دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / طلا و جواهرات /

تمیز کردن انگشتر عقیق با چند روش ساده 

سه شنبه، 05 اسفند 1399
در جواب به این سوال که چگونه انگشتر عقیق را تمیز کنیم باید بگوییم که تمیز کردن و پاکسازی سنگ‌ها کار آسانی نمی‌باشد. اما سنگی که تمیز است خواص بی‌نظیر و قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. بنابراین لازم است برای باز گرداندن حداکثر قدرتی که هر نوع سنگی دارد بایستی مبادرت به شارژ سنگ خود نمایید.

«حضرت امیر المومنین(ع) همواره چهار انگشتر به دست می کردند: انگشتر یاقوت را برای شرافت و زینتش در دست می نمودند، انگشتر فیروزه را برای نصرت و یاری اش در دست داشتند، انگشتر حدید صینی را برای قوتش در دست می کردند و انگشتر عقیق را برای حرز و دفع دشمنان و بلاها استفاده می نمودند». «حلیة المتقین»عقیق را از خانواده کوارتز می دانند که لایه لایه بوده که هر کدام از لایه هایش نرم یا سخت است. سنگ عقیق در کشور یمن، هندوستان، ایران و کشور چین در رنگ های مختلف وجود داشته ولی بهترین و توصیه شده ترین این سنگ عقیق را، عقیق یمانی دانسته اند که در مناطقی از جنوب شهر صنعا یافت می شود. در بسیاری از روایات، به استفاده از سنگ عقیق بسیار سفارش شده. نقل است روزی جبرئیل بر بر حضرت محمد(ص) نازل شد و فرمود: «یا رسول ا...، خداوند بر شما درود فرستاد و فرمودند انگشترت را در دست راست کن و از نگین عقیق برای این انگشتری استفاده کن و همچنین به علی نیز بگو انگشترش را در دست راست کند و نگین آن از عقیق باشد .»همچنین در روایات آمده است، انگشتری را که حضرت امیرالمومنین(ع) هنگام نماز به آن مرد گدا بخشیدد، عقیق قرمز یمانی بوده. که آن روز را یعنی 24 ذی الحجه را به روز خاتم بخشی نام نهادند. (مجمع البحرین)

تمیز کردن انگشتر عقیق

در جواب به این سوال که چگونه انگشتر عقیق را تمیز کنیم باید بگوییم که تمیز کردن و پاکسازی سنگ ها کار آسانی نمی باشد. اما سنگی که تمیز است خواص بی نظیر و قدرت فوق العاده ای دارد. بنابراین لازم است برای باز گرداندن حداکثر قدرتی که هر نوع سنگی دارد بایستی مبادرت به شارژ سنگ خود نمایید.

برای تمیز کردن سنگ عقیق و یا حتی دیگر سنگ های موجود در طبیعت روش های متعددی وجود دارد که با بهره گیری از هریک از این روش ها می توانید انگشتر عقیق خود را تمیز کرده و به اصطلاح آن را شارژ نمایید تا همه قدرت و نیرویی که دارد برگردانده شود.

چگونه انگشتر عقیق را با آتش تمیز کنیم

آتش یکی از راه هایی است که با استفاده از آن می توانید انگشتر عقیق خود را تمیز کنید. روال انجام این کار به شرح زیر است:

  • در ابتدا چند شعله شمع آماده کنید.
  • سنگ را به مدت چند ساعت دور آتشی که توسط شمع ایجاد شده است در ۴ جهت مختلف بچرخانید.
  • مرحله سوم را تا زمانی که شمع ها به طور کامل آب شوند انجام دهید.
  • پس از انجام مراحل فوق خواهید دید که انگشتر عقیقی که دارید پاکسازی شده است.

روش دیگر به این صورت است که سنگ عقیق خود را به سرعت از روی شعله ای که توسط شمع ایجاد شده است بگذرانید. از این روش تنها زمانی استفاده کنید که عجله دارید. چرا که امکان دارد سنگ انگشترتان ترک بردارد. البته برای جلوگیری از آسیب رسیدن به انگشترتان به شما توصیه می کنیم از این روش برای تمیز کردن انگشتر عقیق استفاده نکنید.

تمیز کردن انگشتر عقیق با گل

از دیگر پاسخ های سوال چگونه انگشتر عقیق را تمیز کنیم استفاده از گل می باشد. روش پاکسازی سنگ عقیق با گل به شرح زیر می باشد:

  • در ابتدا گلبرگ های گل را داخل ظرفی بریزید.
  • سپس انگشتر عقیق خود را حداقل به مدت ۲۴ ساعت بین گلبرگ ها قرار دهید.
  • برای تکمیل فرایند پاکسازی انگشتر عقیق بهتر است که آن را به مدت چند ساعت زیر نور ماه قرار دهید بالأخص زمانی که ماه کامل است. حتی می توانید زیر نور خورشید هم قرار دهید.
  • بعد از انجام تمامی مراحل فوق سنگ عقیق شما تمیز می شود.

گفتنی است که با استفاده از گیاه اسطوخودوس هم می توانید اقدام به پاکسازی انگشتر عقیق خود کنید. به این صورت که می توانید با استفاده از گیاه اسطوخودوس به انگشتر عقیق خود بخور دهید و صبر کنید این عمل به پایان برسد. بعد از طی این مراحل مشاهده خواهید نمود انگشترتان تمیز شده است.

خمیردندان

روی پارچه ای مقداری خمیردندان بزنید و روی بخش های تیره نقره بمالید سپس خمیردندان را از روی نقره پاک کنید و خشک کنید تا نقره شما درخشان گردد

شیشه پاک کن

روی یک پارچه یا یک مسواک شیشه پاک کن اسپری کنید تا نقره جات شما مانند روز اول براق شود .


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان