دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

تهیه موم اپیلاسیون با عسل 

سه شنبه، 12 فروردین 1399
اگر شما زمان کافی برای رفتن به آرایشگاه و اپیلاسیون موهای زائد را ندارید می توانید با یادگیری طرز تهیه موم در منزل با مواد طبیعی به راحتی و با صرفه جویی وقت و حفظ سلامت پوستتان از شر موهای زائد خلاص شوید.

ممکن است خیلی از شما دوست داشته باشید در خانه اقدام به تهیه موم اپیلاسیون کنید. بنابراین در صورتی که می خواهید موهای بدن خود را اپلاسیون کنید اما قصد ندارید اینکار را در آرایشگاه انجام دهید یا موم خریداری نمایید،می توانید چندین ماده تشکیل دهنده را در منزل پیدا کنید و از طریق آن ها موهای زائد بدن خود را حذف نمایید. کافیست مقداری عسل، شکر و آب لیمو را با هم ترکیب کنید و حرارت دهید. بعد از اینکه ترکیب مدنظر خنک شد می توانید آن را بر روی پوست خود بمالید و از پارچه برای برداشتن آن استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه موم اپیلاسیون

  • یک چهارم پیمانه عسل( 59 میلی لیتر)
  • یک پیمانه شکر( 200 گرم)
  • یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
  • 6 قطره روغن خوشبو( اختیاری)

همه مواد تشکیل دهنده جهت تهیه موم اپیلاسیون را با هم ترکیب کنید

برای تهیه موم اپیلاسیون ابتدا در یک ظرف مناسب یا در ظرفی که برای مایکروویو مناسب است، یک چهارم پیمانه عسل را بریزید. سپس یک پیمانه شکر سفید را به آن اضافه کنید و یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را به آن بیفزایید. حالا مواد را با هم ترکیب کنید. بافت مواد ترکیب شده بعد از اضافه کردن همه مواد، دانه ای خواهد بود.

ترکیب را حرارت دهید

حالا ظرف خود را روی اجاق گاز قرار دهید، حرارت را روشن کنید. دمای آن را روی شعله متوسط یا کم قرار دهید و ترکیب را به طور مداوم هم بزنید تا گرم شود. اگر از مایکروویو استفاده می کنید، آن را به مدت 10 الی 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید. سپس ظرف را خارج کنید، ترکیب را هم بزنید و اگر لازم بود باز هم فرآیند را تکرار کنید. اینکار ممکن است یک دقیقه طول بکشد. این موضوع به قدرت مایکروویو شما بستگی خواهد داشت. در هر دو صورت، ترکیب را قبل از اینکه بجوشد یا شروع به پخت کند از روی حرارت بردارید. اگر از تنظیمات با درجه حرارت بالا در مایکروویو استفاده می کنید، بهتر است هر 10 ثانیه یکبار ترکیب را از مایکروویو خارج کنید تا زیاد داغ نشود. از دمانسج مخصوص پخت غذا برای بررسی دمای ترکیب خود استفاده کنید. دمای ترکیب نباید بیش از 110 درجه فارنهایت بالا رود.

خوب بعد از اینکه احساس کردید دمای ترکیب شما مناسب است، کمی از آن را بر روی ناحیه ای از بدن که می خواهید اپیلاسیون کنید بمالید و ببینید به ترکیب حساسیت دارید یا خیر. در هنگام تهیه موم اپیلاسیون، اگر دوست داشتید می توانید کمی روغن خوشبو به این ترکیب اضافه کنید.

زمانی که منتظر خنک شدن ترکیب هستید، بافت آن را بررسی کنید

ترکیب را با قاشق هم بزنید. بافت دانه ای باید ضخیم شده باشد و در طول حرارت به رنگ قهوه ای دراید. اگر هنوز ترکیب شما حالت مایع دارد، کمی شکر به آن اضافه کنید و دوباره آن را گرم نمایید. به خاطر داشته باشید که این ترکیب هنوز داغ است و ذوب شدن شکر برای تهیه موم اپیلاسیون به مدت زمان زیادی نیاز ندارد. پس آن را زیاد حرارت ندهید.

دو روش دیگر

  • دریک تابه یک فنجان شکر بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا کمی رنگش عوض شود و هنگامی که کاراملی شد نصف فنجان آب لیمو ترش و یک فنجان عسل بیفزایید این مخلوط را می توانید در یک شیشه نگهداری کنید و اگر مواد خیلی سفت شد مقدار کمی به اندازه یک قاشق سوپ خوری آب بیفزایید .
  • دو فنجان شکر را با یک چهارم آبلیمو و یک چهارم فنجان آب روی حرارت قرار دهید بعد از اینکه جوش آمد ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا رنگش تیره شود این موم بعد از سرد شدن سفت میشود. مقداری از موم را با استفاده از کارد، قاشق، دست تان، یا چوب بستنی بزرگ؛ بردارید و به شکل دایره در آورید. توپ مومی را با دستتان به جایی که می خواهید پاکسازی کنید و با کمک یک چوب بستنی بزرگ موم را روی پوست بکشید. با دست یا به کمک پارچه، موم را به سرعت در جهت مخالف رویش موبردارید. اگر از دست استفاده می کنید ، با کمک نوک انگشتان لبه ی موم را بلند کنید و سریع آن را بکشید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه