دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

سیری در خانه اپرای مسقط و زیبایی های آن! 

پنجشنبه، 31 فروردین 1402
در شهر مسقط می‌توانید مکان‌ها و ساختمان‌های جذاب، منحصر به فرد و جدیدی را ببینید که سبک معماری و هنرهای به کار رفته در آن‌ها خاص و چشم‌نواز است. یکی از زیباترین بناهای مسقط که با طراحی بی‌نظیر و خیره‌کننده‌اش، موجب شگفتی گردشگران شده، خانه اپرای مسقط است.

تالار اپرای سلطنتی مسقط یا رویال اوپرا هاوس مسقط (به انگلیسی: Royal Opera House - Muscat) به معنای تالار اپرای سلطنتی مسقط اولین خانه اپرا در منطقه خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان است، جایی که سلطان قابوس ، سلطان عمان در سال 2001 دستور ساخت آن را داد. کارهای ساختمانی این ساختمان در سال 2007 آغاز شد و در 12 اکتبر 2011 افتتاح شد.تالار اپرای سلطنتی ساختمانی چند منظوره است که علاوه بر اپرا می‌تواند میزبان فعالیت‌های مختلفی مانند کنسرت، تئاتر، کنفرانس و گردهمایی‌های فرهنگی و هنری باشد. این بنا که بازتابی از معماری معاصر عمان است، ظرفیت پذیرایی از حداکثر 1100 نفر را دارا می‌باشد. مجموعه تالار اپرا شامل تالار کنسرت، سالن اجتماعات و باغ و فضای سبز، بازاری فرهنگی به نام گالری اپرا که دارای رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، بوتیک‌های لوکس و مرکز هنرهای اوپرا، موسیقی و تئاتر است.

عمان، یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است. این کشور، در چند سال اخیر به رشد و پیشرفت چشمگیری دست یافته و به عنوان یکی از دیدنی‌ترین کشورها مطرح می‌شود. این کشور زیبا، با سابقه‌ای طولانی، قدمت زیادی در حوزه تاریخی، فرهنگی، هنر و معماری دارد که می‌توان این قدمت را در آثار و بناهای این کشور به خوبی دید. عمان از سوی گردشگران، به عنوان کشوری زیبا و دوست‌داشتنی معرفی می‌شود که خصوصا پایتخت آن، مسقط، محبوبیت زیادی در میان آن‌ها دارد. بسیاری از شاهکارهای هنری، ساختمان‌ها و بناهای جدید و جذاب، سواحل زیبا و چشم‌نواز و … در شهر مسقط قرار دارد که همین ویژگی‌ها، باعث شده تا گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف جهان، خصوصا کشور ایران، به آنجا سفر کنند.

معماری ظریف و بی‌نظیر نمای بیرونی سفیدرنگ

خانه اپرای سلطنتی مسقط که با افتخار، ریشه در میراث و معماری مدنی عمان دارد، طراحی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد که تأثیرات شرقی با غربی و ساخت‌وساز سنتی را با تکنیک‌های مدرن ترکیب می‌کند و با موفقیت، شخصیت اسلامی خود را حفظ می‌کند. این درحالی است ‌که احساس گرما و مهمان‌نوازی را در بین بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. استفاده گسترده از چوب، سنگ مرمر و کنده‌کاری‌های پیچیده نیز ارجاع قوی به موضوعات تاریخی در معماری منطقه را نشان می‌دهد.

یک میدان آهکی که توسط طاق‌های بلند و طرح‌دار با نور احاطه شده است، فضایی سرزنده ایجاد کرده و پناهگاهی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. باغی که بادقت ساخته شده است فضای زیبایی‌شناختی را کامل می‌کند که با گلهای رنگارنگ مختلف که به دلیل خاک خشک و کمبود آب، در خاورمیانه بسیار ارزشمند هستند، فضای خاص و زیبایی را ایجاد کرده است.

مانند بسیاری از ساختمان‌های مهم در مسقط، خانه اپرای سلطنتی از سنگ سفید، عمدتاً مرمر ساخته شده است. وقتی به پایتخت عمان نگاه می‌کنیم، ترکیبی زیبا از ساختمان‌های سفید و آسمان آبی روشن را یادآور می‌شود. این رنگ سفید در ترکیب با قوس‌های برازنده و سنگ حکاکی شده هندسی باعث می‌شود این ساختمان‌ها تقریباً شناور به نظر برسند.

فضای داخلی دلپذیر خانه اپرای سلطنتی مسقط

این مرکز فرهنگی جدید، از طریق یک پل هنری پیچیده به مجموعه اصلی خانه اپرای سلطنتی مسقط متصل است و دو سالن تئاتر را به هم متصل می‌کند، خانه اپرای سلطنتی مسقط، خانه ای برای مشارکت اجتماعی، اجرای موسیقی، نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری دائمی و موقت و همچنین سمینارهای بی‌شماری که تکامل را برجسته می‌کنند و تحقیقات علمی، آموزش و سرگرمی گسترش می‌دهد، است. در گالری اپرا قدم بزنید، جایی که می‌توانید گنجینه‌هایی از جمله جواهرات دست‌ساز، ظروف صنایع‌دستی عمانی و سوغاتی‌های سفارشی خانه اپرای سلطنتی مسقط را خریداری کنید. در کافی‌شاپ‌های معاصر استراحت کنید یا خانواده را برای یک شب در یکی از چندین رستوران که انتخابی وسوسه‌انگیز از غذاهای سنتی و بین‌المللی را ارائه می‌دهند، بیرون ببرید.

خلاصه

سالن اپرای سلطنتی مسقط (Royal Opera House Muscat) اصلی‌ترین سالن برای اجراهای هنری موسیقایی و فرهنگی در کشور عمان است. این سالن که به دستور پادشاه کشور، سلطان قابوس بین سال‌های 2007 تا 2011 ساخته شد، معماری معاصر عمانی را به نمایش می‌گذارد. با گنجایش 1100 نفر، این مجموعه شامل سالن تئاتر و کنسرت، تالار سخنرانی، باغ‌های رسمی، بازار فرهنگی، رستوران‌های لوکس و مرکز تولید محصولات فرهنگی می‌شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
ترجمه تخصصی کتاب
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
ترجمه تخصصی متن
ویراستاری تخصصی مقاله
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان