دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

تمیز کردن خودرو با مواد طبیعی 

یکشنبه، 24 مرداد 1400
بهترین تمیز کننده خودرو هم نمی تواند تمام اجزای داخلی و بیرونی اتومبیل شما را برق بیاندازد پس با دستورالعمل های این بخش برای شیشه ، کف ، بدنه ، لاستیک ها و ... ماشین تان پاک کننده درست کنید.

نگهداری تمیز ماشین و خوشبو کردن آن نیازمند صرف وقت زیادی است . مراقبت مناسب از وسایل نقلیه باعث می شود که رانندگی لذت بخشی را بدون بوی بد و گرد و خاک داشته باشید ، همچنین امروزه محصولات تمیز کننده ی ماشین قابل دسترسی است اما بهترین راه حل نیستند چون حاوی مواد شیمیایی فراوانی هستند به همین دلیل در زیر به شما راه های تمیز کردن ماشین را پیشنهاد می کنیم.

بهترین روش های شستشوی ماشین

در این مقاله بهترین روش های شست و شوی ماشین را به شما می آموزیم. شست و شوی ماشین همیشه کاری خسته کننده به نظر می رسد و ترجیح می دهیم به کارواش مراجعه کنیم، اما اگر خودمان وظیفه تمیز کردن خودروی مان را بر عهده بگیریم علاوه بر صرفه جویی در هزینه های مصرفی، می توانیم با چند ترفند کاربردی کار کنیم تا خودروی مان مدت زمان بیشتری تمیز بماند، با ما همراه باشید.

پاک کردن شیشه جلوی ماشین با نوشابه

وقتی باران شدید می بارد، شیشه ی جلوی ماشین به یک درد سر واقعی تبدیل می شود. برای شستن و تمیز کردن لکه های این شیشه می توانید از نوشابه مشکی کمک بگیرید. برای اینکه رنگ کابوت از بین نرود. یک حوله بین مرز کاپوت و شیشه قرار دهیدتا نوشابه پایین نرود. حباب های نوشابه باعث از بین رفتن میکروب ها می شود. پس از این کار نیز به طور کامل نوشابه چسبناک را از روی شیشه پاک کنید در غیر این صورت گرد و غبار و آلودگی ها بسیار سریع تر از پیش روی شیشه جا خوش می کنند.بعد از باران لاستیک ها و پوشش های اطراف شیشه های اتومبیل کثیف و پرلک می شوند. این لک ها را با نوشابه بشویید.مقداری نوشابه روی دستمال بریزید و روی لاستیک ها بکشید، حواستان باشد نوشابه روی بدنه ماشین نریزدچون رنگ آن را از بین می برد. نتیجه ، بی نظیر است و لاستیک های حاشیه شیشه ها برق می زنند.

پاک کردن شیشه خودرو با الکل و مایع ظرفشویی

مخزن شیشه شور اتومبیل را با مخلوطی از الکل و مایع ظرفشویی پر کنید تا موقع باران ، شیشه ها گلی و پر لک نشوند. ۴ پیمانه الکل و ۲ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی ترکیب ایده آلی است.با مایع تمیزکننده شیشه و جوراب پلاستیکی چراغ های جلوی خودرو را تمیز و امنیت خود را تضمین کنید.شیشه های اتومبیل را با دستمال های مرطوب آرایشی تمیز کنید. نتیجه بی نظیر و باور نکردنی است که به دست آوردن چنین تمیزی ،آنقدر ساده باشد. هم چنین با حوله خشک کن کودکان که نرم و لطیف است شیشه های اتومبیل را به راحتی تمیز کنید.

درخشندگی خودرو با جوش شیرین

یک چهارم پیمانه جوش شیرین را با یک چهارم پیمانه مایع ظرفشویی در گالن یک لیتری بریزید و در مقدار متناسبی آب حل کنید. در گالن را ببندید. وقتی زمان شستشوی اتومبیل رسید گالن را خوب تکان دهید و به آن ۲ لیتر آب اضافه کنید. اتومبیل تان را با این محلول بشویید و از درخشندگی بدنه اش لذت ببرید.

پاک کردن دوده از روی ماشین

گاهی دوده ها ،روغن های چرب که از رفت و آمد به پمپ بنزین و مکانیکی روی بدنه اتومبیل مانده ، لکه های چرب و پرزحمتی را می سازند. این لکه ها معمولا خشک نمی شوند اما پاک کردن آن ها با یک دستمال خشک هم راه حل خوبی نیست ، چون آثارش باقی می ماند و به مرور رنگ بدنه را کدر می کنند بنابراین با یک دستمال لکه را پاک کنید و بعد با آب و صابون آن را دقیق بشویید تا رنگ اتومبیل کدر نشود.

تمیز کردن برف پاک کن ها

اگر لبه های برف پاک کن شیشه اتومبیل کثیف شود به جای تمیز کردن شیشه باعث آلودگی بیشتر آن می شوند. برای تمیز کردن ان ها ۱/۴ پیمانه آمونیاک خانگی را در یک چهارم پیمانه آب سرد حل کنید. خیلی آرام لبه های برف پاک کن را بلند کنید و هر دو طف آن را با دستمال حوله ای یا پارچه نرم به این محلول آغشته کنید. سپس آن ها را با یک پارچه خشک و تمیز پاک کنید و دوباره سرجایشان قرار دهید.

برق انداختن شیشه جلو

۱/۴ پیمانه امونیاک خانگی را در یک چهارم پیمانه آب سرد حل کنید، آن را داخل بطری پلاستیکی که درب محکمی دارد بریزید. آن را برای پاک کردن شیشه ها و پنجره های اتومبیل در ماشین نگه دارید. هر زمان که شیشه ها آلوده شدند، محلول را روی اسفنج بریزید و پنجره را پاک کنید سپس با دستمال خشک و نرم آن را خشک کنید.

جوش شیرین پاک کننده خودرو

۱/۴ پیمانه جوش شیرین را درون یک گالن بریزید، سپس ۱/۴ پیمانه مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و گالن را لب به لب پر آب کنید. در گالن را ببندید و حسابی به هم بزنید و ان را برای استفاده های بعدی نگه دارید. هنگام شست و شو خودرو گالن را به خوبی هم بزنید و یک پیمانه از ان را با دو گالن آب گرم ترکیب کنید. و سپس از آن برای تمیز کردن بدنه خودرو استفاده کنید.

پاک کردن گل ماشین

در مکان های که گل و لای زیاد وجود دارد شیشه و بدنه ماشین چرب و کثیف می شود. برای برطرف کردن این آلودگی ها از کرم پتاسیم بی تارترات برای شیشه جلوی اتومبیل استفاده کنید. سپس شیشه را با آب و صابون رقیق بشویید و سپس به خوبی آبکشی و خشک کنید.

بدون آبکشی و واکس

یک پیمانه نفت سفید را داخل سطلی با گنجایش ۳ گالن آب بریزید و با اسفنج این محلول را روی بدنه ماشین بکشید. با این محلول نیازی نیست پیش از شست و شو اتومبیل را خیس کنید یا حتی پس از آن نیز به آبکشی یا واکس زدن ماشین نیازی نیست. پس از این کار هر باری که باران ببارد، دانه های باران از روی سطح بدنه لیز می خورند و باعث کثیفی آن نمی شوند.

برق انداختن چرخ های ماشین با آب و سرکه

محلول ساده ی با استفاده از مواد اولیه تهیه کنید و از آن برای درخشان کردن چرخ های ماشین بکار ببرید. آب و سرکه را به طور مساوی با هم ترکیب و درون اسپری بریزید و روی لاستیک ها اسپری کنید و با دستمال کهنه پاک کنید تا چرخ های درخشان داشته باشید.

تمیز کننده طبیعی برای کف پوش ها و داخل خودرو

نیازی به خرید محصولات شیمایی گران قیمت برای پاک کردن لکه ها نیست . تمام چیزی که برای پاک کردن کف پوش ها نیاز است ترکیب جوش شیرین با سرکه سفید است ، کف پوش ها را خیس کنید و با فرچه و این محلول کفش پوش ها را بشوید.

از بین بردن موهای حیوانات از داخل ماشین

موهای حیوانات بسیار آزار دهنده است درسته ؟ به لباس ها می چسپد و هرچه می شورید نمی رود داخل ماشین هم همین طور ممکن است مو به خود بگیرد که فضای داخل ماشین را کثیف و نامرتب نشان می دهد به همین منظور که بطری اسپری و اسکاج نیاز داریم.صندلی ها را با اسپری نم دار کنید و با اسکاج روی آن بکشید باعث می شود موها به اسکاج بچسپد و از بین برود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اولین تصاویر از لحظه اهدای انگشتری خاص توسط رهبر معظم انقلاب به وحید شمسایی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(فیلم) خودزنی هوادار دو آتیشه نساجی در حاشیه بازی با پرسپولیس / اگه نرم تو استادیوم خودمو میکشم!
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
ترجمه تخصصی متن
ویراستاری تخصصی مقاله