دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

تاریخچه خیابان شانزلیزه، مرکز مد و زیبایی در اروپا 

چهارشنبه، 01 اسفند 1397
ساعد نیوز: یکی از مقاصدی که گردشگران برای خوشگذرانی و تفریح انتخاب می کنند، عروس اروپا یعنی پاریس است که به عنوان پایتخت تمدن و فرهنگ فرانسه، جلوه گری خاصی داشته و عاشقان بسیاری دارد. در کنار تمام زیبایی های فرانسه، خیابانی دیده می شود به نام شانزلیزه که مرکز مد و تفریحات شبانه است و جلوه دیدنی به این منطقه از جهان، می بخشد.

خیابان شانزلیزه نماد خیابان های شیک و لوکس است. برای سال ها در کشور خودمان این خیابان مثالی برای با ارزش بودن و گران بودن محله ای زده می شد. این خیابان یکی از معابر اصلی و جاذبه های گردشگری پاریس در فرانسه است و کمتر کسی در سفر به فرانسه به دیدن این منطقه اعیان نشین نمی رود، بهتر است بگوئیم برای بسیاری این خیابان در اولویت مکان هایی است که در پاریس باید دید. فرانسوی ها این خیابان که به معنای دشت الیزه است را زیباترین خیابان جهان نامیدند.

 

عروس زیبای اروپاییان و عالمی از رمز و رازهای نهان

خیابان معروف و دیدنی شانزلیزه، در پاریس قرار دارد. پس بهتر است قبل از شروع گشت و گذار در این خیابان، سفری کوتاه به پاریس داشته باشیم و کمی با اهالی پاریس همنشینی کنیم. پاریس، با مساحت 41 مایل مربع، پایتخت و پرجمعیت ترین شهر فرانسه هست. پاریس، دومین و گرانترین شهر جهان است که قبل سنگاپور، زوریخ، هنگ کنگ، اسلو و ژنو قرار دارد. این شهر، برای موزه ها و نشانه های معماری خود شناخته شده است. برای مثال می توان از لوور نام برد که در سال 2017 میلادی، بیشترین بازدید را در بین موزه های جهان از آن خود کرد و آثار هنرمندان بزرگ هنر و نقاشی در آنجا دیده می شوند. بیشترین بازدید کنندگان خارجی این شهر رویایی از ایالات متحده، انگلستان، آلمان و چین هستند. زبان مردم این شهر، فرانسوی است و بر طبق آمار، مردم پاریس وابستگی مذهبی ندارند. 61 درصد از ساکنان پاریس، خود را به عنوان کاتولیک رم معرفی می کنند. البته فقط 15 درصد از آن ها، کاتولیک واقعی هستند. در پاریس، مذاهب دیگری هم مشاهده می شوند که درصد آن ها نسبت به مسیحیت، کمتر است. پاریس، دارای آب و هوایی اقیانوسی است و تحت تأثیر جبهه هوای اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. بارندگی در تمام طول سال در این شهر، اتفاق می افتد و به باران های ناگهانی، شهرت دارد. بارش برف در این شهر به ندرت وجود داشته و در بیشتر موارد میزان بارش برف به حدی است که سفیدی برف، 24 ساعت روی زمین می ماند.

 

خیابان معروف و دیدنی شانزلیزه، در پاریس قرار دارد. پس بهتر است قبل از شروع گشت و گذار در این خیابان، سفری کوتاه به پاریس داشته باشیم و کمی با اهالی پاریس همنشینی کنیم. پاریس، با مساحت 41 مایل مربع، پایتخت و پرجمعیت ترین شهر فرانسه هست. پاریس، دومین و گرانترین شهر جهان است که قبل سنگاپور، زوریخ، هنگ کنگ، اسلو و ژنو قرار دارد. این شهر، برای موزه ها و نشانه های معماری خود شناخته شده است. برای مثال می توان از لوور نام برد که در سال 2017 میلادی، بیشترین بازدید را در بین موزه های جهان از آن خود کرد و آثار هنرمندان بزرگ هنر و نقاشی در آنجا دیده می شوند. بیشترین بازدید کنندگان خارجی این شهر رویایی از ایالات متحده، انگلستان، آلمان و چین هستند. زبان مردم این شهر، فرانسوی است و بر طبق آمار، مردم پاریس وابستگی مذهبی ندارند. 61 درصد از ساکنان پاریس، خود را به عنوان کاتولیک رم معرفی می کنند. البته فقط 15 درصد از آن ها، کاتولیک واقعی هستند. در پاریس، مذاهب دیگری هم مشاهده می شوند که درصد آن ها نسبت به مسیحیت، کمتر است. پاریس، دارای آب و هوایی اقیانوسی است و تحت تأثیر جبهه هوای اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. بارندگی در تمام طول سال در این شهر، اتفاق می افتد و به باران های ناگهانی، شهرت دارد. بارش برف در این شهر به ندرت وجود داشته و در بیشتر موارد میزان بارش برف به حدی است که سفیدی برف، 24 ساعت روی زمین می ماند. حال که کمی با حال و هوای شهر پاریس، آشنا شدید ما را ترک نکنید تا با هم به تفریح و خوشگذرانی در دیدنی های خیابان شانزلیزه، بپردازیم.

 

خیابانی باشکوه و تاریخی با سرگذشت های تلخ و شیرین در دل

برای تکمیل پاریس گردی خود، چه گزینه ای بهتر از خیابان شانزلیزه؟! این خیابان، یک خیابان در حوزه هشتم پاریس است که در تاریخچه خیابان شانزلیزه نمایشگاه ها، کافه ها و مغازه های لوکس و رژه های سالانه نظامی دیده می شوند. نام فرانسوی این مکان السیسی، به معنای بهشت برای قهرمانان مرده در اساطیر یونان است و پلی برای شناخت هر چه دقیق تر جهان به حساب می آید. در حوالی این خیابان تاریخی، باغ ها و بناهای تاریخی از جمله محل اقامت رسمی رئیس جمهور فرانسه وجود دارد. در تاریخچه خیابان شانزلیزه آمده است که این خیابان و باغ آن در اصل در سال 1667 میلادی، توسط آندره لو نوتر به عنوان دیدنی بی نظیری ساخته شده و به پادشاه فرانسه اختصاص پیدا کرده بود. در دو طرف خیابان، دو ردیف درخت و گلدان های زیبا به سبک متقارن طراحی شد. در سال 1710 میلادی، خیابان فراتر از رود پونت گسترش یافت. در اواخر قرن هجدهم، خیابان شانزلیزه به یک خیابان شیک تبدیل شد و در همان دوره، درختان در هر طرف به اندازه کافی رشد کردند و به خیابان ظاهری زیبا بخشیدند. پس از انقلاب فرانسه، دو مجسمه سوارکاری ساخته شده در سال 1745 میلادی از کاخ سلطنتی به ابتدای بلوار انتقال یافت و در پارک قرار گرفت. پس از سقوط ناپلئون و بازگرداندن سلطنت فرانسوی، درختان خیابان قطع شدند و از چوب آن ها، در صنعت استفاده شد. بعد از این واقعه، خیابان عریض تر گشت و پباده رو و چراغ های گازی برای روشنایی در شب، بدان اضافه شد. در سال 1855 میلادی، امپراتور ناپلئون سوم در ابتدای خیابان و در پارک آن ناحیه، نمایشگاه جهانی برگزار کرد. در سال 1858 میلادی پس از نمایشگاه، بخشدار امپراتور این باغ فرانسوی را به باغی انگلیسی با چینش متفاوتی از درختان و گل ها تبدیل کرد. در طول تاریخ، خیابان محل رژه های نظامی بود و معروف ترین مراسم پیروزی نیروهای آلمانی در سال 1871 و در سال 1940 در آن برگزار می شد. در این خیابان تاریخی، مغازه های متفاوتی نظیر فروشگاه های عطر، جواهرات، کتاب و فروشگاه موسیقی و نمایشگاه های خودروهایی مثل سیتروئن، رنو، تویوتا، مرسدس، پژو دیده می شوند. خیابان شانزلیزه از قدیم، محل گشت و گذارهای شبانه بوده است و حال و هوایی شاعرانه دارد که در زمان دسترسی به خیابان شانزلیزه و تجربه تفریح، باید بدان توجه داشت.

 

شانزلیزه در برخی از روزهای سال شاهد مراسم ها و تجمعات مختلفی از مردم فرانسه است. برای مثال این خیابان در روز ۱۴ ژوئیه شاهد رژه بزرگ نظامی است که هر سال برگزار می شود. چیزی حدود چهل سال است که تور دو فرانس که مربوط به مسابقات دوچرخه سواری است نیز در اینجا اجرا می شود. خیابان شانزلیزه شاهد شادی ها، ناراحتی ها و تجمعات بسیاری از فرانسوی ها است.
وجود دو ایستگاه مترو در اطراف خیابان دسترسی به این خیابان را بسیار آسان کرده است. جالب است بدانید مغازه ها و املاکی که در این خیابان قرار گرفته اند از گران ترین املاک در دنیا به حساب می آیند، به شکلی که هر صد متر مربع خیابان شانزلیزه قیمتی بالغ بر ۱٫۵ میلیون دلار را دارد.

 
 

1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل سابمیت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی