دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / طب سنتی و گیاهان دارویی /

بیماری های روده و پاکسازی آن در طب سنتی 

جمعه، 18 مهر 1399
پاکسازی روده به بهبود عملکرد گوارش کمک بزرگی می کند پاکسازی را می توان از طریق مصرف مواد غذایی و گیاهی و میوه ها انجام داد.

پاکسازی روده به بهبود عملکرد گوارش کمک بزرگی می کند پاکسازی را می توان از طریق مصرف مواد غذایی و گیاهی و میوه ها انجام داد.یکی از روش های جلوگیری از بیماری های روده بزرگ پاکسازی مرتب آنها به خصوص با روش های گیاهی و خانگی است ؛ فراموش نکنید که عملکرد روده تاثیر مهمی بر روی سلامتی دارد تاثیراتی همچون جذب آب و سدیم برای حفظ سطوح الکترولیت خوب این کار به طور مداوم برای از بین بردن سموم از طریق آب کار می کند. به همین دلیل توصیه می شود روده را به طور منظم پاکسازی کنید تا از مشکلات سیستم گوارشی و یا سلامت تان جلوگیری کنید

یکی از اعضای مهم دستگاه گوارش کلون یا روده بزرگ است و سلامت دستگاه گوارش تاحد زیادی به سلامت آن وابسته است. روده ها معمولا مواد زائد و سمی را از بدن خارج می کنند ولی اگر روند هضم مختل شود و روده به طور کامل خالی نشود منجر به مسائل بهداشتی زیادی خواهد شد.

پاکسازی روده ضامن سلامتی سایر ارگان های بدن از سموم مرگ آور است. "مرگ از روده بزرگ آغاز می شود" این را بقراط خیوسی (حدود ۳۷۰ قبل از میلاد- حدود ۴۶۰ قبل از میلاد)، پزشک یونان باستان گفته است. و علم نوین نشان داده حق با او بوده .

تمیز نگه داشتن روده باعث ایجاد مزایای برای سلامتی می شود:

• خطر کاهش سرطان روده بزرگ، دومین یا سومین نوع سرطان در اغلب کشورهای صنعتی

• کاهش خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر، یبوست مزمن و اسهال مزمن

• پایین آوردن خطر بواسیر در حال توسعه

• تولید گاز نامناسب کم تر

• جذب کارآمد آب و مواد معدنی

• احساس سبکی و راحتی در منطقه شکم

روده بزرگ نقشی مهم در دستگاه گوارش ایفا می کند. در بسیاری موارد، مواد زائد تولید شده از غذای مصرفی ما به طور کامل تجزیه نمی شوند. زمانی که این اتفاق رخ می دهد، سموم در دیواره های روده تجمع کرده و می تواند موجب یک مشکل سلامت جدی شود.

از شایع ترین علائم این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- بدن درد

- خستگی

- آلرژی ها

- یبوست

- سر درد

- اسهال

هدف از پاکسازی روده چیست؟

تولیدکنندگان داروهای پاکسازی روده و متخصصان شست وشوی کلون، ادعاهای زیادی در باب مفیدبودن پاکسازی روده مطرح می کنند. هدف اصلی آنها زدودن مواد سمی و راکدی است که در دیواره های روده بزرگ قرار می گیرند. بنابراین، با پاکسازی روده تا حد زیادی عملکرد آن بهبود می یابد و تر و تازه تر می شود. از جمله سایر اهداف پاکسازی روده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود روحیه
  • بهبود و توسعه ی دستگاه ایمنی
  • کاهش وزن
  • کاهش خطرات سرطان روده

روش های پاکسازی روده در منزل چیست؟

به جز مصرف دارو یا تنقیه برای پاکسازی روده، چند راه خانگی هم وجود دارد. این روش های خانگی ارزان هستند و اگر به درستی صورت بگیرند، هیچ خطری ندارند:

۱. پاکسازی با آب

مصرف مقدار زیادی آب و آبرسانی به بدن باعث می شود تا دستگاه گوارش به درستی عمل کند. افرادی که برای پاکسازی روده از پاکسازی با آب استفاده می کنند، باید روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب ولرم بنوشند. ضمن اینکه لازم است تا مواد غذایی پر آب نیز مصرف کنند. برای مثال سبزی و میوه هایی مانند: هندوانه، گوجه فرنگی، کرفس، کاهو و … بخورند. مواد غذایی بسیاری برای پاک کردن روده ها به شکل طبیعی وجود دارد.

۲. پاکسازی با آب نمک

این شیوه پاک کردن روده ها برای افرادی که دچار یبوست و نامنظم بودن دفع هستند، بسیار مفید است. برخی مطالعات در سال ۲۰۱۰ نشان از این داشت که پاکسازی روده با آب نمک در کنار انجام برخی از تمرینات یوگا نتایج خوبی به همراه دارد. قبل از خوردن صبحانه، ۲ قاشق چای خوری نمک را با آب ولرم مخلوط کنید و آب نمک را با معده ی خالی بنوشید، (نمک دریایی یا هیمالیایی استفاده کنید). بعد از چند دقیقه، نیاز به دفع در شما شکل خواهد گرفت. این کار را شب ها و صبح ها تکرار کنید. سعی کنید در خانه بمانید؛ چون احتمالا بارها نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی خواهید داشت.

۳. رژیم غذایی پر از فیبر

فیبر یکی از مواد مغذی است که اغلب در رژیم های غذایی نادیده گرفته می شود. فیبر در مواد سالم و کاملی نظیر: میوه ها، سبزیجات، حبوبات، دانه ها و آجیل وجود دارد. گیاهان حاوی سلولز و فیبر به تجمع مواد و زائدات در روده کمک می کنند. آنها باعث درمان یبوست و افزایش حرکات روده هم می شوند و به تقویت باکتری های مفیدی چون پروبیوتیک ها هم یاری می رسانند. برای داشتن روده بزرگ سالم، باید مقدار زیادی فیبر بخورید. فیبر برای تقویت باکتری های مفید روده هم مناسب هستند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله !
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟