سرنوشت تلخ و عجیب اولین زن سوپر مدل آمریکا!

  چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
سرنوشت تلخ و عجیب اولین زن سوپر مدل آمریکا!
ساعد نیوز: دری مانسون زن زیبایی بود که به عنوان اولین سوپر مدل آمریکایی شناخته می شود

ماجرای زندگی زنی که مظهر زیبایی لقب گرفت

به گزارش سایت خبری ساعد نیوزبه نقل از سیمرغ، مارلنه دیتریش، ویوین لی، جوآن کرافورد، یا کوکو شنل – ما این زنان را به عنوان نمادهای مد و زیبایی قرن بیستم می شناسیم و یاد آن ها تا به امروز باقی مانده است. اما پیش از آن ها زنی بود که او را اولین سوپرمدل آمریکا می دانند. با این حال، علیرغم موفقیت عظیمی که او در اوایل قرن بیستم از آن برخوردار شد، بسیاری هنوز نام او را نمی دانند.

در ادامه از ماجرای زندگی آدری مانسون خواهیم گفت که زیبایی اش هنرمندان زیادی را مسحور خود ساخته بود.

آدری مانسون در سال ۱۸۹۱ متولد شد. او کوچک بود که والدینش از یکدیگر جدا شدند و پس از آن، او و مادرش به نیویورک نقل مکان کردند.

آنطور که خود مانسون گفته بود، او برحسب تصادف وارد کار مدلینگ شد. وقتی ۱۵ سال داشت، یک روز که با مادرش در خیابان برادوی قدم می زد، توجه مردی به او جلب شد. مرد از آدری پرسید که آیا مدل است و اینکه می تواند از او عکس بگیرد. این مرد عکاس مشهوری به نام فیلیکس بندیکت هرزاگ بود. او بعداً آدری را به دوستانش در دنیای هنر معرفی کرد که بسیاری از آن ها مجسمه ساز بودند.

مادر آدری هم متوجه زیبایی دخترش و پتانسیلی که در او وجود داشت بود، به همین خاطر او را به بازی در تئاتر تشویق کرد. در سال ۱۹۰۸ مانسون با گروه "عروسک های رقصنده ی جرالد همپتون" در یک شهربازی برای اولین بار به روی صحنه رفت.

آدری مدل مجسمه سازها و یادبودهای شهری زیادی در نیویورک و همینطور سکه های آمریکا شد. "خاطره"، "منهتن" و "روح زندگی" برخی از مجسمه هایی هستند که در نیویورک قرار دارند و از روی آدری ساخته شدند. از آنجایی که بیشتر مجسمه های ساخته شده از آدری در نیویورک قرار داشتند، به او لقب "بانوی منهتن" داده بودند. در آن زمان او را ایده آل زیبایی زنانه می دانستند. او به اندام "یونانی اش" شهرت یافته بود و مردم حتی او را "ونوس آمریکایی" خطاب می کردند.

در سال ۱۹۱۵ مانسون وارد کار بازیگری شد. او در چهار فیلم بازی کرد: "الهام" (Inspiration)، "خلوص" (Purity)، "دختر رویاها" (The Girl o’ Dreams) و "شب پره های بی پروا" (Heedless Moths). روزنامه های آمریکا او را "مظهر متعالی افسونگری و زیبایی زنانه" می نامیدند.

یکی از علل موفقیت زیاد مانسون اخلاق کاری اش بود. مثلاً به استودیوهای مختلف سر می زد و درخواست کار می کرد.

تصویر


یک دلیل دیگر این بود که با وجود سخت بودن کارش، پول زیادی طلب نمی کرد. او باید مدت های طولانی در حالتی خاص بی حرکت می ماند و درعین حال دلربا و آرام به نظر می رسید. او دراینباره گفته بود: "واقعاً سخت است. اگر طاقت دختری زیاد و عضلاتش قوی و برای چنین امتحانی آماده نباشد، از آن مدل هایی می شود که دائم تکان می خورند و هنرمند نمی تواند کارش را انجام دهد."

وقتی آدری تنها ۵ سال داشت، یک پیشگوی کولی کف دستش را خواند. او به آدری گفت: "محبوب و مشهور می شوی. اما درست زمانی که فکر می کنی شادی در چنگ تو است، میوه ی آن در دهانت تبدیل به خاکستر می شود." این پیشگویی همه ی عمر به دنبال آدری بود.

فرصت های بازیگری که برایش پیش می آمدند به سرانجام نمی رسیدند و او درگیر یک رسوایی هم شد که به کارش لطمه زد و سبب شد او دیگر نتواند کاری برای خود پیدا کند. جدا از این، زمانه در حال تغییر بود و ایده آل های زیبایی هم تغییر کردند. درنتیجه، او به عنوان یک پیشخدمت مشغول به کار شد و از حمایت مالی مادرش هم استفاده می کرد که به صورت خانه به خانه لوازم آشپزخانه می فروخت.

همه ی این ها بر سلامت روان آدری اثر گذاشت و حال روحی اش چنان بد شد که به خواست مادرش در یک آسایشگاه روانی بستری شد. او در آن زمان تنها ۴۰ سال داشت و باقی عمرش را در آنجا سپری کرد، تا آنکه در سال ۱۹۹۶ در سن ۱۰۴ سالگی درگذشت.

تصویر

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

با این وضع روحی ۱۰۴ سال زنده مونده!!!!
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (225 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (134 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (53 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (50 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (19 نظر) نگاهی به ماشین بی ام و هوش پران کریم باقری که همه آرزوشو دارن/ زیدان فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (17 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت