دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

سونوگرافی چهار بعدی چیست و چگونه انجام میشود؟ 

شنبه، 28 فروردین 1400
سونوگرافی چهار بعدی روشی است برای بازتولید تصویر جنین داخل رحم شما. در این اسکن برای خلق تصویر از امواج صوتی استفاده می‌ شود. در سونوگرافی سه بعدی می‌توانید تصویر سه بعدی جنین خود را ببینید.

سونوگرافی چهاربعدی یکی از روش های تصویربرداری رایج در دوران بارداری می باشد . این نوع از سونوگرافی به دلیل مجهز بودن به دستگاه پیشرفته تصاویری دقیق از حالات جنین می دهد. با این روش مادر دیگر درباره سلامت جنین نگران نمی باشد و از حرکات او باخبر می شود.یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر خانمی دوران بارداری وی است و به همین جهت پیشنهاد می شود که تمامی مراقبت های دوران بارداری و همچینن آزمایش های لازم پیش از بارداری و همچنین در زمان بارداری باید به طور منظم و به موقع انجام بگیرد زیرا از این طریق شما می توانید فرزندی سالم را به دنیا بیاورید.

تفاوت سونوگرافی دو بعدی، سه بعدی و چهار بعدی چیست؟

شاید تا به حال از خودتان پرسیده باشید انواع سونوگرافی چیست و کدام بهتر است . در این بخش قصد داریم انواع مختلف سونوگرافی دو بعدی، سه بعدی و سونوگرافی چهار بعدی را توضیح دهیم .

سونوگرافی دو بعدی استاندارد، سونوگرافی سیاه و سفید است که پزشک در بررسی آناتومی جنین به عنوان بخشی از مراقبت های دوران بارداری و گاها برای تشخیص بارداری انجام می دهد. تصویر و جزئیات جنین برای افراد غیر متخصص در سونوگرافی دو بعدی چندان قابل تشخیص نیست، اما پزشکان و افراد آموزش دیده می توانند با همین سونوگرافی معمولی هم تشخیص لازم را بدهند.

سونوگرافی سه بعدی تصویری سه بعدی از جنین نشان می دهد. در سونوگرافی سه بعدی می توانید تصویری واقعی تر از چهره جنین خودتان را ببینید.

در سونوگرافی چهار بعدی به تصاویر سه بعدی حرکت نیز افزوده می شود یعنی می توانید در طول عمل سونوگرافی فیلم زنده حرکت جنین در شکم مادر را مشاهد کنید.

سونوگرافی چهار بعدی

روش کار سونوگرافی چهار بعدی

تصویر برداری از جنین در رحم با استفاده از سونوگرافی چهار بعدی به روش زیر است:

  • دستگاه مبدل بر روی شکم شما حرکت داده می شود.
  • این دستگاه امواج صوتی را از طریق شکم به رحم می فرستد.
  • این امواج صوتی جنین را با استفاده از پژواک بزرگنمایی می کند.
  • مانیتور این پژواک ها را دریافت کرده و به صورت تصویر نشان می دهد.
  • اگر جنین حرکت کند یا ضربه بزند تصویر آن در سونوگرافی دیده می شود.

نتیجه سونوگرافی چهار بعدی

در هنگام سونوگرافی چهار بعدی پزشک به شما کمک می کند جنین را مشاهده کنید. این سونوگرافی به شما کمک می کند متوجه شوید جنین در حال حاضر چه کاری انجام می دهد. نتایج سونوگرافی چهار بعدی به پزشک شما بستگی دارد. در برخی موارد تصویر از جنین مشاهده می کنید اما برخی پزشکان فیلم چهار بعدی جنین را به شما نشان می دهند.

زمان انجام سونوگرافی چهار بعدی

پزشک شما بهترین فردی است که می تواند به شما بگوید چه زمانی باید سونوگرافی چهار بعدی انجام گیرد. برخی پزشکان پیشنهاد می کنند در هفته بیست و هفتم بارداری تا هفته سی و دوم بارداری این سونوگرافی انجام شود اما برخی دیگر پیشنهاد می کنند بین هفته بیست و ششم بارداری تا هفته سی ام بارداری این سونوگرافی انجام شود.
در هفته نوزدهم بارداری تا هفته بیست و چهارم بارداری جنسیت جنین با استفاده از این سونوگرافی مشخص می شود. بهتر است با پزشک مشورت کنید و ببینید چه زمانی برای جنین مناسب تر است که این سونوگرافی انجام شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی