دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / قبل از بارداری /

تغذیه مادران باردار چه ربطی به اوتیسم کودکان دارد؟ 

دوشنبه، 13 خرداد 1398
بیماری اوتیسم در حال حاضر بیش از 6 میلیون کودک را تحت تاثیر قرار داده و یکی از اختلالات رفتاری شایع دوران کودکی است. این بیماری با تغییر در رژیم غذایی مادر در دوران بارداری مدیریت می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، مطالعات نشان داده است، محدود کردن قند و چربی‌های ناسالم در دوران بارداری نه تنها به سلامت مادر کمک می‌کند، بلکه در سلامت کودک نیز تاثیر دارد. محققان در این بررسی دریافتند، مصرف رژیم غذایی نامناسب در دوران بارداری با ابتلا کودک به اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی که با ADHD شناخته می‌شود، در ارتباط است. این بررسی در دانشگاه لندن انجام و مشخص شده است مصرف چربی بالا و رژیم غذایی شکر در این دوران با ابتلا کودک به بیماری اوتیسم در ارتباط خواهد بود.

ادوارد بارکر، اظهار کرد: بیماری اوتیسم در حال حاضر بیش از 6 میلیون کودک را تحت تاثیر قرار داده و یکی از اختلالات رفتاری شایع دوران کودکی است. این بیماری با تغییر در رژیم غذایی مادر در دوران بارداری مدیریت می‌شود. در این بررسی دی.ان.ای 164 کودک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در این میان 83 کودک با علائم مشکل رفتاری و 81 کودک با علائم کمتر مشکل رفتاری تشخیص داده شدند. محققان در این مطالعه رژیم غذایی چربی و قند کودکان را در دوران بارداری و پس از زایمان بررسی کرده و به نتایجی دست یافتند. ژن IGF2 نقش مهمی در سوخت‌وساز بدن و مغز دارد و رژیم غذایی نامناسب دوران بارداری با تغییر ژن IGF2 در ارتباط است. رژیم غذایی سالم برای دوران بارداری شامل انواع میوه، سبزی، لبنیات، پروتئین، نان و غلات است. مصرف فیبر، ویتامین و مواد معدنی نیز در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
نگاهی به کیک تولد خاص رضا اسدی ستاره سپاهان با طرح شامپیون/ مبارکا باشه +عکس
ویراستاری تخصصی مقاله
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه