دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / طلا و جواهرات /

تفاوت بین حلقه ازدواج و حلقه نامزدی 

پنجشنبه، 26 تیر 1399
از زمان های قدیم در زمان ازدواج رسم بر این بود که خانواده داماد برای این که از خانواده عروس قول ازدواج بگیرند و یا به قول امروزی عروس خانوم را نشان کنند برای عروس یک حلقه به عنوان هدیه می دادند و بر این باور بودند که نشان دهنده علاقه زیاد داماد به عروس خانوم بوده و امروزه نیز این رسم و سنت همچنان پا برجاست

رسم و رسومات برای حلقه نامزدی و ازدواج :

از زمان های قدیم در زمان ازدواج رسم بر این بود که خانواده داماد برای این که از خانواده عروس قول ازدواج بگیرند و یا به قول امروزی عروس خانوم را نشان کنند برای عروس یک حلقه به عنوان هدیه می دادند و بر این باور بودند که نشان دهنده علاقه زیاد داماد به عروس خانوم بوده و امروزه نیز این رسم و سنت همچنان پا برجاست.در میان حلقه های ازدواج و حلقه ی نامزدی یک تفاوت کلی وجود دارد . حلقه نامزدی در واقع به عنوان یک پیشنهاد به عروس و یا به عنوان نشان کردن عروس به عنوان هدیه داده می شود ولی حلقه ازدواج در طول مراسم عروسی بین عروس و داماد رد و بدل می شود و یا بهتر است بگوییم به عنوان کادو به یکدیگر می دهند و همچنین معمولا حلقه های نامزدی ساده تر از حلقه های عروسی هستند .یک مدل حلقه جواهر جدید که به تازدگی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

مدل و سبک حلقه عروسی مورد علاقه او را پیدا کنید.

یکی از مزیت های خرید اینترنتی و آنلاین جواهرات و حلقه این است که به طیف گسترده ای از مدل­ها و طرح های گوناگون دسترسی دارید. در این سایت­ها مانند سرزمین برلیان (یک سایت معروف فروش اینترنتی جواهرات) یا سایت­ های دیگر، هر مدل و طرحی که بخواهیم موجود است و اگر هم نبود می توانند مدل مورد نظرتان را برای شما طراحی کنند. برای انتخاب حلقه و یا انگشتر سبک زندگی و شخصیت طرف مقابل را در نظر بگیرید. علاوه بر میزان بودجه شما، مدل شخصیتی و فعالیت­های روزانه طرف مقابلتان بهترین و کامل­ترین راهنما هستند برای خرید شما.در اینجا تعدادی انتخاب بررسی می­ شود که با مدل های مختلف شخصیتی هماهنگی دارد.

حلقه ازدواج

حلقه ای که برای ازدواج زوجین در نظر گرفته می شود معمولا با مشورت هردو طرف و در اولین مراحل خرید عقد، انجام می شود. حلقه ها معمولا ظرافت خاصی دارند و می توان به سهولت در تمام مواقع از آن ها استفاده کرد. چرا که حلقه نمادی از تعهد به همسر است و این نشان مقدس در تمام مراحل زندگی باید در جای ثابت و ویژه اش خودنمایی کند. غیر از رمز و رازهایی که در باب حلقه گفته می شود، اغلب زوج های جوان در آغاز زندگی توجه خاصی را به حلقه مبذول می دارند. توجهی که حاکی از اهمیت این نشان در زندگی مشترک است.در باور عموم حلقه ی ازدواج نمادی از عشق و علاقه ی عروس و داماد به یکدیگر است. زیرا حلقه دایره ای شکل است و انتها ندارد و نمادی از بی انتهایی علاقه ی عروس و داماد به یکدیگر است. جنس حلقه از طلاست زیرا طلا عنصری است که در بین فلزات دیگر زیبایی و ماندگاری بیشتری در دارد و انتخاب حلقه ی ازدواج از جنس طلا نمادی از پایداری و دوام عشق عروس و داماد به یکدیگر تلقی می شود.همچنین انگشت حلقه، انگشتی است که یک رگ آن مستقیما به قلب متصل است و دست کردن حلقه در این انگشت نشانه ی علاقه ی قلبی می باشد. زوجین حلقه هایشان را همیشه در دست خواهند داشت و این نشانه ای از وجود تعهد و تعلق به هم می باشد. پس انتخاب و خرید حلقه امری بسیار مهم در مسئله ی ازدواج است.

انگشتر نامزدی در جوامع مختلف

اولین باررومی ها بودند که حلقه را در انگشت چهارم دست چپ انداختند، زیرا آنها باور داشتند که این انگشت آغاز رگ عشق است؛ رگی که به قلب منتهی می شود.
عده ای معتقدند این انگشت به دلیل این رسم قدیمی بر دیگر انگشتان ترجیح داده می شود که انگشت اول (شست) را به نام پدر، انگشت دوم به نام پسر و انگشت سوم را به نام روح القدس نام گذاری کرده اند. بنابراین داماد پس از این که سه انگشت را نام برد و از آن ها گذشت حلقه را به دست عروس می اندازد.
این واقعیت هم وجود دارد که فلز کم استقامت تر در انگشت و دستی قرار بگیرد که کمتر از دیگر انگشتان استفاده و کمتر دچار صدمه و آسیب می شود.
اما رسم کشورهای اروپای قاره ای، انداختن حلقه به دست راست است. البته یک استثنای تاریخی در نظام های سلطنتی این منطقه وجود داشت که اشراف زاده ها حلقه را در دست چپ می انداختند. در برخی از کشورهای آمریکای جنوبیهم چون آرژانتین، زن و مرد هر کدام از یک حلقه استفاده می کنند و این حلقه ها معمولاً خیلی شبیه دیگر حلقه های عروسی است، با این تفاوت که به جای طلا از نقره ساخته می شود.
در کشورهای اسکاندیناوی همچون فنلاند و تروز هم مرد و هم زن یک انگشتر نامزدی بر دست می اندازند. در برزیل، این حلقه ها معمولا از طلا ساخته می شود و سنتی هم برای چگونگی دادن حلقه نامزدی وجود ندارد. در این کشور، هم مرد و هم زن قبل از عروسی حلقه را بر دست راستشان و بعد از ازدواج حلقه را بر دست چپشان می اندازند. در اسکاندیناوی همچنین رسم است که برخی زنان از سه حلقه استفاده می کنند برای نامزدی، برای ازدواج و برای مادر شدن.استفاده مردان از حلقه نسبتا جدید است تا میانه قرن 20 بیشتر زنان بودند که حلقه در دست می کردند که شاید یادآور روزهایی بود که زنان جزوی از املاک و دارایی همسرانشان بودند. بعد از جنگ جهانی دوم بسیاری از مردان با جدایی های طولانی مدت از همسران خود مواجه شدند و از آن زمان آن ها نیز شروع به استفاده از حلقه به عنوان نشانه ای از تاهل کردند یعنی آن چه موجب می شود همواره به یاد همسران خود باشند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!