی یا رویکرد آزادانه را در تربیت کودکان در نظر بگیرید؟ یا با ارائه ارشادات کافی، تصمیم گیری را به او بسپارید؟

سوالاتی که پیش از ازدواج باید بپرسید:

  • آیا می خواهید فرزند داشته باشیم؟
  • اگر ما تصمیم بگیریم، چند فرزند می خواهیم داشته باشیم؟
  • چه مدت بعد ازدواج فرزند داشته باشیم؟
  • فلسفه والدین شما چیست؟
  • اگر هردو شاغل هستید: آیا یکی از ما پس از داشتن فرزند، در خانه می ماند؟

۷- عادات شخصی

اگر پیش از ازدواج با شریک زندگیتان زندگی نکنید، گاهی اوقات این چیزهای ظاهرا ناچیز است که واقعا می تواند زیر پوست شما قرار بگیرد و مشکلی بزرگتر از حد انتظار داشته باشد.

ایا در منزل سیگار یا نوشیدنی الکلی مصرف میکنید؟
آیا در سیستم قضایی پرونده دارید؟
چگونه می توانیم کارهای خانگی را تقسیم کنیم؟

ایا زن را به چشم همراه میبینید یا فردی که کل امورات منزل به عهده اوست؟

ایا لباس های زیر را خودتان شست و شو میکنید؟

۸- اعتقادات معنوی و مذهبی

اگرچه مذاهب و باورهای معنوی تابعیت جامعه هستند، اما سوالات مذهبی پیش از ازدواج می توانند نقش مهمی در ازدواج شما ایفا کنند.

این سوالات را در نظر بگیرید:

آیا دین نقش مهمی در زندگی شما دارد؟
آیا فکر می کنید ایمان و معنویت در ازدواج مهم هستند؟
تصویر شما از خدا چیست؟

چقدر به دین و پوشش و حتی حضور در مهمانی ها اهمیت میدهید؟

اگر اختلاف نظر شدیدی میان دو نامزد پیش از ازدواج وجود دارد؛ باید حتما این مسئله را حل نمایند. , بهترین راه برای داشتن ازدواج موفق مراجعه به مشاوره پیش از ازدواج و استفاده از آموزش های لازم قبل ازدواج است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (450 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (252 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (196 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (190 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (174 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (73 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (54 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (50 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (47 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (40 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (35 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (34 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (34 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (33 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (32 نظر)
دیگران می‌خوانند   
مرد بی‌دماغ و ماجرای عجیب استجابت دعای باران! اولین تصویر از خواهر بانو جورجینا همسر رونالدو/مشخصه برای خواهرزاده هاش خاله خوبیه ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت/ بانی این قتل مشکوک کیست؟ استعداد جالب علیرضا بیرانوند در یاد دادن زبان لری به خارجی ها/ صدبارم ببینی بازم کمه😂+ویدیو سقوط مرگبار شهردار سابق دیواندره از پل +جزئیات اقدام تحسین برانگیز پاکبان زنجانی در برگرداندن کیف پر از طلا و دلار به صاحبش/ درود به شرفت خاطره فریدون زندی از اتفاق عجیب و منشوری یک بازیکن در رختکن تیم ملی! سکانس خنده دار حامد آهنگی: وقتی برنده مسابقه میشه و نمیتونه خوشحالیشو کنترل کنه/این بشر عالیه... یک توله خوک ناقص‌الخلقه قربانی تشعشع رادیواکتیو، فاجعۀ «چرنوبیل» +عکس نگاهی به میز عزای لوکس و پر زرق و برق مادر پانته‌آ بهرام با چیدمانی از گلهای طبیعی و شمع +عکس/ روحشون شاد عزت‌الله ضرغامی دست به اسلحه شد + فیلم ابتکار جالب داوطلب کنکور انسانی برای مدیریت زمانش سر جلسه امتحان+عکس/ از الان مشخصه رگه هایی از مدیریت توی وجودش هست👌 تیپ متفاوت پاشا جمالی، مهیار «نون خ» در کافه +عکس رونمایی آریا عظیمی نژاد، داور عصر جدید از همسر جوان و کم سن و سالش+عکس/ چه ژست عاشقانه‌ای هم گرفتن رامین رضاییان ستاره تیم ملی و رونمایی از بدن ورزشکاری اش/ ماشالله به این آمادگی +عکس 50 اُمین سالروز تولد ساناز سماواتی، تانیا خانم نون خ در کنار همسرش+ویدئو / چه عاشقانه متفاوتی... ضیافت ناهار خوشمزه مرتضی پورعلی گنجی در یک رستوران ایرانی به صرف کباب و جیگر /چه جای دنجی😍👌+ویدئو تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر/ روحشان شاد آشپزی ماهرانه و میز رنگارنگ نسرین مقانلو برای بازیگران و رونمایی از خونه زندگی شیک و لوکسش/ چقدر کدبانو+عکس عرض ارادت و ابراز علاقه به رهبر معظم انقلاب به سبک پسر یک کارگر+عکس جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف! رازهای پنهان زندگی شخصی علی دایی که از آن بی خبرید/ از گیتار نوازی اسطوره تا مستاجری و تسلطش به 5 زبان و.... پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف سفر فصل بهاری حسن روحانی به زادگاهش، سرخه و حضور در خانه ابدی پدر و مادر و خواهرش+عکس قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه/ ثروت فاتحه علم را خواند؟ ماجرای خنده دار خواستگار سرزده نعیمه نظام دوست که مادرش روی آنتن زنده تلویزیون لو داد/ از همون اول بلبل زبون بودم...+ویدیو گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده (فیلم) تسلط جالب صهبا شرافتی، روناک سریال نون خ به زبان کره ای/ از خود جومونگ بهتر حرف زد😂 نگاهی به جشن تولد ساده و خودمونی مادر نعیمه نظام دوست شرکت کننده خوش خنده برنامه اُسکار+عکس/ چقد چهره مامانش دلنشینه رئیس بانکی که فقط به معتاد‌ها وام می‌داد، بازداشت شد+ عکس‌ نگاهی به میز و صندلی کار چوبی و نسرین نصرتی فهیمه سریال پایتخت/ شبیه عتیقه و وسایل با ارزشه +عکس همسر بیرانوند قبل و بعد معروف شدن شوهرش +عکس تلاوت دلنشین قرآن توسط دختر و پسر با استعداد سید بشیر حسینی در خانه بدون تجمل و ساده شان+ویدئو/ماشالا چه بچه هایی تربیت کرده... تغییر استایل رامبد جوان در برنامه اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس عکس زیبایی که ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ از پشت صحنه منتشر کرد تصویری از خانه ابدی همسر جوان زیبا بروفه/ روحش شاد و یادش گرامی خوانندگی باورنکردنی علی دایی و مهدی مهدوی کیا برای تیم پرسپولیس!+ عکس حرکات جالب و سوباسایی حامد آهنگی و پسرش وسط جشن تولد/ خونه تبدیل به استادیوم فوتبال شد!+ویدیو اولین همایش ملی ایده‌ها و راهکارهای نوین در توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه کارگاه رقص مهرداد و غزاله بهانه ای برای سوء استفاده جنسی از دختران ایرانی/ حواشی داغ امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403
تیتر امروز   
مرد بی‌دماغ و ماجرای عجیب استجابت دعای باران! ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت/ بانی این قتل مشکوک کیست؟ سقوط مرگبار شهردار سابق دیواندره از پل +جزئیات اقدام تحسین برانگیز پاکبان زنجانی در برگرداندن کیف پر از طلا و دلار به صاحبش/ درود به شرفت خاطره فریدون زندی از اتفاق عجیب و منشوری یک بازیکن در رختکن تیم ملی! جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف! پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف رازهای پنهان زندگی شخصی علی دایی که از آن بی خبرید/ از گیتار نوازی اسطوره تا مستاجری و تسلطش به 5 زبان و.... قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه/ ثروت فاتحه علم را خواند؟ گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده خوانندگی باورنکردنی علی دایی و مهدی مهدوی کیا برای تیم پرسپولیس!+ عکس کارگاه رقص مهرداد و غزاله بهانه ای برای سوء استفاده جنسی از دختران ایرانی/ حواشی داغ امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم