منظور از فلیپنینگ در دنیای ارز دیجیتال چیست؟

  چهارشنبه، 23 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
منظور از فلیپنینگ در دنیای ارز دیجیتال چیست؟
Flippening نشان‌دهنده‌ی تحول بازار رمزارزها و حرکت به سوی صنعت پر رقابت‌تری است و در آینده لزوما فقط بیت‌کوین در مرکز توجه نخواهد بود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، فلیپنینگ (flippening) یکی از اصطلاحاتی است که هر چه به زمان بهره برداری از اتریوم 2.0 نزدیک تر می شویم؛ بیشتر در مورد آن صحبت می شود. فلیپنینگ رویدادی است که آینده دنیای رمزارز ها را پیش بینی می کند. فلیپنینگ، اتریوم را شایسته نشستن بر جای بیت کوین به عنوان پادشاه رمزارز ها می داند و این اتفاق را چندان دور از تصور نمی پندارد. در این مطلب شما را با این رویداد جذاب بیشتر آشنا می کنیم.

معرفی فلیپنینگ به زبان ساده

قبل از هر چیز باید این نکته را ذکر کرد که دو اصطلاح flippening و flipping کاملاً با هم متفاوت اند و نبایست آنها را با یکدیگر اشتباه گرفت. تعریف کلی اصطلاح فلیپنینگ (flippening) در این عبارت خلاصه می شود.

فلیپنینگ به معنی افزایش قدرت آلت کوین ها در دنیای ارز های دیجیتال است و این موضوع تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد که دیگر بیت کوین معیار سنجش قیمت و ارزش دیگر ارز ها قرار نگیرد.

اما فلیپینگ (flipping) یک استراتژی سرمایه گذاری است. در این استراتژی تریدر توکن ها را قبل از اضافه شدن به لیست صرافی ها از طریق عرضه اولیه یا ICO خریداری می کند. سپس با هدف دستیابی به سود بیشتر، آن را بعد از اضافه شدن در لیست صرافی ها می فروشد. موضوع صحبت ما در این مقاله فلیپنینگ است ولی با توجه به شباهت این دو کلمه و استفاده جابجای این دو اصطلاح، مورد دوم نیز توضیح داده شد.

فلیپنینگ یعنی چه؟
زمان آن فرا رسیده است که افراد فعال در بازار متوجه معنی “فلیپنینگ” شوند. در چند سال گذشته مشتریان، سرمایه گذاران، معامله گران و دلالان به درک کافی از بیت کوین رسیده اند، علیرغم آنکه زمان زیادی از فعالیت آن نمی گذرد. ارزهای دیگر یا همان آلتکوین ها نیز ترجیح نمی دهند که ارزش آن ها در برابر بیت کوین محاسبه شود. به همین دلیل در طول این سال ها، اگر قیمت بیت کوین افزایش می یافت، ارزش آلتکوین ها افت پیدا کرد.

این طور گفته می شود که همه چیز در دنیای رمزارزها در حال تغییر است. شیفتگان بیت کوین(Bitcoin Maximalists)، عرضه ی بیت کوین های خود را محدود کردند به امید این که همه ی اتفاقات به نفع آن ها تمام شود. تا کنون شواهدی که نشان دهد این افراد اشتباه می کنند، وجود نداشته است. اما این بدان معنی نیست که بیتکوین در حال حاضر در جای مناسبی قرار دارد. به خصوص این که سفته بازان، با متنوع ساختن سبد سرمایه گذاری خود از طریق سرمایه گذاری در آلتکوین ها به طرز چشمگیری، بر مشکل مقیاس پذیری بیت کوین را دامن زده اند.

از سوی دیگر، آلتکوین ها همواره به عنوان “پروژه های درجه ی دو” توسط شیفتگان بیت کوین دیده شده اند. می توان استدلال کرد که بین اغلب بیت کوینرهای حرفه ای و کسانی که معتقد به شایستگی های آلتکوین ها هستند، جو تحقیرآمیزی نسبت به آنها وجود دارد. چندین سال اختلاف موجب تحول در دنیای رمزارزها شده است، تاثیری که به عنوان فلیپنینگ شناخته شده است. به شکل ویژه ای مشخص است که اکثر معامله گران آلتکوین ها، دیگر قیمت رمزارزهایشان را را براساس قیمت بیت کوین ارزش گذاری نمی کنند.

به عنوان یک نتیجه گیری از این تحول که به عنوان Flippening شناخته می شود، به وضوح مشخص است که بیت کوین ممکن است در آینده سردمدار رمزارزهای بازار نباشد. و یا دقیق تر، ممکن است چنین اختلاف بزرگی را در مقایسه با حرکت رو به جلوی سایر رمزارزها، نداشته باشد. سهم بیت کوین از کل بازار رمزارزها، همچنان در حال کاهش است، در حالی که ارزش آلتکوین ها رشد می کند، صرف نظر از این که چه اتفاقی برای قیمت بیت کوین می افتد. تا یک یا دو سال پیش، چنین تغییری غیرممکن بود اما نمودارها حرف های خودشان را دارند.

این به این معنی نیست که مردم باور خود به بیت کوین را از دست خواهند داد. در عوض، یک اکوسیستم رمزارزی رقابتی تر ایجاد خواهد شد و انتظار می رود که ارزش آلتکوین ها در ماه ها و سال های آینده به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد. اتریوم، مونرو، دَش، فَکتوم و دیگران همگی سعی دارند جایگاه واقعی خود را در دنیای رمزارزها پیدا کنند. تقریبا تمام این ارزها با وجود افت و یا رشد قیمت بیت کوین، در مسیر افزایش ارزش هستند. در حالی که ممکن است این فقط یک تغییر موقتی باشد، اما به هیچ وجه Flippening روندی نیست که نادیده گرفته شود.

رمزارز پیشتاز در مسیر تحول یا همان فلیپنینگ، اتریوم است. چندین ICO، به جای استفاده از فن آوری بیت کوین، بر روی بلاک چین اتریوم ارائه شده اند. کاملا مشهود است که بیت کوین برای هر پروژه ای که به آن فکر کنید مناسب نخواهد بود یا حداقل در وضعیت کنونی مناسب نیست. این رقابت در صنعت رمزارزها، می تواند اتفاق خوبی باشد. Flippening نشان دهنده ی تحول بازار رمزارزها و حرکت به سوی صنعت پر رقابت تری است و در آینده لزوما فقط بیت کوین در مرکز توجه نخواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (465 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (333 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (60 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (12 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند