طراحی دکوراسیون داخلی یک ویلا به چه سبکی مناسب است

  دوشنبه، 10 آذر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
طراحی دکوراسیون داخلی یک ویلا به چه سبکی مناسب است
طراحی خانه ویلایی که اغلب در نواحی ییلاقی و حومه ای صورت می پذیرد، در نتیجه تراکم بالای شهری و فضاهای محدود مسکونی در شهرهای بزرگ، گرایش محبوب و رو به رشدی در حوزه ساخت ویلا می باشد. اگرچه ممکن است در موارد محدودی در صورت وجود فضای باز و زمین بزرگ درون بافت شهرهای بزرگ نیز اقدام به ساخت خانه ویلایی نمود، اما با توجه به قیمت بالای زمین در این بافت،

طراحی خانه ویلایی

طراحی خانه ویلایی که اغلب در نواحی ییلاقی و حومه ای صورت می پذیرد، در نتیجه تراکم بالای شهری و فضاهای محدود مسکونی در شهرهای بزرگ، گرایش محبوب و رو به رشدی در حوزه ساخت ویلا می باشد. اگرچه ممکن است در موارد محدودی در صورت وجود فضای باز و زمین بزرگ درون بافت شهرهای بزرگ نیز اقدام به ساخت خانه ویلایی نمود، اما با توجه به قیمت بالای زمین در این بافت، این حالت به ندرت اتفاق می افتد. در هر صورت طراحی خانه ویلایی اصطلاحی است که به طراحی و اجرای ویلا، یک منزل مسکونی برای گذران اوقات فراغت و یا اقامت دائم با چهار نما و فضای باز پیرامون آن به کار می رود. اگرخانه ویلایی صرفا برای تعطیلات و اوقات محدودی از سال مورد استفاده قرار گیرد، نیازهای تفریحی، استراحت و دورهمی های خانوادگی و دوستانه بیشتر مد نظر قرار می گیرند.

در طراحی خانه ویلایی توجه به چه نکاتی ضروری است؟

-موقعیت مکانی سایت ویلا: اگر خانه ویلایی در بافت شهری باشد، حداقل فاصله نورگیری از ملک مجاور باید در نظر گرفته شود و طبق مقررات شهرسازی از ایجاد مشرفیت بر بناهای همسایه اجتناب شود. همچنین با توجه به معابر موجود، دسترسی مناسب سواره و پیاده تعیین شود. با توجه به استقرار عمومی بنا در منطقه و وسعت زمین موجود، استقرار خانه ویلایی صورت می گیرد. در این گونه بافت ها حداکثر تراکم مجاز ساخت بنا باید رعایت شود.در مناطق ییلاقی محدودیت های کمتری از جهت میزان تراکم ساخت و استقرار وجود دارد، از این رو آزادی بیشتری در تخصیص سایت به توده و فضای خانه ویلایی وجود دارد. حتی می توان با توجه به شرایط بومی و اقلیمی منطقه، اقدام به ساخت حیاط مرکزی در ساختمان ویلا نمود.مسئله مهم دیگر در مورد سایت خاص ویلا، ویژگی های اقلیمی، شرایط آب و هوایی و ناهمواری های زمین است.

سبک مدرن

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی امروزه بسیار محبوب بوده و استفاده از آن در حال افزایش است.اگر تمایل دارید در دکوراسیون داخلی ویلا یا منزلتان از سبک مدرن استفاده کنید نکات زیر می توانند به شما کمک کنند: در این سبک رنگ های خنثی و اولیه (آبی، قرمز وزرد) در کنار رنگ های مکمل قرار می گیرند. همچنین در این سبک استفاده محدود از تزیینات یا حذف کامل آن، فرش های با طرح هندسی یا بسیار ساده و تک رنگ، عدم تقارن و همچنین مبلمان با شکل های ساده هندسی، بدون طرح های پیچیده به وفور دیده می شود.

تصویر

سبک معماری

صحبت کردن در مورد سبک معماری، ما را به معیار های بعدی می برد. سبک معماری تنها منوط به سلیقه معماران نیست بلکه به شخصیت شخص مالک و یا حتی بیننده نیز مرتبط است. برای داشتن یک ساختمان شگفت انگیز بدون شک معماران و صاحبان خوش سلیقه ای را نیاز دارد تا به نحوی بتوانند در مورد سبک طراحی و اتفاقات مورد نیاز در خارج و داخل ساختمان هم نظر باشند.

طراحی نمای مدرن

طراحی نما از آنجایی که در معرض دید عموم قرار دارد مطمئنا، مهمترین بخش طراحی هر خانه محسوب می شود. لازم است که اطمینان حاصل شود که خانه با محیط اطراف هماهنگ و در منطقه به طور کلی متناسب به نظر بیاید.

نمای حیاط

بی تردید نمای سمت خیابان از اهمیت بسیاری برخوردار است، ولی یک نمای بسیار زیبا در سمت حیاط برای داشتن خانه ای متفاوت در هنگام استفاده از فضای سبز آن لازم به نظر می آید. داشتن یک فضای سبز ساده ولی شیک به همراه یک استخر کوچک ولی پر کاربرد میتواند دل هر بیننده ای را به سمت آن ساختمان جذب کند.

ابعاد خانه های ویلایی

منطقه وسیع لس آنجلس، به خصوص هالیوود و بورلی هیلز به خاطر داشتن مناظر زیبا می توانند برای طراحی مناسب باشند. با توجه به اینکه این مناطق در خارج از شهر لس آنجلس قرار دارند و ابعاد املاک آنها بسیار بزرگ و وسیع می باشد داشتن یک ویلای مدرن بزرگ میتواند آرزوی هر شخصی باشد. با این وجود بعضی از افراد ترجیح می دهند تا در خانه های کوچکتر زندگی کنند تا یک ملک بسیار بزرگ و هیچ کس نمی تواند آنها را سرزنش کند. بی تردید داشتن خانه ای بر پایه مینیمالیسم می تواند شگفتی های خود را داشته باشد.

مسیرهای پیاده روی داخل حیاط به عنوان بخشی از طراحی خانه مدرن

مسیرهای پیاده روی و دسترسی ها در داخل یک سایت ویلایی می توانند به مانند نماها و فضای سبز موجود در حیاط تاثیر بسیار بگذارند. این مسیرها می توانند پر زرق و برق و یا ساده ولی متفاوت باشند. استفاده از عناصر سبز به همراه نورهای مخفی برای نشان دادن مسیرهای مخفی و یا حتی کم کاربرد می تواند جلوه ای متفاوت را برای ساکنین و یا هر بیننده ای ایجاد کند.

انواع ویلا از نظر دکوراسیون داخلی

ویلاهای حومه شهر: این نوع ویلاها با مصالحی ساده مانند بتن و آهن ساخته شده اند اما به تمام عناصر راحتی ویلا مجهز هستند. در بعضی موارد با توجه به موقعیت مکانی، سقف یا سازه می تواند از چوب یا بامبو باشد.

ویلاهای شهری:

این ویلاها در فضاهای بزرگ واقع شده اند و بزرگتر از خانه های مستقل هستند. ویلاهای شهری ممکن است دارای معماری مدرن، و گاهی اوقات سبک روستایی یا مدیترانه ای باشند. دکوراسیون داخلی ویلا های شهری معمولا به گونه ای طراحی شده اند که برای مدت کوتاهی از قبیل تعطیلات یا اقامت چند هفته ای ساکن شوید.

ویلاهای لوکس:

دارای طراحی منحصر به فرد هستند. این نوع ویلاها مجهز به استخر گرم، جکوزی با چشم انداز پانوراما، سونا، زمین تنیس، اتاق سینما، اتاق بازی و غیره هستند. علاوه بر این؛ آنها در مکان های عالی و در بعضی موارد حتی با ساحل یا بندر خصوصی قرار دارند.

ویلاهای اکولوژیکی:

ویلای اکولوژیکی طبیعت گرا هستند و در جهت استفاده بیشتر از نور خورشید و صرفه جویی در انرژی ساخته می شوند. این نوع ویلاها از مواد طبیعی و تجدید پذیر ساخته شده اند و طراحی خلاقانه و یکپارچه ای دارند و به راحتی با زندگی مدرن سازگار هستند. اما در عین حال، شیوه زندگی اکولوژیکی را ترویج می کنند.

ویلاهای مدرن:

ویلاهای مدرن از محبوب ترین ویلاها در دهه های اخیر است که از همه امکانات رفاهی برخوردار هستند.

نکات مهم در طراحی داخلی ویلا

اگر تصمیم به طراحی دکوراسیون داخلی ویلا گرفته اید، باید برخی نکات را در نظر داشته باشید. در اینجا مواردی را برای شما ذکر می کنیم:

حفظ ایمنی در معماری و طراحی داخلی ویلا

شاید برایتان مفید باشد > طراحی داخلی ساختمان دوبلکس

قبل از هر نوع طراحی باید ابتدا نکات ایمنی را در نظر بگیرید. زیرا ایمنی اعضای خانواده از جمله فرزندان در اولویت قرار دارد. یکی از مهمترین اقدامات ایمنی، پوشاندن استخر و همچنین اطمینان از عدم وجود هر چیز آسیب زننده مخصوصا برای اطفال است.

توجه به شرایط آب و هوایی

در هنگام طراحی داخلی، نباید فاکتور آب و هوا را فراموش کرد. به طور مثال در شرایط آب و هوای گرمسیری و بیابانی، تمام سال خانه تان مستعد رطوبت و البته گرما خواهد بود. بنابراین طراحی داخلی باید به گونه ای باشد که شرایط راحتی و آسایش ساکنان را فراهم و سرما و گرمای محیط خانه را کنترل کند.

استخدام یک طراح داخلی

شاید یکی از ساده ترین مواردی که باید در نظر بگیرید استفاده از خدمات یک طراح داخلی حرفه ای است. معمولا ریسک انجام کارهای خارج از توان و مهارت ما، بالاست. بنابراین، به خدمات یک طراح داخلی نیاز دارید تا به شما در این زمینه کمک کند. ممکن است هزینه استخدام طراح بالا باشد و شما را از انجام آن منصرف کند، اما نتیجه کار، چیزی است که هرگز به آن فکر نکرده اید.

تطبیق طراحی جدید با طرح قدیمی

در هنگام طراحی دکوراسیون ویلا، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید موارد قدیمی را نگه دارید و آنها را در طراحی جدید خود بگنجانید یا خیر، تصمیم دارید از نو شروع کنید. همچنین، باید بخاطر داشته باشید که هرگونه ساخت و ساز جدید باید با قدیمی مطابقت داشته و ادغام شود.

ایجاد یک محیط راحت

دلیل مهمی که مردم ویلاها را ترجیح می دهند، لذت بردن از حریم شخصی و راحتی آن است. پرکاربردترین یا مهمترین مکان ویلا اتاق نشیمن است که تلویزیون در آن قرار گرفته است و همچنین کنسول های بازی برای بچه ها. این قسمت ها باید به شکلی رنگارنگ طراحی شود که شاید میهمانان نیز بتوانند در آن بنشینند و گفتگو کنند یا حتی دراز بکشند و احساس آرامش داشته باشند. داشتن مبلمان بزرگ در اطراف ممکن است جالب به نظر برسد اما واقعیت این است که احساس خفگی خواهید کرد.

دکوراسیون داخلی ویلا باید منعکس کننده سبک ویلا باشد

طراحی ویلا و فضای داخلی عواملی است که منعکس کننده سبک ویلاست. اگر شما از طرفداران طرح های عجیب و غریب و یا بزرگ هستید و چیزی اغراق آمیز و متفاوت از مضامین معمول یا معاصر را ترجیح می دهید، مطمئناً می توانید از ایده های گوناگون؛ انتخاب خود را انجام دهید. تعدادی تم داخلی طراحی وجود دارد که بسته به سلیقه و سبک مورد علاقه خود می توانید هرکدام از آنها را انتخاب کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (479 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (210 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (139 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (36 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان