دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

تفاوت صرافی بیتمکس با سایر صرافی های ارز دیجیتال 

چهارشنبه، 30 مهر 1399
بیتمکس در میان صرافی های ارز دیجیتال یکی از ایمن ترین پلتفرم ها است. این اکسچنج به معامله گران حساب های دائمی و اعتباری عرضه می کند که در خرید و فروش بیت کوین برای آن ها تا ۱۰۰ برابر سرمایه شان فرصت معامله گری ایجاد می شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، بیتمکس یا BitMEX کوتاه شده ی بازرگانی خرید و فروش بیت کوین (Bitcoin Mercantile Exchange) یکی از پرهوادار ترین صرافی های مطرح میان تریدر های حرفه ای و کاربلد است. این صرافی همچنین برای روش ترید leveraged positions خود نیز مشهور است. ترید بصورت لوریج ریسک ها و البته پاداش های خود را نیز دارد. باید بسیار با احتیاط وارد این حوزه شد بویژه در صرافی بیت مکس جایی که ممکن است مبالغ تا صد برابر افزایش یا کاهش یابند. بیت مکس در سال 1393 در هنگ کنگ بنیانگذاری شده و آغاز به کار کرد. امنیت بالاترین اولویت این صرافی بوده است و تاکنون هیچ گزارشی از هک شدن این صرافی وجود ندارد. همچنین بیتمکس پایین ترین میزان خرید و فروش بیت کوین را داراست و بخش نام نویسی آن بسیار ساده است. وبسایت این صرافی طراحی ساده و چشم نوازی دارد اما ممکن است عادت کردن به آن نیاز به کمی زمان داشته باشد.

مهمترین مزایای صرافی بیتمکس چیست؟

  • امنیت بسیار بالاتر
  • تا ۱۰۰ برابر اهرم و لوریج دارد
  • امکان ست همزمان استاپ لاس و تارگت
  • میزان سود بسیار بالاتر نسبت به صرافی های مشابه

تفاوت بیتمکس با سایر صرافی های ارز دیجیتال چیست؟

بیتمکس یک صرافی ارز دیجیتال مثل بقیه صرافی های دنیاست و تنها تفاوتش این است که شما داخل بیتمکس به صورت واقعی این ارز های دیجیتال را خریداری نمی کنید بلکه با پیش بینی از حرکت قیمت بازار با بیتمکس وارد قرار داد میشین و در صورت حدس درست سود میکنید. به این ویژگی استفاده از قرارداد های فیوچرز یا آتی میگویند.

قرارداد فیوچرز به چه معناست؟

قرارداد آتی یا فیوچرز توافقی است بین دو نفر که در آن مقدار خاصی از یک دارایی مشخص، در زمانی معین در آینده و با قیمتی مشخص خرید یا فروخته می شود. از معاملات آتی بیشتر برای سفته بازی استفاده می شود.

نوسانگیری و سفته بازی کار افراد حرفه ایست. لطفا بدون دانش کافی وارد نشوید!

برای مثال شما اگر الان یک قرارداد آتی با سررسید ۶ ماهه به قیمت ۴۰۰ دلار داشته باشید، اگر تا ماه دیگر اتریوم به ۵۰۰ دلار رسید می توانید آن را به قیمت روز به کس دیگری بفروشید و نیاز به موعد سررسید نیست.

چگونه می توان با صعود و نزول بازار، همیشه سود کرد؟

وضعیت بازار به طور کلی همیشه یا حالت صعودی ( بازار گاوی ) یا نزولی ( بازار خرسی ) و یا بی نوسان است. اگر شما بتوانید در هر حالتی چه افزایش و چه کاهش قیمت را پیش بینی کنید، قطعا سود می کنید. برای مثال:

من الان ۱۰۰۰دلار دارم و دلار در حال حاضر قیمتش داخل ایران ۲۵ هزار تومن است. یکی از تحلیل گران بازار پیشبینی میکند دلار به صورت نزولی خواهد بود و حدودا به ۱۰هزار تومان خواهد رسید. پس در شرایط عادی ارزش پول من از ۲۵ میلیون تومان به ۱۲.۵ میلیون تومان خواهد رسید.

حالا کاری که من باید انجام دهم:

من بعد از فهمیدن اینکه احتمال نصف شدن دلار زیاد است به صرافی مراجعه میکنم و با قیمت هر دلار ۲۵ هزار تومان تمام موجودی ۱۰۰۰ دلارم را به صرافی میفروشم و ۲۵ میلیون تومان پول نقد دریافت میکنم.

حالا فرض کنید قیمت دلار بعد از مدتی نصف شود( ۱۲.۵ هزار تومان)

من دوباره به صرافی مراجعه میکنم و موجودی ۲۵ میلیون تومان را تبدیل به دلار می کنم. پس حالا ۲۰۰۰ دلار دارم.

با این روش توانستم از منفی شدن بازار هم سود کسب کنم. در این مثال برای ملموس تر از دلار و ریال استفاده شده بود، حال مجسم کنید اگر بجای این دو ارز دیجیتال – دلار را در نظر بگیرید چه پیش می آید؟

آیا سرمایه گذاری در حالتی که به صورت واقعی خرید و فروش نمیشود مثل شرط بندی است؟

خیر . در بازار های مالی ابزار های آنالیزی ، تحلیلی و آماری زیادی در اختیار داریم و استفاده از آن به ما کمک میکند که آینده قیمت یک ارز دیجیتال را پیش بینی کنیم.

اهرم یا لوریج به چه معناست؟

اهرم (Leverage) قابلیتی است که با آن می توانید تا ۱۰۰ برابر میزان موجودی خود معامله کنید.

مکانیزم وام گرفتن در صرافی بیتمکس چگونه است؟

گفتیم در صرافی بیتمکس شما میتوانید تا ۱۰۰ برابر موجودی حسابتان از بیتمکس وام بگیرید. برای درک روند وام گرفتن با اهرم بگذارید یک مثال دیگر بزنم:

من پیش بینی میکنم قیمت دلار ۱درصد افزایش قیمت خواهد داشت. میزان سرمایه من فقط یک میلیون تومان است و اگر وارد این معامله بشم با ۱درصد سود، موجودی من بعد از معامله یک میلیون و ده هزار تومان خواهد شد. حال اگر از سرمایه یک سرمایه گذار برای معامله خودم وام بگیرم چه خواهد شد؟

اگر از سرمایه گذار حدود ۱۰۰ برابر پولم یعنی ۱۰۰ میلیون تومان پول نقد دریافت کنم، درصورتی که فقط ۱ درصد سود کنم ، ۱میلیون تومان سود خواهم کرد. شاید این سود شیرین از میزان بهره وام بیشتر باشد.

مثال فوق برای درک بهتر مکانیزم وام گرفتن از صرافی بود. شاید برایتان سوال باشد مگر می شود بدون تضمین وام سنگین گرفت؟

در اینحا باید ذکر کنم اگر شناخت خوبی از نحوه وام دادن صرافی های ارز دیجیتال داشته باشید میتوانید بفهمید که صرافی در ازای وام دادن به ما ضریب تاثیر رشد و زیان را هم ۱۰۰ برابر میکند.یعنی عملا ضمانتی که ما به صرافی می دهیم اصل سرمایه مان است.

اگر مثال بالا را فرض کنیم، در صورتی که شما ۱% زیان کنید، کل سرمایه اولیه شما که یک میلیون تومان است از بین خواهد رفت. در این حالت اصطلاحا میگوییم لیکوئید شده است.

لیکوئید شدن به چه معناست؟

لیکوئید شدن زمانی است که کل سرمایه یک تریدر به طور کامل به دلیل زیان معامله از بین می رود. در این حالت می گویند فلانی لیکوئید یا مارجین شده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 25 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
حماسه گزارشگری فوتبال توسط یک دختر ایرانی کُمدین/ آقا این ویدئو ته خنده است
صدام حسین، قاتل هزاران هزار شهید 8 سال دفاع مقدس به ورزشگاه آزادی تهران آمد! + عکس / یه جو عقل هم چیز خوبیه!
هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(ویدئو) احسان علیخانی: برای گرفتن نمره، پدرم رو با اجازۀ خودش، چندین بار بردم بهشت و برگردوندم!/ داورای عصرجدید غش کردن از خنده
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌