دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

سوراخ باک بنزین را چگونه تعمیر کنیم؟ 

پنجشنبه، 30 آذر 1402
نشتی بنزین از موارد مهمی است که روی عملکرد خودرو تأثیر گذاشته و می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. ما در ادامه این مطلب از ساعد نیوز نحوه تعمیر باک سوراخ شده را بررسی می کنیم.

گاهی اوقات بر اثر مرور زمان، فرسودگی باک بنزین در تماس با ناخالصی های بنزین رخ داده و بدون هیچ گونه آسیب خارجی، صدمه دیده و سوراخ می شود. این سوراخ ها می توانند بسیار ریز بوده و رفته رفته بازتر شوند. باک خودرو در سطح پایین تری قرار گرفته و در تصادفات نیز مورد آسیب قرار می گیرد. به طور مثال برخورد با سنگ در بخش عقب خودرو یا عبور از روی یک مانع سخت، می تواند به آسیب باک بنزین منجر شود.

تعمیر سوراخ باک بنزین

بسته به این که باک بنزین خودروی شما پلاستیکی یا فلزی باشد، صدمات وارده به آن شدت و ضعف متفاوتی خواهند داشت و به همان نسبت طول عمر باک نیز متفاوت است. شکستن و آسیب باک بنزین خیلی زود خود را نشان می دهد و نشتی و بوی بنزین نشانه هشدار قطعی برای راننده و مالک خودرو خواهد بود. شما روش های مختلفی برای تعمیر باک بنزین مقابل خود دارید که در ادامه معرفی می شوند.

تعمیر باک بنزین پلاستیکی با چسب

چسب باک بنزین برای باک های بنزین پلاستیکی کاربرد دارد و شما نمی توانید باک بنزین فلزی را به کمک این چسب ها بچسبانید. در صورتی که باک بنزین ترک خورده یا به شکلی شکسته باشد که امکان چسباندن آن وجود داشته باشد، می توانید از چسب باک بنزین برای چسباندن و ترمیم آن استفاده کنید. در واقع اگر سوراخ شدگی یا شکستگی باک بنزین بسیار بزرگ باشد، امکان چسباندن آن وجود ندارد و چسب باک تنها برای سوراخ های کوچک موضوعیت دارد.

در صورتی که در خارج از شهر بوده و باک خودرو شما آسیب دید و دچار نشتی بنزین شد، می‌توانید از تخم مرغ و کمی سیمان سفید و پودر خاک سنگ استفاده نمایید. به این صورت چسبی به سختی بتن را به دست آورده و تجربه خواهید کرد. قدرت چسبندگی این مخلوط دست‌ساز فوق العاده است و بارها دیده شده محل ترمیم سال‌ها بدون نشتی باقی مانده است. فقط کافی‌ است سیمان و پودر خاک سنگ را به جای آّب با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید.

امروزه نوار چسب‌هایی تولید شده که می‌تواند به سرعت نشتی باک را برطرف کند. البته باید در نظر داشته باشید زمانی این چسب برای باک بنزین موثر خواهند بود که سوراخ باک بنزین خودرو کوچک باشد.

لحیم کاری باک خودرو

لحیم کاری متداول ترین روش تعمیر باک بنزین است. برای ترکهای کوچک یا خوردگی استفاده می شود. این روند خود کوتاه مدت است، اما نیاز به توجه دقیق دارد:

  • ابتدا باید قطعه را از ماشین جدا کرده و آن را شستشو دهید.

  • سپس منطقه لحیم کاری تمیز می شود.

  • ما یک مش تقویت شده نازک ویژه پیدا می کنیم و تمام نقص را کاملاً می بندیم.

  • عملیات بعدی به یک لحیم کاری نیاز دارد. معمولاً با استفاده از لحیم کاری شار، کل مش تقویت شده بسته شده و بدنه مخزن سوخت چسبانده می شود. در نتیجه، یک لایه لحیم کاری مداوم بدست می آید، که در زیر آن یک مش تقویت شده قرار دارد.

  • برای کنترل، ارزش این است که تمام سطح مخزن سوخت را با یک ماستیک مخصوص آغشته کنید.این قطعه اکنون تعمیر شده و می توان آن را به خودرو سوار کرد.

جوشکاری در تعمیر باک بنزین فلزی

تا زمانی که بنزین داخل باک به طور کامل تخلیه نشده، نباید اقدام به جوشکاری برای تعمیر باک بنزین نمود. بعد از تخلیه و مطمئن شدن از آن، اقدام به جوشکاری محل سوراخ باک بنزین فلزی می‌نمایند.

روش دیگر جوشکاری باک بنزین است که برای باک های فلزی خودرو کاربرد دارد. به این صورت باید باک بنزین توسط تعمیرکار و جوشکار تعمیر شده و بخش از هم جدا شده ی آن، جوشکاری و تعمیر شود. این روش به مراتب ایمن تر بوده و با راحتی بیشتر انجام شده و در نتیجه نیز استحکام بالاتری دارد.

جوشکاری باک خودروهای فلزی، برای تعمیر باک بنزین ماشین، به وسیله جوش آرگون انجام می شود. در این فرمول از جوشکاری از یک سر پیک با هوا و گاز را مخلوط کرده و با سرعت بالا می دمند و همراه یک الکترود آرگون، جوش زده می شود تا بخش آسیب دیده باک بنزین ترمیم گردد. در نظر داشته باشید که این کار باید حتما توسط فرد متخصص و تعمیرکار انجام شود.

سخن پایانی

هرگونه نشتی سوخت در صورت عدم توجه و تعمیر می‌تواند بسیار خطرناک باشد. جدا از هدر رفتن سوخت و بالا بردن مصرف سوخت و بحث‌های اقتصادی آن، خودروی شما مستعد آتش‌سوزی و انفجار است. مکانیک می‌تواند بدون تعویض باک آن را تعمیر کند. اگر شما متوجه بوی بنزین یا نشتی آن از زیر باک شدید باید توسط یک مکانیک مجرب این مسئله را مورد بررسی قرار دهید. بررسی باک توسط مکانیک می‌تواند به ایمنی سرنشینان و مصرف سوخت خودرو کمک کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 28 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
رهبر معظم انقلاب سخنگو نداشته و ندارند/ افشای علت آرامش و اطمینان خاطر رهبر انقلاب در شرایط حاد و حساس
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
ویدیو قدیمی و دیده‌نشده از شوخی بانمک زهره فکورصبور با نعیمه نظام‌دوست/ وااای چقدر جوون بودن اینجا!
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
ترجمه تخصصی کتاب
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟