دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

تفاوت بلیچینگ و جرمگیری دندان چیست؟ 

جمعه، 29 آذر 1398
هر دو روش جرمگیری و بلیچینگ دندان باعث روشن تر شدن دندان‌ها می‌شود ولی در هر کدام از این روشها نوع و میزان سفید کردن دندانها متفاوت است. روش جرمگیری یا (اولتراسونیک) باعث پاکسازی دندانها از املاح رسوب کرده که باعث بوی بد دهان، بدرنگی و زبری دندانها می‌شود.

تفاوت بلیچینگ و جرمگیری دندان چیست؟

هر دو روش جرمگیری و بلیچینگ دندان باعث روشن تر شدن دندان ها می شود ولی در هر کدام از این روشها نوع و میزان سفید کردن دندانها متفاوت است. روش جرمگیری یا (اولتراسونیک) باعث پاکسازی دندانها از املاح رسوب کرده که باعث بوی بد دهان، بدرنگی و زبری دندانها می شود. خود بزاق دهان انسان به طور طبیعی با میکروبها و مواد غذایی و باکتریهای دهان ترکیب شده و ایجاد لایه ای به نام پلاک بر روی دندانها می کند. اصولاً پلاکها در قسمتهای پایینی لثه و نواحی که دسترسی به آنها برای تمیز کردن دشوار است بیشتر میشوند که به مرور زمان باعث پوسیدگی دندان می شوند پس برای از بین بردن این پلاکهای ایجاد شده باید جرمگیری دندان انجام شود که طی این فرآیند پلاکها و رسوباتی که در بین دندان و لثه ها ایجاد شده از بین می رود که همین امر گاهی سبب روشنتر شدن لثه و دندان افراد می شود.

روش بلیچینگ دندان صرفا یک روش برای سفید کردن دندانهاست. بلیچینگ دندان در واقع راه درمانسیت برای از بین بردن لکه ها و رنگدانه های روی دندان که در اثر مرور زمان و به صورت ژنتیکی به وجود آمده این روش صرفاً برای زیبایی است و روش درمانی ای نیست. بلیچینگ دندان یکی از بهترین و کم آسیب ترین روشهای سفید کردن دندان است.

به صورت تفکیکی هر یک از این روشها را توضیح می دهیم:

  • جرمگیری دندان:

در روش جرمگیری دندان، جرمهای روی دندان و لثه و رنگدانه های خارجی از روی دندانها برداشته می شود.

اگر فردی در مصرف چای زیاده روی کند و یا سیگاری باشد و رنگدانه های ایجاد شده روی دندان وی زیاد باشد با انجام جرمگیری تفاوت چشمگیری ایجاد می شود.

در انجام جرمگیری دندان رنگ خود دندان تغییری نمیکند یعنی روشنتر نمی شود بلکه فقط پلاکها و رنگدانه های روی دندان برداشته می شود و در نهایت رنگ واقعی دندان نمایان خواهد شد.

  • بلیچینگ یا سفید کردن دندان:

در انجام بلیچینگ دندان ماده سفید کننده یا همان ماده بلیچ به داخل دندان فرد نفوذ کرده و رنگ واقعی دندان شخص را روشنتر می کند.

علت این تغییر رنگ دندان می تواند با کهولت سن باشد زیرا به مرور زمان و ساییده شدن مینای دندان عاج دندان نمایانتر شده و دندان زردتر به نظر می رسد.

علت دیگر تغییر رنگ دندانها نفوذ رنگدانه های داخل مواد غذایی به دندانهاست که به مرور زمان سبب زرد شدن دندان ها می شود. فعال شدن اکسیژن موجود در ماده ی بلیچینگ دندان باعث از بین رفتن رنگهای نفوذ کرده به دندان می شود.

  • بلچینگ دندان به طور کلی به دو روش انجام می شود:

1) بلیچینگ در خانه 2) بلیچینگ در مطب

بلیچینگ در مطب با سرعت بیشتری نسبت به بلیچینگ در خانه انجام می شود ولی بلیچینگ در خانه ماندگاری بالاتری دارد. اگر در نهایت هر دو روش با هم انجام شوند بسیار بهتراست زیرا روش بلیچ در مطب شما را به هدف یعنی سفیدی دندان نزدیک می کند و روش بلیچ درخانه باعث سفید ماندن طولانی دندانها می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
ترجمه تخصصی متن
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(ویدئو) برج آنالما تاور یک آسمان‌خراش معلق با منظره‌های نفس‌گیر!