سقف تعهد مالی بیمه شخص ثالث چیست؟

  پنجشنبه، 28 شهریور 1398   زمان مطالعه 5 دقیقه
سقف تعهد مالی بیمه شخص ثالث چیست؟
ساعد نیوز: بر اساس قانون بیمه، شخص ثالث بیمه نامه‌ای است که دو پوشش جانی و پوشش مالی را ارائه می‌کند.

میزان پوشش های بیمه نامه ثالث بر اساس دیه هر سال تعیین می شود. ابتدای هر سال قوه قضائیه میزان دیه ماه عادی و ماه حرام را مشخص می کند. برای سال ۱۳۹۸ میزان دیه اعلامی برای ماه حرام ۳۶۰ میلیون تومان و برای ماه های عادی ۲۷۰ میلیون تومان می باشد.تعهدات مالی بیمه شخص ثالث شامل خسارت های مالی می باشد که از طرف خودروی شما به اموال اشخاص ثالث وارد شود را جبران می کند که در این مطلب بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

تعهدات مالی بیمه شخص ثالث چیست؟

با توجه به ماده یک بیمه شخص ثالث، خسارت مالی شامل کلیه زیان های مالی است که به سبب حوادثی که تحت پوشش بیمه باشند و به اموال اشخاص ثالث وارد شود را تحت پوشش قرار می دهد. میزان تعهدات مالی بر اساس ۲.۵ درصد دیه ماه حرام در هر سال محاسبه می شود. البته این مبلغ حداقل تعهد مالی است که هر خودرو در بیمه ثالث می تواند داشته باشد.

بر این اساس حداقل میزان تعهدات مالی بیمه شخص ثالث برای سال ۹۸ در همه شرکت های بیمه مبلغ ۹ میلیون تومان می باشد. میزان مبلغ پایه پوشش مالی بیمه ثالث به ترتیب زیر محاسبه می شود: (۳۶۰ میلیون تومان میزان دیه ماه حرام است)

۹ میلیون تومان تومان = ۳۶۰ میلیون تومان × ۲.۵٪

هر فردی می تواند به انتخاب خود میزان تعهدات مالی مختلفی را برای بیمه ثالث خود خریداری نماید. میزان تعهدات مالی بیمه شخص ثالث در قسمت پوشش های مالی بیمه ثالث درج شده و قابل مشاهده است.

تصویر

چرا باید افزایش سقف تعهدات مالی ثالث را انجام دهیم؟

با توجه به افزایش وحشتناک تعداد خودرو و بالتبع بالا رفتن حوادث رانندگی که خسارات مالی و جانی ناراحت کننده ای را به همراه دارند، داشتن پوشش های کامل الزام هر بیمه شخص ثالث می باشد. از این رو معمولا بیشتر بیمه گذاران در زمان تمدید بیمه ثالث خود می توانند پوشش های مالی بالاتر را با پرداخت حق بیمه های اندک در بیمه نامه های خود داشته باشند.

بالا رفتن ارزش خودرو از دیگر دلایل افزایش تعهدات مالی از سوی بیمه گذاران است چراکه با افزایش قیمت ماشین و لوازم خودرو در هر تصادف، خسارت های سرسام آوری ممکن است برای فرد اتفاق بیافتد و بخاطر این موضوع صاحبان خودرو ترجیح می دهند خسارت مالی بالایی را در بیمه ثالث شان داشته باشند. از همین رو با توجه به افزایش قیمت خودروها پیشنهاد میکنیم بیمه بدنه را برای خودروهای خود تهیه کنید چرا که دیگر بسیاری از خودروها لوکس به حساب می آیند.

میزان افزایش سقف تعهد مالی در شرکت های مختلف

میزان تعهدات مالی بیمه شخص ثالث شرکت های بیمه در سال ۱۳۹۸ از ۹ میلیون تومان تا سقف ۱۸۰ میلیون تومان می تواند تعیین شود. ۹ میلیون تومان در سال ۹۸ به عنوان مبلغ پایه پوشش بیمه ثالث در همه شرکت های بیمه می باشد و ارائه پوشش های بالاتر از این مبلغ در شرکت های مختلف با شرایط مختلف ارائه می شود.

  • بیمه ثالث پاسارگاد: سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث در بیمه پاسارگاد می تواند مبالغ ۹ میلیون، ۱۲میلیون، ۱۵ میلیون، ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۴۰، ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان می باشد. سقف پوشش مالی بیمه ثالث در بیمه پاسارگاد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان می باشد.
  • شرکت بیمه کارآفرین: سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث در بیمه کارآفرین می تواند مبالغ ۹ میلیون، ۱۰میلیون، ۱۵ میلیون، ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۳۵، ۴۰، ۴۵، ۵۰، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۰، ۷۵، ۸۰، ۸۵، ۹۰، ۹۵، ۱۰۰میلیون تومان می باشد. در بیمه ثالث کارآفرین برای سقف تعهدات مالی بالای ۱۰۰ میلیون تومان نیاز به کسب مجوز دارد.
  • بیمه ثالث ایران: سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث در بیمه ایران ۹میلیون تومان، ۱۸ میلیون تومان، ۲۸ میلیون، ۳۶، ۴۵، ۸۰، ۱۱۰، ۱۵۰تا سقف ۱۸۰ میلیون تومان می باشد.

در جدول زیر پوشش های مالی بیمه ثالث شرکت های مختلف تا سقف ۳۰ میلیون تومان قابل مشاهده است.

سقف تعهدات مالی

شرکت های ارائه دهنده

۱۰ میلیون

آسیا، البرز، تعاون، رازی، سامان، ملت، سینا، پارسیان، کارآفرین

۱۱ میلیون

ملت ، آسیا

۱۲ میلیون

ملت، آسیا، رازی، پاسارگاد، پارسیان

۱۳ میلیون

ملت، آسیا، پارسیان

۱۴ میلیون

ملت، آسیا

۱۵ میلیون

آسیا، دانا، رازی، البرز، تعاون، ملت، پاسارگاد، رازی، سامان، کارآفرین

۱۶ میلیون

ملت، آسیا

۱۷ میلیون

ملت، آسیا

۱۸ میلیون

ملت، آسیا، ایران

۱۹ میلیون

ملت، آسیا

۲۰ میلیون

آسیا، دانا، رازی، البرز،تعاون، ملت، پاسارگاد، رازی، سامان، کارآفرین

۲۱ میلیون

ملت، آسیا

۲۲ میلیون

ملت، آسیا

۲۳ میلیون

ملت، آسیا

۲۴ میلیون

ملت، آسیا

۲۵ میلیون

آسیا، رازی، البرز، تعاون، ملت، پاسارگاد، رازی، سامان، کارآفرین

۲۶ میلیون

ملت، آسیا

۲۷ میلیون

ملت، آسیا

۲۸ میلیون

ملت، آسیا، ایران

۲۹ میلیون

ملت، آسیا

۳۰ میلیون

آسیا، دانا، رازی، البرز، تعاون، ملت، پاسارگاد، رازی، سامان، کارآفرین


تصویر

چطور تعهدات مالی بالا را انجام دهیم؟

در زمان خرید و یا تمدید بیمه نامه ثالث می توانید بیمه ثالث تان را با هر تعهد مالی خریداری نمایید. شرکت های بیمه با توجه به پوشش هایی مالی که می توانند ارائه کنند بیمه ثالث شما را تمدید می کنند.

در بیمه شخص ثالث، پوشش مالی ۹ میلیون تومان به صورت مبلغ پایه اعلام قیمت می شود ولی اگر بیمه گذار درخواست پوشش مالی بالاتر را داشته باشد باید در زمان خرید و یا تهیه بیمه ثالث درخواست خود مبنی بر داشتن پوشش بالاتر مالی را به شرکت بیمه مورد نظر خود اعلام نماید.

اگر خسارت مالی پیش آمده از سقف تعهدات بیمه نامه ثالث بیشتر باشد چه باید بکنیم؟

ممکن است که خودروی شما با یک ماشین گران قیمت و لوکس تصادف کرده و خسارت چند صد میلیون تومانی برای شما اتفاق افتاده باشد، در این زمان چه باید بکنیم؟! تصادف با ماشین هایی که ارزش آن ها بیشتر از نصف دیه مرد مسلمان باشد قانون خودروی نامتعارف برقرار می باشد.

با توجه به قانون خودروی نا متعارف، در تصادف با خودروهایی که ارزش روز آن ها در زمان حادثه بیشتر از نصف دیه ماه حرام باشد میزان خسارت بر اساس فرمول زیر محاسبه می باشد:

تصویر


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (436 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (232 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (175 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (157 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (103 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از تولد 1 سالگی دختر سردار آزمون تا شوخی حسن ریوندی با قطعی برق حواشی داغ امروز جمعه 6 مهر 1403
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز
خرید قاتل خونسرد کرمانشاهی با کارت‌های بانکی مقتولانش !
فال قهوه با نشان روز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 6 مهر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 5 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 5مهر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 6 مهر 1403
دانلود آهنگ جدید «اگه دوسم داشتی» علی یاسینی+فیلم/ تو درو دیوار هرچیو پرت نمیکردم تو اگه دوسم داشتی
پزشکیان: دیگر با چه زبانی بگوییم با کسی سر جنگ نداریم؟
(ویدیو) شیردوشیدن تاریخی حامد آهنگی/ فقط اونجا که میگه شیر تازه گاو را از ما بخواهید
نامه امام جمعه اردبیل به سید حسن نصرالله: جوانان اردبیل، تبریز، ارومیه و زنجان آماده اعزام به لبنان هستند
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW