دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

سیستم فنربندی یا سیستم تعلیق خودرو چه زمانی نیاز به تعمیر دارد؟ 

دوشنبه، 31 شهریور 1399
لاستیک سایی می‌تواند به دلیل عدم میزان فرمان، مشکل در جلوبندی یا عیب در فنرها و کمک فنرها باشد. به طور کلی با مشاهده لاستیک سایی‌های زودهنگام، حتما سیستم فنربندی خودرو را بررسی نمایید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، سیستم تعلیق خودرو حجم کار زیادی را در خودرو به دوش دارد. هر قطعه این سیستم بیشتر از هر عضو دیگری فشار را تحمل میکند. سیستم تعلیق یا فنربندی خودرو میان بدنه و چرخ های خودرو قرارگرفته است و به منظور برآورده کردن اهداف مهمی در خودرو به کارگرفته میشود. در حالت ایده ­آل، یک سیستم تعلیق مناسب و سالم، ضربات و دیگر ناهمواری های جاده را جذب میکند. به این ترتیب ضربه اثری بر کابین داخلی خودرو نداشته و سرنشینان با آرامش بیشتری به مسیر ادامه میدهند. این ویژگی سیستم تعلیق، از دیدگاه مسافر اهمیت بسیار بالایی دارد، درحالی که ممکن است راننده به دیگر فواید این سیستم نیز آشنا باشد. همچنین فنربندی خودرو وظیفه دارد که تا حدممکن چرخ های خودرو را به زمین بچسباند.

زمان تعمیر سیستم فنربندی خودرو

زمان تعمیر سیستم فنربندی خودرو را به جز بازبینی توسط کارشناس، می توانید با توجه به وضعیت اتومبیل نیز تشخیص بدهید. برای این منظور به موارد زیر حین رانندگی دقت داشته باشید:

۱- نبود تعادل اتومبیل حین رانندگی: این مورد می تواند به خرابی کمک فنرها مربوط باشد. البته دلایل دیگری از جمله بالانس نبودن چرخ ها و فرسوده شدن فنرها نیز می تواند به آن مربوط باشد.

۲- لرزش خودرو در سرعت بالا: عیب یا شل شدن کمک فنرها و نیز معیوب بودن سیبک ها، چنین چیزی را ایجاد می کند. به جز آن لاستیک سایی و تنظیم نبودن زاویه چرخ ها نیز در شمار دلایل لرزش خودرو، قرار دارند.

۳- تکان ها و ضربه های شدید حین افتادن چرخ های خودرو در دست اندازها: عیب در فنرها و کمک فنرها، سیبک ها و به طور کلی هر قطعه ای از سیستم تعلیق خودرو، چنین وضعیتی را حاصل می کند. در صورتی که با تکان های شدید خودرو در فراز و نشیب های مسیر روبرو شدید، حتما باید برای چکاپ و سرویس سیستم تعلیق خودروی خود اقدام نمایید.

۴- سفت شدن فرمان در پیچ ها: اگر سفت شدن فرمان به کاهش گریس جعبه فرمان مربوط نباشد، می توانید به عیب در بوش ها نیز شک کنید. غالبا ساییدگی بوش ها، به چنین وضعیتی منجر می شود. البته تنظیم نبودن فشار لاستیک ها و یا کم باد بودن آن ها نیز از عوامل تاثیرگذار در سفتی فرمان به حساب می آیند.

۵- لاستیک سایی: لاستیک سایی می تواند به دلیل عدم میزان فرمان، مشکل در جلوبندی یا عیب در فنرها و کمک فنرها باشد. به طور کلی با مشاهده لاستیک سایی های زودهنگام، حتما سیستم فنربندی خودرو را بررسی نمایید.

۶- صدای اضافی چرخ های خودرو در پیچ های مسیر: در صورتی که میل تعادل از محل اصلی خود جا به جا شده و یا معیوب گشته باشد، در پیچ ها از چرخ های خودرو، صدای ناخوشایندی شنیده می شود. همین طور ساییده شدن بوش ها نیز چنین حالتی را به وجود خواهد آورد. به جز آن سیبک های معیوب و یا تخریب اتصالات فرمان خودرو، موجب سروصدا از چرخ ها در پیچ ها خواهند شد.

۷- کشیده شدن فرمان به راست یا چپ به ویژه در سرعت بالا: در صورتی که کمک فنرهای سیستم تعلیق معیوب شده باشند، فرمان خودرو به راست و چپ کشیده و حین رانندگی خسته تان می کنند. عیب در سیبک ها نیز حالت مشابهی خلق می کند. همچنین عدم توازن لاستیک های خودرو نیز به خارج شدن فرمان از میزان خود، منجر خواهند شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل سابمیت مقاله