دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع پلوها /

طرز تهیه ته چین قالبی و کال پلو 

شنبه، 17 شهریور 1397
ته‌چین در بین غذاهای ایرانی به خاطر شکل و فرم زیبایش از جمله غذاهای رسمی و مناسب مهمانی‌هاست وبسیار لذیذ وخوشمزه ومحبوب در میان کودکان نیز است.

مواد لازم برای تهیه ته چین قالبی

برای ۵-۴ نفر

سینه مرغ بی استخوان

۵۰۰ گرم

ماست سفت و پرچرب

۳و۱/۲ پیمانه

نمک 

به میزان لازم

روغن

۱/۲ پیمانه

برنج 

۴ پیمانه

زرده تخم مرغ 

۳ عدد

تخم مرغ کامل

۱ عدد

زعفران دم کرده

۳ قاشق سوپخوری

کره 

۵۰ گرم

مراحل طبخ ته چین قالبی:

  1. سینه مرغ را بشویید وپوست آن را جدا کنید.آن را از وسط نصف کنید وهر کدام از تکه ها را از درازا به دو قسمت تقسیم کنید تا سینه مرغ ۴ تکه شود.
  2. ۱/۲ پیمانه ماست ،۱/۲ قاشق مربا خوری نمک و ۲قاشق سوپخوری روغن مایع را با هم مخلوط کنیدومرغ را داخل این مخلوط بخوابانید وبه مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید.
  3. برنج را حداقل از 2 ساعت قبل مطابق دستور ارائه شده در بخش نکات بسیار مهم در تهیه و پخت انواع پلو ها خیس کنید.
  4. تابه ای را چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.تکه های مرغ را با فاصله در تابه بچینید و آنها را با حرارت ملایم بپزید، ولی نگذارید سرخ شود.
  5. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید وپنجره فر را طبقه وسط قرار دهید.
  6. زرده های تخم مرغ و تخم مرغ کامل را با مفتول خوب بزنید تا سفیده تخم مرغ باز شود.به آن کمی نمک بیافزایید وبقیه ماست،زعفران دم کرده ،۵ قاشق سوپخوری روغن مایع یا روغن آب کرده را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید.
  7. برنج را آبکش کنید وبا مایه ی ماست وتخم مرغ مخلوط کنید .
  8.   تابه مستطیل تفلون به ابعاد ۲۵*۳۵ سانتیمتر را چرب کرده وتکه های مرغ را با فاصله در آن بچینید .برنج را روی آن بریزید .روی برنج را صاف کنید ودرب تابه را با فویل بپوشانید .تابه را داخل فر بگذارید .بعد از ۱۵ دقیقه ،دمای فر را روی پایین ترین درجه قرار دهید تا ته چین ،۸۰-۷۰ دقیقه دیگر دم بکشد .
  9. ته چین را از فر در آورید و روی آن کره آب کرده بریزید.سپس درسته در دیس برگردانید و سرو کنید.

نکات ویژه:

در صورتی که ته چین را در ظرف کم عمقی مانند تابه یا پیرکس آماده می کنید،حتماً ۲سانتیمتر از سر ظرف را خالی بگذارید تا هنگام پخت،برنج جای ری کردن وقد کشیدن داشته باشد وروغن ته چین ،داخل فر سر نرود.در صورتی که ته چین را داخل پیرکس می پزید،بلافاصله پس از پایان پخت و در آوردن ظرف از فر ،آن را از ظرف جدا کنید ،در غیر این صورت ،ته چین به ظرف می چسبد.در صورت دلخواه می توانید ۱/۲ قاشق مربا خوری هل و ۱قاشق سوپخوری گلاب را با مواد ته چین مخلوط کنید.

طرز تهیه کال پلو:

کال پلو مانند ته چین قالبی آماده می شود،با این تفاوت که در کال پلو از گوشت بره خام با مواد ته چین مخلوط کنید .گوشت را به ضخامت ۲ سانتیمتر برش دهید واز ۱۲ ساعت قبل داخل ماست ،روغن ونمک بخوابانید ودر یخچال قرار دهید .گوشت خام را در کف قابلمه بچینید و مایه ته چین را روی آن بریزید تا هنگام پخت برنج،گوشت نیز از خامی در آید وبپزد.همچنین می توانید ماهیچه بره را باز کنید واز روز قبل داخل مخلوط رب انار ترش ،شکر و روغن سپس کف قابلمه بگذارید ومایه ته چین را روی آن بدهید.


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم