طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی

  دوشنبه، 08 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی
طراحی ایده آل برای دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ مستلزم رعایت نکات زیادی برای رسیدن به نتیجه ای مناسب با پذیرایی بزرگ شماست در ابتدا باید بدانید که اتاق پذیرایی با مساحت زیاد همانقدر که می تواند مجلل و با شکوه به نظر آید در صورت طراحی نا مناسب می تواند شما و میهمانانتان را کلافه نماید.

طراحی ایده آل برای دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ مستلزم رعایت نکات زیادی برای رسیدن به نتیجه ای مناسب با پذیرایی بزرگ شماست در ابتدا باید بدانید که اتاق پذیرایی با مساحت زیاد همانقدر که می تواند مجلل و با شکوه به نظر آید در صورت طراحی نا مناسب می تواند شما و میهمانانتان را کلافه نماید. در اولین گام برای داشتن یک طراحی موفق باید نیازهای خود از اتاق پذیرایی را بدانید آیا قصد دارید از میز غذاخوری نیز در اتاق پذیرایی استفاده کنید یا خیر و یا اینکه معمولا چه تعداد میهمان نیاز به پذیرایی و گذراندن لحظاتشان در اتاق پذیرایی به طور هم زمان دارند. تعداد مبلمان و مسیر رفت و آمد ورودی ها و خروجی ها و تعداد پنجره ها نیز مواردیست که باید قبل از شروع با طراحی به آنها توجه کنید. در گام بعد طرحی از آنچه که قرار است در اتاق پذیرایی بزرگ شما اجرا شود را در ذهن تجسم کنید (ترسیم طرح بر روی کاغذ و یا با استفاده از نرم افزارها ایده بسیار بهتریست) اما قدم بعد انتخاب رنگ اصلی طراحی است در این انتخاب به نقش مبل ها و پرده و نیز فرش مورد استفاده در اتاق پذیرایی همانند انتخاب رنگ دیوارها و کف پوش اهمیت دهید.

در گام بعد باید به اجرای طراحی در نظر گرفته پرداخت در این مرحله باید با ظرافت چیدمان لوازم را انجام داد و همواره به کانال های ارتباطی و در دسترس بودن تمام مناطق اتاق پذیرایی توجه کرد بهتر است در طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ با تقسیم مناطق اتاق پذیرایی و تعیین مکان های مجزا اما مرتبط به یکدیگر از بزرگی اتاق پذیرایی نهایت استفاده را برد، باید چیدمان مبل ها به گونه ای صورت گیرد که دقیقا مشخص شود مکان همنشینی ها کجاست و نیز فاصله مبلمان از هم باید به گونه ای باشد که ارتباط میان آنها قطع نشود. از دیگر موارد حائز اهمیت تعیین مکانی مناسب برای میز غذاخوری است که بهتر است در مکانی قرار داده شود که از مسیرهای رفت آمد دور باشد.

ایجاد تعادل متقارن:

ایجاد تعادل متقارن در فضا بسیار آسان است که اغلب آن را در محیط های رسمی و کلاسیک مشاهده می کنیم. برای این کار باید نقطه کانونی را به عنوان محور تقارن در نظر بگیرید و مانند اتاق پذیرایی زیر، وسایل را در اندازه، شکل، بافت و رنگ کاملا یکسان، در دو طرف آن محور قرار دهید. توجه داشته باشید که تعادل متقارن برای افرادی که عاشق نظم و انضباط هستند، بسیار مناسب است. اما اگر جزو این دسته افراد نیستید، این نوع تعادل به مرور زمان برایتان خسته کننده خواهد شد و جذابیتش را از دست می دهد.

ایجاد تعادل نامتقارن:

باید بدانید که نسبت به حالت قبل، تعادل نامتقارن از جذابیت و پیچیدگی بیشتری برخوردار است. در واقع در این نوع تعادل به جای استفاده عناصر کاملا مشابه، باید وزن بصری برابری در دو طرف محور تقارن ایجاد کنید. برای درک بهتر مفهوم وزن بصری به مثال های زیر توجه کنید:

برای ایجاد تعادل نامتقارن و وزن بصری برابر در سالن پذیرایی زیر، از دو مبل کوچک در یک سمت و از یک مبل بزرگ در سمت دیگر استفاده شده است.برای ایجاد تعادل و وزن بصری یکسان در رنگ تیره کمد دیواری اتاق خوابی که در تصویر زیر مشاهده می کنید، پرده ای به رنگ روشن در طرف مقابل نصب شده است.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
فاطمه
4 سال پیش

خادمى
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (378 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (126 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (102 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (39 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (33 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ویدیو/ بازسازی ماکت "تخت‌جمشید" به شکل روزهای اوج و شکوه تاریخی‌اش/ حماسه‌ای که مهندس مهدی فتحی‌نژاد برای خلق آن 14 سال تلاش و تحقیق کرد
ویدیو/ خاطرۀ دلنشین موتورسواری استاد موسوی واعظ، حاج آقای برنامۀ "محفل" در دورۀ تدریسِ دانشگاه/ دعایی که خدا خیلی زود مستجاب کرد...
ویدیو/ مذاکرۀ 1+1 و تسلط خنده‌دار کَنگَر زِهتاب به زبان اسپانیولی/ گریم محشر "جواد رضویان" با اون جالب نشستنش روی اُپن آشپزخونه
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین