دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

تغییرات در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان 

دوشنبه، 12 شهریور 1397
کد خبر: 12251
ساعدنیوز: مشکل این است که نه اصلاح‌طلبان مجلس و نه دولتی‌ها توانسته اند مطالبات مردمی را پاسخ دهند. به همین دلیل به عقیده من تفاوتی ندارد که ترکیب الان چه تغییراتی داشته باشد، مهم این است که ما الان با مسیر به مراتب سخت‌تری مواجه هستیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم بتوانند دوباره اعتماد کنند و در انتخابات سال آینده شرکت کنند. ما باید به این سو

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز و به نقل از فرارو، یک فعال اصلاح‌طلب گفت: «مشکل این است که نه اصلاح‌طلبان مجلس و نه دولتی‌ها توانسته اند مطالبات مردمی را پاسخ دهند. به همین دلیل به عقیده من تفاوتی ندارد که ترکیب شورای عالی سیاستگذاری چه تغییراتی داشته باشد، مهم این است که ما الان با مسیر به مراتب سخت‌تری مواجه هستیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم بتوانند دوباره اعتماد کنند و در انتخابات سال آینده شرکت کنند. ما باید به این سوال مردم پاسخ دهیم که اصلا الان دیگر رای دادن نتیجه بخش هست یا خیر؟ زیرا مردم می‌بینند که هیچ کدام از افرادی که نامشان را در صندوق رای انداخته اند نتوانسته اند گامی در کاهش مشکلات کشور بردارند و امروز کشور با مشکلا عدیده‌ای مواجه است.»
علی صوفی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان طی گفتگو با فرارو در خصوص اخبار و احواشی موجود درباره تغییرات در این شورا عنوان کرد: «من در دوره اول شورا به عنوان عضو حقیقی حضور داشتم، اما در دور دوم عضو نبودم. بعد از آن زمانی که دور سوم شورا آغاز شد به عنوان عضو حقوقی یعنی دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات عضو شدم. اما ما هنوز جلسه‌ای نداشتیم و امروز نخستین جلسه‌ای است که از دور جدید شورای عالی سیاستگذاری برگزار خواهد شد. به همین دلیل هنوز مشخص نیست که چه کسانی در این دوره عضو شورا هستند.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا طبق اظهارات شخصیت‌های برجسته جریان اصلاحات، تغییراتی در این شورا صورت گرفته یا خیر، گفت: «اگر بحثی در خصوص اعمال تغییرات در ساختار و اعضای شورای عالی مطرح بوده است، مربوط به دوره قبل بود و این دوره ممکن است همانطور که ترکیب دور دوم با دور اول متفاوت بود، این دوره نیز تغییراتی در ترکیب اصلی انجام خواهد شد. اما هنوز هیچی مشخص نیست و ما باید به این جلسه برویم تا معلوم شود که چه تغییراتی در شورا رخ داده است. من صرفا یکی از اعضا هستم و در جریان ترکیب جدید نیستم.»

او در خصوص تغییراتی که اصلاح‌طلبان وعده داده بودند اعمال شوند اظهار کرد: «به طور کلی این تغییرات به طور طبیعی رخ می‌داد. زیرا دوره دوم به پایان رسیده بود و قاعدتا برخی از شورا کنار می‌روند و افراد جدید وارد می‌شوند. البته همانطور که می‌دانید شورای عالی دو بخش دارد. یک بخش احزاب که همان اعضای شورای هماهنگی اصلاحات هستند به عنوان اعضای حقوقی در جلسات شرکت می‌کنند و این‌ها ثابت هستند. اما بخش دیگر اعضای حقیقی هستند که هر دوره تغییر می‌کنند؛ لذا اگر تغییراتی صورت گرفته باشد درباره همین شخصیت‌های حقیقی است.»

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات در خصوص انتقادات به عملکرد شورای عالی سیاتگذاری بیان کرد: «نقش شورای عالی سیاستگذاری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم کمرنگ بود و ابتکار عملی نداشت، چون چند گزینه نبود که بخواهد از میان آن‌ها یک نفر را به عنوان نامزد انتخاب کند. حتی مثل سال ۹۲ نیز بین دو گزینه مخیِّر به انتخاب نبود. اما در انتخابات شورای شهر وضعیت فرق می‌کرد. آنجا شورای عالی سیاستگذاری لیستی ارائه داد که نه تنها جامع نبود بلکه ایرادات و اشکالات زیادی متوجه لیست بود. بعد از انتخابات شورای شهر پنجم تهران شورای عالی سیاست گذاری دیگر فقط از جانب چند حزب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات زیر سئوال نرفت بلکه از سوی طیف وسیعی از اصلاح طلبان زیر سوال بود.»

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات در ترکیب شورای عالی می‌تواند حجم انتقادات به جریان اصلاحات را کاهش دهد، عنوان کرد: «خیر.. به نظر من این راه حل نیست و ماجرا فراتر از این است که با چند تغییر در شورای عالی بتوانیم افکار عمومی را راضی کنیم. زیرا الان ماموریت شورای عالی کاملا متفاوت با دوره قبل است. در دوره قبل تا سال ۹۶ هدف این بود که برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر انسجام و اتحاد ایجاد کنند. اما الان موضوع این است که اصلا مردم حاضر نیستند پای صندوق‌های رای بیایند؛ لذا الان باید هدف گذاری بر روی این مسئله باشد که چگونه مردم را از این حجم نارضایتی و ناامیدی به سمت امیدواری و حضور پای صندوق‌های رای سوق دهیم.»

وی ادامه داد: «مشکل این است که نه اصلاح‌طلبان مجلس و نه دولتی‌ها توانسته اند مطالبات مردمی را پاسخ دهند. به همین دلیل به عقیده من تفاوتی ندارد که ترکیب الان چه تغییراتی داشته باشد، مهم این است که ما الان با مسیر به مراتب سخت‌تری مواجه هستیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم بتوانند دوباره اعتماد کنند و در انتخابات سال آینده شرکت کنند. ما باید به این سوال مردم پاسخ دهیم که اصلا الان دیگر رای دادن نتیجه بخش هست یا خیر؟ زیرا مردم می‌بینند که هیچ کدام از افرادی که نامشان را در صندوق رای انداخته اند نتوانسته‌اند گامی در کاهش مشکلات کشور بردارند و امروز کشور با مشکلا عدیده‌ای مواجه است.»


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل اکسپت مقاله
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم